Hjælp til dårlig vane ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

385 visninger
2 svar
1 synes godt om
17. februar 2014

Mum33

Min søn er præcis 1 år, og har desværre tillagt sig en dårlig vane, som følge af et år med rigtig megen sygdom (øre, mave, nakke, osv). Han falder til ro ved at vi går rundt med ham på armen- hvilket vi så har gjort i ca 1 år nu. Han er blevet så stor, at han sidder og peger, og så skal man så gå derhen sammen og se på tingene. Han bliver hys hvis man står stille. Meget hyggeligt, men det er HELE tiden han vil op og gåes med - til trods for at han selv nu kan gå 10-20 skridt. 

Men nu skal det være slut. Vores rygge kan ikke holde til det i længden og med 2 børn og fuldtidsarbejde nytter det ikke længere at han "kræver" som han gør. 

Vi har besluttet, at vi nu sætter os ned til ham. Altså vi er der for ham, men ingen "gå rundt service". Han må også sidde ved os med sut og nusseklud. Vi prøvede så her til aften med det resultat at han skreg og kravlede rundt på os og prøver at hive os op. Vi prøver afledning, synge, osv, men holder fast i, ikke at gå med ham. Dog uden den hel store hjælp. 

Men er det måden at gøre det på, eller hvordan skal vi gribe denne dårlige vane an? Nogle gode ideer? Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2014

Mum33

Ingen 

Anmeld

17. februar 2014

moaren

Jeg skal ikke gøre mig klog på noget, men tror det er det rigtige i gør 

Jeg har en ide om, at hvis man skal af med en dårlig vane, så skal man ikke afløse den med en ny dårlig vane. Så der er nok ikke andet at gøre, end det i gør nu. 

Hold og lykke med projektet.

Også er det selvfølgelig vigtigt at i udstråler, at det ikke bliver anderledes 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.