Lave dyr ud af bolledej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.892 visninger
7 svar
2 synes godt om
23. februar 2014

Mussen2

Har nogen af jer prøvet at udstikke dyr af en bolledej? Jeg kunne tænke mig at prøve til mit barns fødselsdag, men tænker om det kan lade sig gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2014

dola

Mussen2 skriver:

Har nogen af jer prøvet at udstikke dyr af en bolledej? Jeg kunne tænke mig at prøve til mit barns fødselsdag, men tænker om det kan lade sig gøre?

min bror lavede boller og lagde dem så de dannede fx en slange eller en hund.

Tror de hæver for meget til at man kan udstikke dem...

Anmeld

23. februar 2014

stjernehimmel

Mussen2 skriver:

det har jeg gjort... jeg gjorde det da dejen var smidt sammen og lad den derefter hæve... (ikke først hæve og så forme og efterhæve)

Resultatet blev ok... 

Anmeld

23. februar 2014

Aabye

Når vi bager boller herhjemme får min dreng lov til at lege med udstiks forme.. Både stjerner og hjerter osv. 

Jeg har her den anden dag lavet et pindsvin.. Formede bare bollen som jeg  plejede.. Lod den hæve, og klippede så små takker i kroppen som skulle fungere som pigge.. Den blev faktisk rigtig fin..

Anmeld

23. februar 2014

Mussen2

stjernehimmel skriver:

det har jeg gjort... jeg gjorde det da dejen var smidt sammen og lad den derefter hæve... (ikke først hæve og så forme og efterhæve)

Resultatet blev ok... 

Ok- skal lige være med. Lavede du så dejen og udstak den og så hæve og så bage?

Anmeld

23. februar 2014

Mussen2

Aabye skriver:

Når vi bager boller herhjemme får min dreng lov til at lege med udstiks forme.. Både stjerner og hjerter osv. 

Jeg har her den anden dag lavet et pindsvin.. Formede bare bollen som jeg  plejede.. Lod den hæve, og klippede så små takker i kroppen som skulle fungere som pigge.. Den blev faktisk rigtig fin..

Hvor meget lader du hæve når det er udstikkere? Hvilke grader i forhold til opskriften osv.

Anmeld

23. februar 2014

stjernehimmel

Mussen2 skriver:

Ok- skal lige være med. Lavede du så dejen og udstak den og så hæve og så bage?

Jeps :-)

Anmeld

23. februar 2014

Aabye

Mussen2 skriver:

Hvor meget lader du hæve når det er udstikkere? Hvilke grader i forhold til opskriften osv.

Den bolle opskrift jeg har skal hæve i en time og direkte i ovnen bag efter.. Så vi ruller dejen ud i ens tykkelse.. Og så stikker vi ud.. Lader hæve i den time der.. og så får de i ovnen indtil de er gyldne.. Det har aldrig slået fejl.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.