Tommer på pigecykel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
8 svar
1 synes godt om
24. februar 2014

Leneur

Ja hvor mange tommer skal cyklen være, når pigen er ca. 103 cm?? Kan ikke finde ud af det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

Klumpe-dumpe

Leneur skriver:

Ja hvor mange tommer skal cyklen være, når pigen er ca. 103 cm?? Kan ikke finde ud af det..

Umiddelbart vil jeg sige 16" men kommer an på hvilke cykelmodel det er.

Anmeld

25. februar 2014

Pinkrose

altså først vil jeg jo mene det kommer an på hvor gammel hun er ?

Har en pige der kun lige er fuldt 3 år og hun er 106 cm . Hun har en 12 tommer med støtteben så kommer jo mest an på alder?
16 tommer er jo en stor cykel hvis man ikke kan cykle rigtig

Anmeld

25. februar 2014

Leneur

Denisep skriver:

altså først vil jeg jo mene det kommer an på hvor gammel hun er ?

Har en pige der kun lige er fuldt 3 år og hun er 106 cm . Hun har en 12 tommer med støtteben så kommer jo mest an på alder?
16 tommer er jo en stor cykel hvis man ikke kan cykle rigtig

Ok, Silje er 4,5 år og spinkel, så måske skal en 12 tommer være det vi starter med. Hun cyklede lidt sidste år men er slet ikke sikker på det endnu, så vil jo skræmme hende med en for stor cykel.

Anmeld

25. februar 2014

roenlund

Jeg har læst mig frem til at hvis man gerne vil lære ungerne at cykle uden støttehjul er det vigtigt at cyklen ikke er for stor, hellere købe en billig billig 12 tommer som de kan lære/øve på og så skifte til en lækker 16 tommer lidt senere, den første cykel skal ikke være en man vokser sig ind i....

Anmeld

25. februar 2014

Muffinmus

min datter brugte kun 12 fra 3,5-4. så fik hun en 16. Hun kunne lige nå med tåspidserne, så den var lidt stor, men nu hvor hun bliver 5 er den perfekt. Hun måler vist 107 cm nu og er også spinkel. Men du skal have hende med ud og prøve, for at nogle cykler er højere end andre trods samme dækstr :-)

Anmeld

25. februar 2014

Leneur

roenlund skriver:

Jeg har læst mig frem til at hvis man gerne vil lære ungerne at cykle uden støttehjul er det vigtigt at cyklen ikke er for stor, hellere købe en billig billig 12 tommer som de kan lære/øve på og så skifte til en lækker 16 tommer lidt senere, den første cykel skal ikke være en man vokser sig ind i....

Tror også det er det jeg gør, for hun skal jo helst synes det er sjovt, så hun vil lære det, fremfor at den bare står og samler støv.

Anmeld

25. februar 2014

roenlund

Leneur skriver:

Tror også det er det jeg gør, for hun skal jo helst synes det er sjovt, så hun vil lære det, fremfor at den bare står og samler støv.

Det billigste jeg har kunnet finde er de små fra bilka, ellers skal det være brugt... Har kigget en del da jeg regner med at sønnen skal have en til april som storebrorgave...

Anmeld

25. februar 2014

Muffinmus

Heller vælge en brugt LET cykel, en de der røvtunge cykler fra f.eks Harald. så tjek cyklen og den vægt inden du køber. En ALU cykel er nemmere at lære at køre på end de tunge metal cykler der sælges billigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.