Skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

396 visninger
5 svar
1 synes godt om
24. februar 2014

Mariekjellerup90

Vil lige hører om, man kan have sit barn i skole i en anden kommune end man bor i ? Jeg bor i Viborg kommune, men vil gerne flyttet 15 km væk i et dejlig hus, uheldigvis ligger det i Favrskov kommune, og vil ikke have at hun skal flytte børnehave, og vil gerne have hun forsætter i skole i Rødkærsbro .. Er der nogen som ved noget om det ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

PernilleogLouis

Ang børnehaven så kan hun godt blive hvis du betaler for det - jeg har arbejdet i Vg i Kbh og der havde vi børn fra fx Frederiksberg kommune - det kostede bare forældrene en del mere (næsten dobbelt op). 

Ang skole olie så vil jeg da mene at man kan søge om det og hvis der er plads på skolen er det nok ik et problem men de børn der "hører til" kommer først i køen 

Anmeld

24. februar 2014

Mariekjellerup90

PernilleogLouis skriver:

Ang børnehaven så kan hun godt blive hvis du betaler for det - jeg har arbejdet i Vg i Kbh og der havde vi børn fra fx Frederiksberg kommune - det kostede bare forældrene en del mere (næsten dobbelt op). 

Ang skole olie så vil jeg da mene at man kan søge om det og hvis der er plads på skolen er det nok ik et problem men de børn der "hører til" kommer først i køen 

Okay det lyder rigtig godt. For hendes far bor i byen, så håber da det er en god nok grund til at lade hende blive  

Anmeld

24. februar 2014

PernilleogLouis

Mariekjellerup90 skriver:

Okay det lyder rigtig godt. For hendes far bor i byen, så håber da det er en god nok grund til at lade hende blive  

Kommer an på om hun har adresse hos ham - det er det de ser på

Anmeld

24. februar 2014

Mariekjellerup90

PernilleogLouis skriver:

Kommer an på om hun har adresse hos ham - det er det de ser på

Det har hun ikke, det er ved mig. 

Anmeld

24. februar 2014

TNBC

Mariekjellerup90 skriver:

Vil lige hører om, man kan have sit barn i skole i en anden kommune end man bor i ? Jeg bor i Viborg kommune, men vil gerne flyttet 15 km væk i et dejlig hus, uheldigvis ligger det i Favrskov kommune, og vil ikke have at hun skal flytte børnehave, og vil gerne have hun forsætter i skole i Rødkærsbro .. Er der nogen som ved noget om det ? 

på ålborg kommunes hjemeside(ved godt du ik bor der) står der at børn sagtens kan gå i skole i en anden kommune, så hvorfor ik andre steder.?? men det kræver der er plads..
du skal kontakte kommunen hvor skolen er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.