'Spis dig gravid'?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.427 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. august 2009

Bonnie83

Er der nogen der har læst den bog??

Så den i en bog butik og overvejde at købe den men ved nu ikke helt om der er noget hold i det.
Den handlede om hvilke sunde ting man skal spise osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Bonnie83 skriver:

Er der nogen der har læst den bog??

Så den i en bog butik og overvejde at købe den men ved nu ikke helt om der er noget hold i det.
Den handlede om hvilke sunde ting man skal spise osv.

jeg kiggede selv på den, men tænkte NAH, spild af penge... et eller andet sted kan man vel godt selv regne ud hvordan ens kostvaner bør se ud!?
Den handler, så vidt jeg har forstået, om at man skal spise sundt og varieret! så det tror jeg ikke du behøver betale penge for!
hvis du gerne vil vide hvilke vitaminer, mineraler osv der er specielt gode, så er der masser af gode sider på nettet der giver gode råd til bedre fertilitet.. ikke kun igennem kosten!
rigtig god jagt, og så håber jeg det virker!
knus Caroline

Anmeld

4. august 2009

AstridM

Jeg har den og har ikke haft brug for den fordi jeg bliver SÅ nemt gravid. Min veninde der har lært klinisk ernæring siger der er noget om snakken.

Hun mener nok det skal være et godt skridt på vejen, men det handler jo i bund og grund om at være og blive sund.

Som Clairvoyant (som har talt med mange og vejledt omkrign hvornår de skal have børn) må jeg jo sige at ungerne kommer når de skal ikke før!
Så kan du spise alt det rigtige men de kommer altså først når de skal.

Anmeld

10. august 2009

Bonnie83

Hej piger,

vil bare lige dele med jer at jeg har købt bogen og er godt igang med at læse den. den handler om at hvis ens insulin niveau er højt kan det påvirke æggestokkende osv. Det er ret indviklet men de skriver at det ca. er hver 7. kvinde der har svært ved at blive gravid er på grund af skævt insulin niveau.

Jeg vil lige anbefale den til jer for det er spændene læsning og så er der også lidt opskrifter osv.

Den hedder: Spis dig gravid bjarne Stigsby/Charlotte hartvig 229,- i bog og ide,

Hilsner herfra.

Anmeld

21. juli 2010

Food Maniac

Hej piger!

Jeg spiser efter "Spis dig gravid" og har gjort det i en måned nu. Om bogen virker / kommer til at virke ved jeg ikke, men jeg giver det et forsøg! Hvad betyder lidt indviklet kost i ½-1 år mod at få en lille guldklump

Først og fremmest - nej den handler ikke om at "spise sundt" som vi normalt forstår det! Den handler om at stabilisere blodsukkeret og derved nedbringe insulinen i kroppen, som er skidt for fertiliteten. Så det er ikke det samme som at følge de almindelige kostråd...

Hvis der er nogle af jer, der følger bogen, som har svært ved at finde på opskrifter eller bare mangler lidt inspiration, så blogger jeg om mad, der følger reglerne i bogen på spismiggravid.blogspot.com

Velbekomme og held & lykke til jer alle!!!

Anmeld

21. juli 2010

_-Kathrine-_

Jeg har også lige købt bogen og har lært enormt meget ved at læse den. Jeg spiser ikke helt efter den, men har skåret alt brød, ris og pasta fra min kost, som bogen anbefaler man ikke spiser.

Super go og lærerig læsning.

Hilsen fra Kathrine

Anmeld

21. juli 2010

Snefnug1984

Bogen indeholder også nogle tabeller over ting som man helst skal undgå i sin kost - også ting jeg personligt ikke vidste fx. havde højt GI og som var dårligt for blodsukkeret.. hehe..

Anmeld

21. juli 2010

foto på lærred

Du kan evt. låne den først på biblioteket for at se om den er noget. Den er beregnet til PCO piger og hvis man ikke har det, er der ikke så meget at komme efter (ud over hvis man vil tabe sig) da det jo, som en anden skriver, er pga insulinen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.