Anonym skriver:
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte denne tråd. Jeg har bare sådan brug for et par gode råd til hvordan jeg skal takle disse situationer på.
Jeg gør det kort da jeg ikke har så meget tid nu her..
Sagen er den at min kæreste og far til min datter på næsten 3 år, har en tendens til at kalde min datter for de grimmeste ting når han bliver vred. Der skal meget til at gøre ham sur og normalt ligger det slet slet ikke til ham at snakke og reagere sådan.
Men i morges da min datter skal gøres klar og have overtøj på, er hun en smule irriteret og modstridende da hun jo ikke vil afsted. Det ender med at hun må hjælpes i overtøjet og får da slået sit hoved i min kærestes kæbe. Dette gør ondt på ham og han udbryder noget i stil med: Av for fanden, det gjorde sgu ondt ! So (eller din so)
Jeg var målløs - jeg blev så rassende at jeg ikke vidste hvordan jeg skulle reagere. Jeg sagde vredt at han skulle snakke ordenligt og at det gjorde mig rasende! Han siger bare "Sorry" og min datter græder!
Han har 1-2 gange før kaldt hende so hvor jeg blev tosset, og bare ved tanken om det er jeg ved at eksplodere! Jeg vil snakke med ham om det i aften, men jeg aner ikke hvordan jeg skal fortælle ham at det ikke er i orden at afreagere på den måde.. det er jo på ingen måde okay.. han har som sagt gjort det før og tror derfor at han kan finde på det igen..
Tak fordi du læste med.. Kunne mærke at jeg lige havde brug for at få det ud.. Hvis I Har et godt råd til mig hører jeg det hjertens gerne. 
Påpeg hvor meget det kan komme til at påvirke jeres barns sprog, ved at han bander og siger grimme ord i vrede - Det kunne i princippet blive overført til hende, så hun også begynder at få et grimt sprog når hun bliver vred eller hysterisk.
Også, hvor meget det egentlig påvirker jeres barn at blive kaldt så grimt et ord, af sin ene forældre.
Og så ville jeg tvinge ham til en ordentlig undskyldning, samt en snak med jeres datter, om at far sagde et grimt ord, og det er han meget ked af, og det er uacceptabelt for både voksne og børn at snakke sådan. Altså - tage samtalen på børnehøjde.
Jeg håber i finder ud af det, og han lærer at styre sit ordforråd 
Anmeld