Meget følsom dreng 3mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2014

Mumto3

Hvis du ikke allerede bruge slynge vil jeg stærkt anbefale det. Gerne en ringeslyngen/ skråslynge. Der kan han ligge tæt på dig, men ikke se/ opleve verdenen.

kæmpe kram til dig! Har selv en særlig sensitiv dreng der nu er 9 år. Men ih hvor kan jeg huske mødregruppen, og alle de andre glade børn, mens min bare var ked af det :-( og da de blev større og de synes det var sjovt at ligge og kigge på hinanden, så ville min bare væk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

Diana2013

fie12345 skriver:

Årh hvor er jeg glad for jeg ikke er den eneste der har sådan en barn. Der faldt lige en stor sten fra mit hjerte.

Det sjovt du skriver det med manglende øjenkontakt og mavetræningen, for det er nøjagtigt som her. Han viser absolut ingen interesse for at ligge på maven. Og syntes det SÅ svært og øve med ham når han er så ked af det hele tiden..

Jeg er også dybt frustreret over og se på så mange glade baby'er når min egen bare er så ulykkelig .. Man kommer til og føle sig så utilstrækkelig, selv om jeg bare syntes vi gør ALT hvad vi kan for han skal være glad.

Gud hvor jeg dog håber det snart går over Krydser virkelig for jeres forhåbentlig snart bliver glad igen..

Jeg er så bange for han fejler alt muligt og så bange for hans udvikling. Jeg kan slet ikke hvorfor han skriger som han gør og det er ikke bare klynk men skrig hvor han spænder helt vildt. Jeg bliver konstant spist af me sådan er det med kolik og High need baby, men det kan da umuligt være så meget gråd. Hvordan tager din mand det. Her har han utrolig svært ved at rumme den gråd ;(

Anmeld

18. februar 2014

Diana2013

Årh hvor er jeg glad for jeg ikke er den eneste der har sådan en barn. Der faldt lige en stor sten fra mit hjerte.

Det sjovt du skriver det med manglende øjenkontakt og mavetræningen, for det er nøjagtigt som her. Han viser absolut ingen interesse for at ligge på maven. Og syntes det SÅ svært og øve med ham når han er så ked af det hele tiden..

Jeg er også dybt frustreret over og se på så mange glade baby'er når min egen bare er så ulykkelig .. Man kommer til og føle sig så utilstrækkelig, selv om jeg bare syntes vi gør ALT hvad vi kan for han skal være glad.

Gud hvor jeg dog håber det snart går over Krydser virkelig for jeres forhåbentlig snart bliver glad igen..

Vi har desuden prøvet bio gaia dråber, kiopraktor, zone terapi, bæresele, slynge, slyngevugge, massage, tryk massage, synge, bare holde ham, pilates bold, movicol, sanse motoriks træner, supplere med flaske og nu er øknomien bare ikke til vi kan blive ved med at prøve/købe ting. Den 3 marts skal vi til fys.  Sundhedsplejsken anbefalede mig en kugle Dyne men den er bare for dyr at prøve lige nu ;(

Anmeld

19. februar 2014

Mor til Frederic og Freya

fie12345 skriver:

Hej alle sammen

Jeg er ny på siden her.

Jeg skriver fordi jeg har den dejligste lille dreng på snart 3mdr som desværre ikke trives optimalt..

Han vokser som han skal og tager rigtig fint på, men er desværre ekstremt ked af det, det meste af dagen. Han er ekstremt følsom

Det lidt svært at beskrive, men det virker som om han ikke rigtig kan "rumme" verden. Han bliver super ked af de mindste ting. De kan være hvis vi flytter lidt på ham, hvis vi snakker for meget med ham osv. Hans gråd kan komme som et lyn fra en klar himmel. Derfor har vi selvfølelig troet han havde ondt måske?

Vi har været indlagt på Kolding sygehus fordi de godt kunne se han ikke havde det helt optimalt. Han blev undersøgt og de kan udelukke alvorlige sygedomme da han tager rigtig fint på.

Vi har selvfølelig været indover kolik , men det er aldrig på samme tidspunkt han bliver ked af det..

Nu har de taget blodprøver på ham for og tjekke hans kromosomer? De syntes ikke hans øjenkontakt er helt optimal og vil derfor udelukke der ikke er noget galt med hans kromosomer.

Vi kan godt få ham til og smile engang imellem og han kan også pludre osv. Han virker bare som en enormt sensitiv baby.

Vi fik en rigtig god nakkefolds skanning 1/22890

Når men mit spørgsmål er om nogen har oplevet det samme med deres børn som jeg beskriver?

Kan kolik børn godt være utilfreds over hele døgnet og virke meget urolige?

Håber meget nogen vil kommentere på mit indlæg om ikke andet så bare gode råd?

Vi prøver virkelig og skærme ham så meget fra verden så muligt, men det har ingen effekt desværre .

Vi har en datter fra 2010, men hun var på ingen måde som vores dreng her. Ved man skal passe på med og sammenligne børn men det er dælme svært

Undskyld det blev ret langt.

Først et kæmpe kram til dig...

Freya var ekstrem sensitiv helt fra fødsel af og er heldigvis smidt en del af det igen, men er oveni i også kronisk syg - som hun er ved at blive udredt for.

Hun er i dag 22 mdr og en lille sej pige og vi har en stor dreng på 5½ år.

Hun kunne ikke klare at sove i barnevogn da den verden var alt for stor og uoverskueligt for hende, kunne heller ikke lægge hende sovende deri.

En tur i fakta og jeg kunne resten af dagen og natten gå med hende svøbt i en dyne, hvor hun bare skreg som reaktion på at have været 'ude'...

Hun sov kun små korte lure af 10-30 min om dagen de første 7-8 mdr. Og reaktioner kom som ofte hen på eftermiddagen.

Syntes det var mega hårdt, da vi også bor ude på landet - så det at ikke kunne tage hende med på indkøb eller bare gå en tur udenfor, var rigtig hårdt for os alle herhjemme.

Det eneste tidspunkt jeg lagde hende fra mig var når jeg skulle på toilet, der lå hun på et tæppe ved siden af mig.

Anmeld

19. februar 2014

Pcokate

fie12345 skriver:

Hej alle sammen

Jeg er ny på siden her.

Jeg skriver fordi jeg har den dejligste lille dreng på snart 3mdr som desværre ikke trives optimalt..

Han vokser som han skal og tager rigtig fint på, men er desværre ekstremt ked af det, det meste af dagen. Han er ekstremt følsom

Det lidt svært at beskrive, men det virker som om han ikke rigtig kan "rumme" verden. Han bliver super ked af de mindste ting. De kan være hvis vi flytter lidt på ham, hvis vi snakker for meget med ham osv. Hans gråd kan komme som et lyn fra en klar himmel. Derfor har vi selvfølelig troet han havde ondt måske?

Vi har været indlagt på Kolding sygehus fordi de godt kunne se han ikke havde det helt optimalt. Han blev undersøgt og de kan udelukke alvorlige sygedomme da han tager rigtig fint på.

Vi har selvfølelig været indover kolik , men det er aldrig på samme tidspunkt han bliver ked af det..

Nu har de taget blodprøver på ham for og tjekke hans kromosomer? De syntes ikke hans øjenkontakt er helt optimal og vil derfor udelukke der ikke er noget galt med hans kromosomer.

Vi kan godt få ham til og smile engang imellem og han kan også pludre osv. Han virker bare som en enormt sensitiv baby.

Vi fik en rigtig god nakkefolds skanning 1/22890

Når men mit spørgsmål er om nogen har oplevet det samme med deres børn som jeg beskriver?

Kan kolik børn godt være utilfreds over hele døgnet og virke meget urolige?

Håber meget nogen vil kommentere på mit indlæg om ikke andet så bare gode råd?

Vi prøver virkelig og skærme ham så meget fra verden så muligt, men det har ingen effekt desværre .

Vi har en datter fra 2010, men hun var på ingen måde som vores dreng her. Ved man skal passe på med og sammenligne børn men det er dælme svært

Undskyld det blev ret langt.

Prøv at få undersøgt om hans reptilhjerne er den dominerende? Ikke alle læger går lige meget ind for disse teorier, men vores søn fik det endeligt konstateret da han var 4 (på trods af at han fra spæd havde symptomer). Behandling er at man skal børste børnene med en super blød mediscrubbørste (de ELSKER det). Lange bløde strøg over ryg, arme, ben osv. Vi fik det konstateret hos en talepædagog og motorikpædagog. 

Anmeld

19. februar 2014

Masig

Jeg er så bange for han fejler alt muligt og så bange for hans udvikling. Jeg kan slet ikke hvorfor han skriger som han gør og det er ikke bare klynk men skrig hvor han spænder helt vildt. Jeg bliver konstant spist af me sådan er det med kolik og High need baby, men det kan da umuligt være så meget gråd. Hvordan tager din mand det. Her har han utrolig svært ved at rumme den gråd ;(

Bare rolig, de skal nok udvikle sig helt normalt - måske lidt langsommere end andre, men det skal nok komme...

Vores dreng var nøjagtig som både du og TS beskriver og er også særligt sensitiv... Han havde desuden skæv ryg og kunne ikke ligge på maven, han har formentlig lidt problemer med laktoseintolerans, som vi er ved at få undersøgt nu (han er 1,5 år, og lægerne har ikke ville lytte til mig før nu, jeg har hele tiden sagt der var noget han ikke kunne tåle, men næ nej det var bare kolik - lortelæger)... Nå men vil bare sige, at vores dreng fungerer helt normalt, til trods for den hårde start med alle problemerne, så er han som enhver anden 1,5 årig nu.

Han var lidt langsom til det motoriske, han kravlede først da han var 11 mdr, og gik da han var 17 mdr, men nu drøner han afsted.... Til gengæld så har han altid været meget med hjernemæssigt, han forstår alt hvad man siger, har altid været meget obs på alting... Hvilket igen også betyder at man må afskærme ham ind imellem...

Har I prøvet at svøbe jeres barn? Her har det hjulpet tidligere og gør stadig, at man pakker ham ind i en dyne og sidder med ham stille og roligt... Han afviser det lige til at starte med, men efter kort tid falder han til ro... Det er som om han skal hjælpes til at finde roen, da han ikke selv kan...

PS. og ja her har manden også MEGET svært ved gråden... Han har været ved at få e blodprop mange gange...

Anmeld

19. februar 2014

Masig

Diana2013 skriver:

Vi har desuden prøvet bio gaia dråber, kiopraktor, zone terapi, bæresele, slynge, slyngevugge, massage, tryk massage, synge, bare holde ham, pilates bold, movicol, sanse motoriks træner, supplere med flaske og nu er øknomien bare ikke til vi kan blive ved med at prøve/købe ting. Den 3 marts skal vi til fys.  Sundhedsplejsken anbefalede mig en kugle Dyne men den er bare for dyr at prøve lige nu ;(

Har du undersøgt om du kan låne en kugledyne af kommunen? Prøv at spørg din sundhedsplejerske om hun gider undersøge det, det kan man nemlig i vores kommune. Der skal nok en af deres ergoterapeuter ind over, men det burde kunne lade sig gøre, eller de kan refundere pengene i bruger på en dyne hvis det kan bevises at det påvirker barnets hverdag i en sådan grad at dynen ikke kan undværes...

Anmeld

19. februar 2014

Mumto3

Diana2013 skriver:

Jeg kan godt forstå at I bare prøver ALT for det er ulideligt med et ulykkeligt barn! Vi gjorde selv samme fejl :-( men det er voldsomt for det lille barn at blive udsat for så meget forskelligt, og det kan de også reagere på.

Hos os blev det først godt da vi af helt andre årsager, blev nød til at holde os indendørs i en måned på et værelse. Der skete absolut INTET og jeg var ved at gå i spåner, men vores dreng faldt til ro, og begyndte langsomt at få det bedre og bedre. I dag er han 9 år, og nu har vi lært at hvis vi f.eks. Er på ferie, så skal han have lov til at have hele dage hvor han slet ikke kommer ud af hotelværelset, for det trives han bare bedst med! Vi har lige holdt vinterferien, hvor hele familien var afsted, men han blev hjemme og blev passet af mormor, og han nød det i fulde drag! For ham var det en  drømmeferie bare at være hjemme, ingen søskende, ingen legekammeraterne, ingen uro, bare stilhed.

Anmeld

19. februar 2014

Diana2013

Masig skriver:

Har du undersøgt om du kan låne en kugledyne af kommunen? Prøv at spørg din sundhedsplejerske om hun gider undersøge det, det kan man nemlig i vores kommune. Der skal nok en af deres ergoterapeuter ind over, men det burde kunne lade sig gøre, eller de kan refundere pengene i bruger på en dyne hvis det kan bevises at det påvirker barnets hverdag i en sådan grad at dynen ikke kan undværes...

Jeg spurgte hende igår og det kan man desværre ikke ;(

Anmeld

19. februar 2014

Masig

Diana2013 skriver:

Jeg spurgte hende igår og det kan man desværre ikke ;(

Øv bøv... Kan den heller ikke bevilges som hjælpemiddel?

For ja de er ret dyre, især hvis det så ikke virker  Selvfølgelig pengene værd hvis det gør, men ved man jo aldrig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.