Interessant undersøgelse om omskæring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

335 visninger
3 svar
2 synes godt om
25. februar 2014

modesty

http://videnskab.dk/krop-sundhed/omskaering-af-maend-giver-darligt-sexliv

Den her er gået hen over hovedet på mig selvom den er over 2 år gammel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2014

MorDk

modesty skriver:

http://videnskab.dk/krop-sundhed/omskaering-af-maend-giver-darligt-sexliv

Den her er gået hen over hovedet på mig selvom den er over 2 år gammel...

Jeg læste noget lignende for et par uger siden...

Ja jeg synes jo det er lemlæstelse (bogstavligt talt)

Anmeld

25. februar 2014

Annette A

Ja det er da en interessant artikel. Personligt har jeg kendt flere omskårne mænd, (som enten har været omskåret pga religion eller min nuværende kæreste gennem 13 år som af medicinske grunde blev det som barn) og vistnok kun en enkelt ikke omskåren mand og har aldrig oplevet det som et problem. Heller ikke at det føltes anderledes med det ene eller det andet. Tror faktisk jeg havde det sværest med den ene omskårne mand jeg kendte fordi jeg syntes det var underligt når man var vant til det andet. Mændene har heller aldrig sagt eller givet udtryk for nogle problematikker, så det er også overaskende læsning her. Mine brødre og min nevø er også omskåret (de har en muslimsk far) og har aldrig hørt dem udtale noget negativt om det. Men det er selvfølgelig også et følsomt emne.

Anmeld

25. februar 2014

VIPpigen

Den har været oppe før.

Der var en udsendelse på dr 2 her for lidt siden, om en jøde hvis forældre havde valgt han skulle omskæres. Han forlangte simpelthen en forklaring, for den omskæring havde ødelagt så meget for ham.

Jeg så desværre ikke det hele, men til sidst fik vi at vide at han i dag havde afbrudt alt med sin familie. Så jeg tænker at dem hvis liv bliver ødelagt af en omskæring, de tager det meget hårdt, og kan faktisk ikke tilgive.

Nu venter vi en lillebror, og jeg ville aldrig lade ham omskære, medmindre der er medicinske grunde... Ellers må han selv gøre det, når han bliver myndig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.