Gode råd arrangerer polterabend...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.595 visninger
14 svar
11 synes godt om
17. februar 2014

Mussen2

Min veninde skal giftes....snart.
Jeg er den tætteste veninde og kender ikke alle gæsterne. Jeg har ikke været til ret mange bryllupper og vil gerne have ALLE gode råd om at arrangerer det.

Hvordan inviteres/findes en dato til alles tilfredshed?
Hvad kan man forlange i betaling?
Hvilke aktiviteter er gode?

Osv osv

HJÆLP! Mon veninde er 35

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

serinasmor

Mussen2 skriver:

Jeg er den tætteste veninde og kender ikke alle gæsterne. Jeg har ikke været til ret mange bryllupper og vil gerne have ALLE gode råd om at arrangerer det.

Osv osv

HJÆLP! Mon veninde er 35

Hmm ...

Hvis alle er på facebook så dan en tråd med alle du regner med skal med ... Brug evt doodle til at aftale dato ...

Hvad skal i lave ... Det kommer helt an på veninden ... Personligt vil jeg helst være fri og hvis der absolut skal ske noget må det gerne være noget man får et minde ud af ...

Anmeld

18. februar 2014

Malene76

Mussen2 skriver:

Osv osv

HJÆLP! Mon veninde er 35

Jeg har et glasfad vi lavede hos en glaskunstner i Lillering ved Århus. Det er så flot og et minde jeg passer så godt P. Det vil jeg varmt anbefale. 

Kh Malene 

Anmeld

18. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg var med til, at arrangere polterabend for min veninde for 2 år siden.

Sørg for, at I er nogen stykker der arrangere sammen, så du ikke står med det alene.

I finder en dato og meld den ud med det samme.

Ang. betaling gjorde vi det, at vi lavede et budget og så skulle deltagere betale inden en bestemt dato og det var bindede. Man kunne altså ikke få sine penge tilbage grundet, hvem skulle så betale for dem.

Denne mail sendte vi ud:

Polterabend program:

Kl. 9.30: Overraske x i Virum

Kl. 10: Spise brunch i Virum. Alle tager en pakke med til x med et minde eller en historie om hende og dig, som x skal gætte f.eks. hvis I har haft en god ferie til Grækenland, kan du pakke et græsk flag og en flaske Ouzo ind.

Ca. kl. 12: Turen går til Copenhagen Air Experience i Tåstrup, hvor x skal prøve en bodyflight i vindtunnel. Transport i vores biler.

Kl. 13: Bodyflight 

Kl. 14: Tager vi biler til x i Vanløse, hvor x bor – tak x. Der vil være forfriskninger og let frokost når vi kommer. Vi skal  være i Vanløse resten af dagen/aften/nat. Der er gåafstand til Metroen og natbus når den tid kommer.

Kl. 16: Croquis (Bragi tager alle tegneredskaber med og han giver lidt undervisning). Er for os alle. Der vil blive uddelt præmier for bedste og værste tegning.

Kl. 17.30: Alle gør sig pæne.

Ca. kl. 18.30: Skal vi spise god mad, hygge og drikke noget god rødvin (Evt. fortsætte pakkeleg med personlige gaver, hvis vi ikke når alle om morgen).

I løbet af aften bliver der vist en videooptagelse af x kommende mand, hvor han er blevet stillet 10 spørgsmål. Dette skal x se om hun kan gætte, hvad han har svaret.

Prisen bliver 650 kr. pr. pers. I må gerne indbetale på  reg. nr. x INDEN den 1. maj 2012. Husk, at skrive jeres navn på, så jeg kan se hvor pengene kommer fra.

I må gerne tage billeder med af x (enten alene eller med jer begge) som vil blive hængt op i huset. Billederne af x må gerne være sjovt, flotte, tossede mv.

Når vi kommer lidt tættere på vil der komme en praktisk mail ud med, hvor vi nøjagtig mødes mv.

Vi smurte selv sandwich til frokost. Om aften var der en af deltagerne som havde lavet alt maden på forhånd.

x havde en rigtig dejlig dag.

Håber det kunne bruges

Anmeld

18. februar 2014

Wetlesen

Det kommer jo meget an på, hvad din veninde kan lide at lave. 

Vi arrangerede for en veninde og der var programmet følgende:

Hun blev hentet og kom hjem til mig, hvor vi havde forberedt brunch.

Herefter tog vi over til et studie, hvor hun skulle indspille en sang sammen med os og solo og så skulle hun have taget billeder.

Herefter tog vi herhjem igen og grillede noget lækkert mad og fik lidt at drikke.

Så gjorde vi os klar og blev hentet af en limousine, der kørte os ind til Rosie Mcgees

Det var stille og roligt og super hyggeligt.

Jeg glæder mig til, at jeg får min polterabend og ser hvad vi skal.

Hvis din veninde har en bred venindekreds eller gode veninder, så er det sjovt med nogle minder, som man kan snakke om. Vi tænkte også på, at vi ville bede hende om at pakke nogle kjoler, noget make-up, et spil, en bikini og noget sexlegetøj, når vi hentede hende. Ikke fordi dildoen skulle bruges, men fordi hun så ville tænke: Hvad fanden skal der ske? 

Vi var ikke særlig mange, og derfor kostede det 1000 kroner pr. mand. Jeg tror, at det er meget normalt, at det ligger deromkring.

Anmeld

18. februar 2014

Mona mcqueen

Girls night out med fuld skrue , se her  http://www.ctiparty.dk/shop/udklaedning-357s.html . Super sjove ting og sager til at peppe festen op i bedste stil.

Anmeld

18. februar 2014

Mor til Majbørn

Mussen2 skriver:

Osv osv

HJÆLP! Mon veninde er 35

Jeg har dælme været til et par polterabende'er eller 5 og har følgende råd/ideer:

1. Lav en facebook-gruppe til fælles kommunikation.
2. Find en dato NU (brug doodle)
3. Få evt. en gæsteliste fra bruden om hvem hun gerne vil ha med (nogle forventer at mødrene er med og så'en...)
4. Find ud af brudens grænse (er det strip? drikker hun alkohol? hvad er hun til?)
5. Find et max budget per deltager, ellers løber det hurtigt op.

Gode ideer til aktiviteter, uanset brudens temperament:

1. Lav-selv sushi til frokost (så bliver maden nemlig en hygge-aktivitet der varer et par timer og sushi-fisk kan købes ved en fiskehandler)
2. Fælles spa (evt. kommer der en hjem til jer, eller I laver en masse ansigtsmaske-hygge-halløj med færdige masker fra matas)
3. Overrask med morgenmad, når I henter bruden

Ideer til en lidt vildere brud:
1. Mande-strip
2. Poledance-timer
3. Sæt-diller-på-billeder (ligesom halen på æslet, kræver bare en der gider at klippe-klistre en masse tissemænd og så sjove billeder af forskellige mænd)
4. Lasergame/sumobrydning/de lidt vildere drenge-ting
5. Diverse druk-lege
6. Homeparty show med dildoer (tit gratis når der er en brud)
7. Foredrag i sex-butik (fx. Lust)

God fornøjelse

Anmeld

18. februar 2014

Mussen2

1000 tak for alle jes meget gode input.

Facebook og doodle er hermed noteret

Kan jeg godt bede bruden eller evt. Gommen om en gæstekontaktliste ( jeg har ikke mødt halvdelen af gæsterne? Er det ikke at tage det spontane væk eller?

Anmeld

18. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mussen2 skriver:

1000 tak for alle jes meget gode input.

Facebook og doodle er hermed noteret

Kan jeg godt bede bruden eller evt. Gommen om en gæstekontaktliste ( jeg har ikke mødt halvdelen af gæsterne? Er det ikke at tage det spontane væk eller?

Her var bruden meget på forkant, og jeg fik serveret en gæsteliste. Du kan evt. spørge moren til din veninde om hun kan fremtrylle gæstelisten - mere så din veninde ikke opdager det er dig der er arrangere polterabend

Anmeld

18. februar 2014

Loa

MoarHvidovre skriver:

Jeg var med til, at arrangere polterabend for min veninde for 2 år siden.

Sørg for, at I er nogen stykker der arrangere sammen, så du ikke står med det alene.

I finder en dato og meld den ud med det samme.

Ang. betaling gjorde vi det, at vi lavede et budget og så skulle deltagere betale inden en bestemt dato og det var bindede. Man kunne altså ikke få sine penge tilbage grundet, hvem skulle så betale for dem.

Denne mail sendte vi ud:

Polterabend program:

Kl. 9.30: Overraske x i Virum

Kl. 10: Spise brunch i Virum. Alle tager en pakke med til x med et minde eller en historie om hende og dig, som x skal gætte f.eks. hvis I har haft en god ferie til Grækenland, kan du pakke et græsk flag og en flaske Ouzo ind.

Ca. kl. 12: Turen går til Copenhagen Air Experience i Tåstrup, hvor x skal prøve en bodyflight i vindtunnel. Transport i vores biler.

Kl. 13: Bodyflight 

Kl. 14: Tager vi biler til x i Vanløse, hvor x bor – tak x. Der vil være forfriskninger og let frokost når vi kommer. Vi skal  være i Vanløse resten af dagen/aften/nat. Der er gåafstand til Metroen og natbus når den tid kommer.

Kl. 16: Croquis (Bragi tager alle tegneredskaber med og han giver lidt undervisning). Er for os alle. Der vil blive uddelt præmier for bedste og værste tegning.

Kl. 17.30: Alle gør sig pæne.

Ca. kl. 18.30: Skal vi spise god mad, hygge og drikke noget god rødvin (Evt. fortsætte pakkeleg med personlige gaver, hvis vi ikke når alle om morgen).

I løbet af aften bliver der vist en videooptagelse af x kommende mand, hvor han er blevet stillet 10 spørgsmål. Dette skal x se om hun kan gætte, hvad han har svaret.

Prisen bliver 650 kr. pr. pers. I må gerne indbetale på  reg. nr. x INDEN den 1. maj 2012. Husk, at skrive jeres navn på, så jeg kan se hvor pengene kommer fra.

I må gerne tage billeder med af x (enten alene eller med jer begge) som vil blive hængt op i huset. Billederne af x må gerne være sjovt, flotte, tossede mv.

Når vi kommer lidt tættere på vil der komme en praktisk mail ud med, hvor vi nøjagtig mødes mv.

Vi smurte selv sandwich til frokost. Om aften var der en af deltagerne som havde lavet alt maden på forhånd.

x havde en rigtig dejlig dag.

Håber det kunne bruges

Fedt program

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.