Sygemelding under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.311 visninger
10 svar
1 synes godt om
17. februar 2014

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg skal på barselsdagpenge, når jeg skal på barsel.

Hvis jeg under graviditeten bliver sygemeldt af min læge, ryger jeg så på KH eller barselsdagpenge?

Er lidt forvirret over det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2014

mbbuch

Anonym skriver:

Hej piger.

Hvis jeg under graviditeten bliver sygemeldt af min læge, ryger jeg så på KH eller barselsdagpenge?

Du burde ryge på barsels dagpenge

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

mbbuch skriver:

Du burde ryge på barsels dagpenge

Tak.

Så er jeg lidt mere rolig

Anmeld

17. februar 2014

Annemette07

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg kom på sygedagpenge indtil min barsel begyndte. Bliver sygemeldt da jeg var 27+

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

Annemette07 skriver:

Jeg kom på sygedagpenge indtil min barsel begyndte. Bliver sygemeldt da jeg var 27+

Påvirkede det din barsel efter du havde født?

Jeg er ansat under funktionærloven, men vi har ikke overenskomst.

Sådan som jeg har forstået det, så skal min arbejdsgiver betale min løn under graviditeten, og så får de refusion fra Udbetaling Danmark, fordi jeg er sygemeldt på grund af graviditetsgener.

4 uger før fødsel overgår jeg til ''almindelig'' barsel, og får barselsdagpenge.

Hvis det ikke er sådan det hænger sammen, så giver jeg altså op. Synes der er SÅ mange regler.

Anmeld

17. februar 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

Sådan som jeg har forstået det, så skal min arbejdsgiver betale min løn under graviditeten, og så får de refusion fra Udbetaling Danmark, fordi jeg er sygemeldt på grund af graviditetsgener.

4 uger før fødsel overgår jeg til ''almindelig'' barsel, og får barselsdagpenge.

Hvis det ikke er sådan det hænger sammen, så giver jeg altså op. Synes der er SÅ mange regler.

Jeg arbejdede også et sted hvor der heller ikke var en overenskomst og han skulle ikke betale noget... jeg blev sygemeldt i ca uge 24, røg vidst på kh og derefter på barselsdagpenge...

Anmeld

17. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg var sygemeldt stort set hele graviditeten. I starten fik jeg sygeløn fra firmaet, og de fik refusion fordi jrg var syg grundet graviditet. Efter noget tid overgik jeg til alm sygedagpenge direkte fra kommunen (fattede aldrig helt hvorfor jeg pludselig overgik til dem, beløbet var det samme). 4 uger før termin overgik jeg til barsel hvor jeg så igen fik mine penge udbetalt fra arbejdsgiver.

Anmeld

17. februar 2014

Palaja

Jeg blev sygemeldt da jeg var omkring 27+. Fik barselsdagpenge (var ledig). Det har ikke haft betydning for længden af min barsel efter jeg fødte og hvad jeg fik udbetalt. Blev sygemeldt i december 2012, gik officielt på barsel 8. februar 2013 (havde termin d. 7 marts) og min barsel er lige slut her den 27. Jan.

Anmeld

17. februar 2014

FrkGranger

Altså jeg er ledig og er lige blevet sygemeldt (har temin 20. maj) og får barselsdagpenge fra udbetaling Danmark men dette har ikke betydning for længden af min barsel, men havde et vikariat i en butik frem til 31. december og der har jeg underskrevet papir at sygdommen var graviditet s betinget, så ville de få refunderet min løn.

Anmeld

18. februar 2014

Annemette07

Anonym skriver:

De fik refusion til 4 uger før termin, så betalte de selv til tre måneder efter termin hvorefter jeg gik over til udbetaling Danmark :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.