Hurra - børnehaven er på plads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
7 svar
5 synes godt om
25. februar 2014

Thereseh

Åh, jeg er simpelthen så lettet. 

Min søn er blevet tilbudt plads i vores 1. prioritets-børnehave, pr. 1/6 (behovsdato 1/5), og hans dagplejemor har sagt ok til at ha' ham en måned ekstra. 

Pyha, det letter godt nok  

Fik jeres børn plads til behovsdato i børnehave? Mit indtryk er at det er lidt nemmere at få børnehaveplads end vuggestue - i Kbh's kommune i hvertfald. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2014

Pikku Myy

Thereseh skriver:

Min søn er blevet tilbudt plads i vores 1. prioritets-børnehave, pr. 1/6 (behovsdato 1/5), og hans dagplejemor har sagt ok til at ha' ham en måned ekstra. 

Fik jeres børn plads til behovsdato i børnehave? Mit indtryk er at det er lidt nemmere at få børnehaveplads end vuggestue - i Kbh's kommune i hvertfald. 

Tillykke med pladsen.

Da vi søgte børnehaveplads var det fuldstændig umuligt at få plads i vores område, så vi fik ikke tilbudt nogle af vores prioriteter.

I stedet fik vi, efter en desperat snak med pladsanvisningen, en plads i et andet distrikt. Selvom det endte med at at give ekstra transporttid, var det drømmepladsen for os

Vi fik pladsen på det tidspunkt vi havde behov for det, men endte faktisk med at få lov til at starte en god måneds tid før, fordi der var nogle problemer i vuggestuen de ikke rigtig formåede at løse.

Anmeld

25. februar 2014

Aabye

Vi har fået plads i børnehaven til vores store dreng fra vores behovsdato (1/4).. Børnehaven var oven i købet vores 1. prioritet..   Så jeg er glad.. 

Anmeld

25. februar 2014

Thereseh

Aabye skriver:

Vi har fået plads i børnehaven til vores store dreng fra vores behovsdato (1/4).. Børnehaven var oven i købet vores 1. prioritet..   Så jeg er glad.. 

Det kan jeg godt forstå !  

Anmeld

25. februar 2014

Thereseh

Pikku Myy skriver:

Tillykke med pladsen.

Da vi søgte børnehaveplads var det fuldstændig umuligt at få plads i vores område, så vi fik ikke tilbudt nogle af vores prioriteter.

I stedet fik vi, efter en desperat snak med pladsanvisningen, en plads i et andet distrikt. Selvom det endte med at at give ekstra transporttid, var det drømmepladsen for os

Vi fik pladsen på det tidspunkt vi havde behov for det, men endte faktisk med at få lov til at starte en god måneds tid før, fordi der var nogle problemer i vuggestuen de ikke rigtig formåede at løse.

Hvor er det dejligt at høre. Godt at I havde mod på den ekstra transporttid, og det så viste sig at være det helt rigtige for jer ! 

Anmeld

25. februar 2014

22

Thereseh skriver:

Tillykke med pladsen - kan godt forstå at det letter.

Nu spørger jeg lige dumt, men hvordan kontaktede pladsanvisningen dig og fortalte om børnehavepladsen? Ringer de, sender de brev eller?

Anmeld

26. februar 2014

Thereseh

22 skriver:

Tillykke med pladsen - kan godt forstå at det letter.

Nu spørger jeg lige dumt, men hvordan kontaktede pladsanvisningen dig og fortalte om børnehavepladsen? Ringer de, sender de brev eller?

Det er da slet ikke dumt 

Jeg blev kontaktet af børnehaven - men det er en privat børnehave. 

Normalt, tror jeg at pladsanvisningen vil kontakte. Han er også skrevet op til en "almindelig" børnehave, og der ringede jeg selv ind til pladsanvisningen i sidste uge, for at høre hvor han stod på ventelisten. 

Så ring evt til pladsanvisningen, for at høre hvor på listen I står. De kan også ofte sige hvor realistisk det er at få en plads til tiden. 

Anmeld

26. februar 2014

Maja_4000

Ih hvor dejligt
Caroline rykkede allerede i børnehave da hun var 2,5 år.. Der rykkede hele hendes stue fra vuggestuen iver i børnehaven på grund af pladsmangel i vs så vi fik noget før vores behovsdato hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.