Sorte hår på maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.879 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. august 2009

Anonym trådstarter

Hej piger...

Jeg håber på at kunne få et lille råd...

Jeg har læst et sted, at hvis man har sorte hår på maven, fra navlen og ned efter, så har man svært ved at blive gravid...!!???
Er det noget som nogen af jer ved noget om???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

mariamiss6

Aj altså sikke noget fis...... det har IKKE en direkte sammenhæng....

MEN en "vejviser" hos en kvinde KAN være tegn på for mange mandlige hormoner som så KAN gøre det svært for en kvinde at blive gravid....

har du da prøvet længe at blive gravid uden held???

hvis ja, har i så prøvet med ægløsningsteste, inden i bliver helt desperate???

skal ikke forstås som sagt i ond mening, tværtimod, jeg er bare lidt træt og på vej til noget andet, så det var lettere at skrive hvad jeg tænkte, uden at pakke ind.... så kan man altid undskylde sig bagefet, og uddybe imorgen......

Anmeld

4. august 2009

FrkT

Anonym skriver:

Hej piger...

Jeg har læst et sted, at hvis man har sorte hår på maven, fra navlen og ned efter, så har man svært ved at blive gravid...!!???

Altså.... det kommer an på om du er mørkhåret selv, for så kan du godt have det uden at have problemer med at blive gravid. Men det der er i det er, at hvis man som kvinde har lidt ekstra hår (fx på mave eller i ansigtet eller steder hvor mænd som regel har hår, og vi ikke har - eller ikke så meget i hvert fald), så producerer man højst sandsynligt lidt for meget mandligt hormon, og kan kan dermed have uregelmæssige menstruationer og dermed også uregelmæssig ægløsning. Jeg producerer fx lidt for meget mandligt hormon, men min cyklus er ret så regelmæssig, så det burde ikke have noget at sige i mit tilfælde. Men det er forskelligt fra person til person.

Anmeld

4. august 2009

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Aj altså sikke noget fis...... det har IKKE en direkte sammenhæng....

MEN en "vejviser" hos en kvinde KAN være tegn på for mange mandlige hormoner som så KAN gøre det svært for en kvinde at blive gravid....

har du da prøvet længe at blive gravid uden held???

hvis ja, har i så prøvet med ægløsningsteste, inden i bliver helt desperate???

skal ikke forstås som sagt i ond mening, tværtimod, jeg er bare lidt træt og på vej til noget andet, så det var lettere at skrive hvad jeg tænkte, uden at pakke ind.... så kan man altid undskylde sig bagefet, og uddybe imorgen......

Vi har prøvet i over et år uden held...

Vi bruger ÆL test hver måned, som er positive i op til 2 dage, men min menses er meget uregelmæssig..

Har overhovedet ikke opfattet det negativt, nogle gange er det også nærmere og forstå hvis det ikke bliver pakket sådan ind..

Anmeld

4. august 2009

mariamiss6

Anonym skriver:

Vi har prøvet i over et år uden held...

Vi bruger ÆL test hver måned, som er positive i op til 2 dage, men min menses er meget uregelmæssig..

Har overhovedet ikke opfattet det negativt, nogle gange er det også nærmere og forstå hvis det ikke bliver pakket sådan ind..

Nåh det er godt du tager det for hvad det er, og ikke læser noget der ikke er mellem linierne hehe....

nåh men du kan jo gå til din læge og sige du mener du har en god grund til at blive testet for det med hormonerne, og at du generelt gerne vil testes for din frugtbarhed.........

men for nogle tager det jo bare liiiiige lidt længere tid.... men hvis jeg var dig var jeg rendt til lægen, for at få svar, i stedet for at vente endnu længere tid.... for man kan jo vente i en evighed.....

Anmeld

5. august 2009

Brams

Anonym skriver:

Hej piger...

Hej

Det kunne godt lyde som om du måske har PCOS. Jeg har selv PCOS og har "problemer" med mørke hår steder hvor kvinder ikke normalt har hår. Jeg har haft rigtig svært ved at blive gravid (vi prøvede i 12 år inden der lykkedes ), måske også fordi det dengang ikke var så "normalt" at tale om. I dag hører man om mange der har det, så det kan blive konstateret tidligt fordi man ved hvad man leder efter. Jeg er sikker på, at havde de stillet diagnosen tidligere for mit vedkommende, så var jeg også blevet gravid før.

Håber du finder ud af noget, men sig til din læge at du vil testes for om du har PCOS, så skal du ikke som jeg ud i en masse andre ting før det bliver fastslået

Mange hilsner
Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.