Nedregulering- erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.619 visninger
11 svar
1 synes godt om
23. februar 2014

Bliss

Hej alle,

er lige blevet anbefalet en lang ivf-protokol med nedregulering af Stork-IVF. Jeg havde desværre infuenza hjerne så ikke alt hvad den rare læge sagde gik ind på tavlen.

Forstår jeg det korrekt at man starter med nedregulering på 21 dagen i cyklus sådan at man ikke må  ha været insemineret/ivf'et i denne cyklus fordi en nedregulering vil kunne ødelægge en evt graviditet?

Og er det så meningen at man kun skal ta nedregulerings-sprøjten fra d 21 dag og til den dag man begynder at bløde?

Tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2014

modesty

Bliss skriver:

Hej alle,

er lige blevet anbefalet en lang ivf-protokol med nedregulering af Stork-IVF. Jeg havde desværre infuenza hjerne så ikke alt hvad den rare læge sagde gik ind på tavlen.

Forstår jeg det korrekt at man starter med nedregulering på 21 dagen i cyklus sådan at man ikke må  ha været insemineret/ivf'et i denne cyklus fordi en nedregulering vil kunne ødelægge en evt graviditet?

Og er det så meningen at man kun skal ta nedregulerings-sprøjten fra d 21 dag og til den dag man begynder at bløde?

Tak!

Man skal springe en cyklus over når man er i lang protokol, ja. Men det er for at kroppen kan finde tilbage til sin egen cyklus igen inden man kører et nyt forløb. Det skader ikke en evt. naturlig graviditet at starte på nedregulering.

Jeg kan ikke huske om det er fra 21. dagen man skal starte, men husker at det vist nok var cirka 3 uger man skulle stikke sig selv, så det passer nok meget godt.

Jeg fik hedeture som bivirkning, men ellers ikke noget.

Anmeld

23. februar 2014

Bliss

Tak, Men jeg har kun været på 5 dages Pergotime denne cyklus, intet andet, så forstår ikke hvorfor han mener jeg først kan starte 21 dage efter min næste menstruation. Det er jo at spilde en ægløsning, og det har jeg lidt svært ved at rumme.

Anmeld

23. februar 2014

modesty

Bliss skriver:

Tak, Men jeg har kun været på 5 dages Pergotime denne cyklus, intet andet, så forstår ikke hvorfor han mener jeg først kan starte 21 dage efter min næste menstruation. Det er jo at spilde en ægløsning, og det har jeg lidt svært ved at rumme.

Men man kan jo ikke være på en type hormonbehandling i starten af cyklus og så skifte over til en anden type senere i samme cyklus. Det giver da helt mening at han ikke vil det.

Anmeld

23. februar 2014

Bliss

Det kan man da sagtens, det gør de hele tiden i ivf behandlinger. Han lød som om at det skyldtes at vi skulle være sikre på at jeg ikke var gravid før vi startede.

Anmeld

23. februar 2014

modesty

Bliss skriver:

Det kan man da sagtens, det gør de hele tiden i ivf behandlinger. Han lød som om at det skyldtes at vi skulle være sikre på at jeg ikke var gravid før vi startede.

Nå, hmm, det lyder mærkeligt. Jeg spurgte nemlig i sin tid, hvad nu hvis man bliver naturligt gravid under nedregulering, og da sagde de at det ikke ville have nogen konsekvens for fostret. Det stod vist også i en folder jeg fik på et senere tidspunkt...

Anmeld

23. februar 2014

Bliss

ja nemlig det er også hvad jeg har Googlet mig til! Nå men jeg må lige ringe til ham imorgen. Tak for dit input!!

Anmeld

23. februar 2014

Elgaard73

Bliss skriver:

Ja, man skifter fra et hormon til et andet under IVF, men det er jo hormoner der understøtter eller samarbejder med hinanden.

Pergotime og nedregulerings hormoner er jo direkte modsætninger. Pergotime er til at få din krop til at lave flere/bedre/størrer æg (booste din cyklus). Med nedregulering forsøger man jo at opnå det modsatte (sætte din cyklus i stå).

Anmeld

23. februar 2014

Bliss

Ja, men vi taler jo også om før og efter ægløsningen her. Du kan jo ikke gå ind og ødelægge denne cyklus når min ægløsning HAR været der, jeg ER blevet insemineret, and so forth. pergotime var fra dag 2-6. Hvis jeg ska på nedregulering er det først på onsdag som er dag 21.

Anmeld

24. februar 2014

Putomanen

Som jeg forstår det er du igang med et forsøg med pergotime. Det forsøg skal afsluttes før du kan gå igang med et nyt. Hvis du er blevet insemineret, skal du derfor vente til næste mens for at se, om det er lykkes eller ej.

Hvis ikke, kan du gå i gang med ivf, hvor du starter nedregulering 21 dage efter din mens.

Det giver meget god mening at du ikke er igang med 2 forsøg på 1 gang, der er jo god chance for at det lykkes ved insemination

Held ogmlykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.