Moaren skriver:
Min kære søn på 4 år, har den sidste måneds tid sagt lyde. Eller, det vil sige en bestemt lyd. Svært at forklare, men lidt ligesom når man "kører bil"...en læbelyd, brrrr.
Den kommer meget tilfældigt og det er også meget forskelligt hvor meget han siger det. Den ene dag kan han gå helt i selvsving og den næste er der ikke så meget. Den sidste uges tid, har han så "tilsat" en ekstra lille lyd.
Har spurgt ham hvorfor og han siger "det er fordi det er sjovt". Hmm....ved sgu ikke helt hvad jeg skal tænke om det. Er jo lidt bange for, at det kan udvikle sig og at det måske er
tourette
Nogen der har oplevet noget lignende?
Jeg er helt sikker på at det er helt normalt. Han siger jo at han gør det, fordi det er sjovt. og han er 4år gammel, han er et lille barn, der har fundet en sjov lyd. Det er vel ligesom når de finder et nyt ord, og siger det hele tiden.
Jeg siger også lyde ind i mellem.
Jeg tror skam ikke at du skal være bekymret.
tourette er tics, ufrivillige muskelbevægelser, ufrivillige lyde eller ord.. og noget andet.
Din søn siger den lyd fordi han synes det er sjovt, hvis han havde tourette ville han gøre det ufrivilligt, og du vil ikke være i tvivl(tror jeg)
Jeg synes han lyder som en normal 4årige dreng, der har fundet ud af at han kan sige en ny lyd, og den lyd er sjov.
Anmeld