Hjælp ang. teleselskab.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. februar 2014

Gevher Atici

Jeg har pludselig en dag modtaget en mail fra yousee om at min saldo er i -, hvilket jeg slet ikke kan forstå.

Jeg har for længe siden bestilt et simkort fra onfone pga. en kampagne de havde (pga. billig takster til udlandet).

Jeg har brugt simkortet en enkelt gang og havde stadig penge tilbage på, det da jeg mister kortet. Og har ikke haft brugt det i lang tid (over 1 år.).

Så får jeg så en mail fra yousee om at onfone har skiftet navn til yousee, men at det ikke kommer til at betyde andet for mig (altså samme priser olign.). Så det overrasker mig meget at jeg pludselig får en mail om at saldoen er i - og skriver så til dem for at få en forklaring. Der er så åbentbert et minimumsforbrug på 19 kr som jeg ikke har været klar over.

Mit spørgsmål er så kan de godt tillade sig bare at lave sådan en ændring uden at give besked, og endda skrive at der ikke vil ske nogen ændringer.

Håber at der er nogen der kan hjælpe for gider ikke at betale noget hvis de ikke har ret til at gøre det de har gjort.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Gevher Atici skriver:

Jeg har pludselig en dag modtaget en mail fra yousee om at min saldo er i -, hvilket jeg slet ikke kan forstå.

Jeg har for længe siden bestilt et simkort fra onfone pga. en kampagne de havde (pga. billig takster til udlandet).

Jeg har brugt simkortet en enkelt gang og havde stadig penge tilbage på, det da jeg mister kortet. Og har ikke haft brugt det i lang tid (over 1 år.).

Så får jeg så en mail fra yousee om at onfone har skiftet navn til yousee, men at det ikke kommer til at betyde andet for mig (altså samme priser olign.). Så det overrasker mig meget at jeg pludselig får en mail om at saldoen er i - og skriver så til dem for at få en forklaring. Der er så åbentbert et minimumsforbrug på 19 kr som jeg ikke har været klar over.

Mit spørgsmål er så kan de godt tillade sig bare at lave sådan en ændring uden at give besked, og endda skrive at der ikke vil ske nogen ændringer.

Håber at der er nogen der kan hjælpe for gider ikke at betale noget hvis de ikke har ret til at gøre det de har gjort.

Jeg er ret sikker på at det med de 19kr har været sådan i flere år. Har selv onfone/yousee.

det står der egentlig også et sted med småt. 

Anmeld

24. februar 2014

ano14316

Gevher Atici skriver:

sådan har det vidst altid været...

Men nej de kan ile begynde at opkræve gebyr uden at give dig besked..

Anmeld

24. februar 2014

Gevher Atici

mor:) skriver:

Jeg er ret sikker på at det med de 19kr har været sådan i flere år. Har selv onfone/yousee.

det står der egentlig også et sted med småt. 

Jamen, problemer er ikke så meget om det altid har været sådan. Det har jeg jo ikke vidst noget om. Jeg har ikke været klar over at yousee havde andre regler og at der var minimumsforbrug. Har ikke haft tjekket det da de har skrevet at der ikke ville være nogen ændringer på det nr jeg har.

Den gang onfone bare var onfone betalte jeg ikke noget minimumsforbrug. 

Og i mailen jeg har fået fra dem om at onfone blev til yousee, skriver de at det ikke vil have nogen yderligere betydning for mig (samme priser). Og har efter det ikke modtaget nogen form for info om at der er et minimumsforbrug. Havde jeg vidst det ville jeg da have udmeldt mig i og med at jeg som sagt har mistet kortet for længe siden.

Jeg har lige tjekket min mail og kan se at den første mail, om at onfone bliver til yousee uden betydning for mig, har jeg modtaget d. 16/12-13

Og den 3/2-14 får jeg den første mail om at min saldo er i -62,79 kr.

Er det bare normalt, altså må de godt gøre det på den måde?

Anmeld

24. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Gevher Atici skriver:

Jamen, problemer er ikke så meget om det altid har været sådan. Det har jeg jo ikke vidst noget om. Jeg har ikke været klar over at yousee havde andre regler og at der var minimumsforbrug. Har ikke haft tjekket det da de har skrevet at der ikke ville være nogen ændringer på det nr jeg har.

Og i mailen jeg har fået fra dem om at onfone blev til yousee, skriver de at det ikke vil have nogen yderligere betydning for mig (samme priser). Og har efter det ikke modtaget nogen form for info om at der er et minimumsforbrug. Havde jeg vidst det ville jeg da have udmeldt mig i og med at jeg som sagt har mistet kortet for længe siden.

Jeg har lige tjekket min mail og kan se at den første mail, om at onfone bliver til yousee uden betydning for mig, har jeg modtaget d. 16/12-13

Nej du skal have fået besked først. Men det der undrer mig er at det også altid har været et vilkår hos onfone

Anmeld

24. februar 2014

ano14316

Gevher Atici skriver:

jamen jeg mener også at onfone have en minimumsbetaling...Men hvis der har stået eks.vis. 100 kr på kortet da du mistede det, så dækker det jo for 5 mdr. og så er det bare først nu den er trukket i minus..

Anmeld

25. februar 2014

Gevher Atici

mor:) skriver:

Nej du skal have fået besked først. Men det der undrer mig er at det også altid har været et vilkår hos onfone

Nej, det abonnement jeg var tilmeldt betalte jeg ikke minimumsforbrug for.

Det var det her jeg havde (kopieret fra en mail fra onfone):

Du har i dag et Minut abonnement hvor du udelukkende betaler for dit forbrug, fx tale, data og SMS.

Men vil sige tusind tak for jeres svar, jeg prøver lige at undersøge nærmere. Og har jeg uret betaler jeg selvfølgelig. Det vil bare være trist at betale og så finde ud af at de slet ikke havde ret til at opkræve penge fra mig pga. manglende information.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.