Opstart på grød :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

304 visninger
3 svar
1 synes godt om
21. februar 2014

Rikke2404

Vi er så småt startet op på grød herhjemme, da flasken ikke længere var nok. Igår fik de 1 portion majsgrød, som jeg selv lavede. Ganske vidst kun en lille smugle. Det var tydeligt at det er noget de lige skal vænne sig til at have i munden
Idag fik de endnu en portion. Det gik meget bedre! For Emma ihvertfald. Hun gabte hver gang skeen nærmede sig munden, og det var minimalt hvad der røg retur. Hun spiste op! (jeg lavede ca. 3/4 dl) Men Laura var stadig ikke så meget med på den, så hun spiste kun et par skefulde..

Ligger nu inde med lidt spørgsmål omkring grøden:

Hvor meget gav i baby i starten? (antal portioner om dagen)

Hvornår blandede i frugtmos i grøden?

Hvornår begyndte i på diverse grønsagsmos? (efter opstart på grøden)

- Tak på forhånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

Rikke2404

Opsedasse

Anmeld

21. februar 2014

Victoria2013

Rikke2404 skriver:

- Tak på forhånd!

Vi startede da vores datter var 5 mdr, ikke fordi hun ikke blev mæt af min mælk, men hun var simpelthen så interesseret i os når vi spiste og helt sikkert klar til mad

Men det var en langsom opstart, selvom hun tog godt imod alt man tilbød hende - og det gør hun stadig i øvrigt, Victoria elsker mad! 

Vi startede med risgrød som det allerførste og de første dage fik hun vel 5-10 babyskefulde én gang om dagen. De første uger skiftede vi mellem ris, majs og boghvedegrød og kun meget lidt af gangen. Langsomt satte jeg så mængden op. Efter 2 uger begyndte jeg at komme frugtmos i (æble)

Efter 3 uger, hvor hun efterhånden spiste en hel portion til frokost, begyndte vi også at give aftensmad - her fik hun kartoffelmos og kartoffel/gulerod eller med sød kartoffel til at starte med

Hun havde spist grød/mos i 1½ måned da vi begyndte at give øllebrød til morgenmad.

Nu er hun 8½ måned og siger fra til brystet om dagen, hun vil hellere have rigtig mad

Anmeld

21. februar 2014

L&V

Rikke2404 skriver:

Vi er så småt startet op på grød herhjemme, da flasken ikke længere var nok. Igår fik de 1 portion majsgrød, som jeg selv lavede. Ganske vidst kun en lille smugle. Det var tydeligt at det er noget de lige skal vænne sig til at have i munden
Idag fik de endnu en portion. Det gik meget bedre! For Emma ihvertfald. Hun gabte hver gang skeen nærmede sig munden, og det var minimalt hvad der røg retur. Hun spiste op! (jeg lavede ca. 3/4 dl) Men Laura var stadig ikke så meget med på den, så hun spiste kun et par skefulde..

- Tak på forhånd!

Den store var 4måneder og den lille 4.5 da de begyndte på fast føde. De er begge startet med grønsagsmos og har hovedesageligt fået det. De fik få skeer til at starte med og efter 1månede kom måltid nr 2 osv.
Frugtmos har de aldrig gået i noget men som dessert efter de 8måneder.

Holder dem fra ris, majs, gulerødder og kartofler til de har været min 7måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.