Skaber Ovitrelle positive ægløsningstests?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.773 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. februar 2014

Bliss

Jeg er lidt forvirret, har altid troet at når man havde taget Ovitrelle så var der ikke mere fidus i at ta ægløsningsteste for så ville den test automatisk blive positiv i flere dage. Denne cyklus vil jeg prøve at teste Ovitrelle ud af kroppen, og den viste da også positiv imorges, 2 dage efter jeg tog Ovitrellen. (Blev insemineret i går!). Og for en sikkerheds skyld spurgte jeg Svend Lindenberg på 'Spørg Lægen' om hvor længe man som regel bliver ved med at teste positiv på LH-ægløsningstest efter Ovitrelle, og han svarer så, helt modsat alt andet hvad jeg har læst, at man IKKE tester positiv på ægløsningstest efter en Ovitrelle!

Hvad skal man tro???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2014

esioul

Bliss skriver:

Jeg er lidt forvirret, har altid troet at når man havde taget Ovitrelle så var der ikke mere fidus i at ta ægløsningsteste for så ville den test automatisk blive positiv i flere dage. Denne cyklus vil jeg prøve at teste Ovitrelle ud af kroppen, og den viste da også positiv imorges, 2 dage efter jeg tog Ovitrellen. (Blev insemineret i går!). Og for en sikkerheds skyld spurgte jeg Svend Lindenberg på 'Spørg Lægen' om hvor længe man som regel bliver ved med at teste positiv på LH-ægløsningstest efter Ovitrelle, og han svarer så, helt modsat alt andet hvad jeg har læst, at man IKKE tester positiv på ægløsningstest efter en Ovitrelle!

Hvad skal man tro???

Det har jeg altid gjort.

HCG (som der er i ovitrelle) slår ud på æl teste.

Anmeld

17. februar 2014

Bliss

Ok, tak! Det hjalp.

Hvor længe går der hos dig før du har testet Ovitrellen ud?

Anmeld

17. februar 2014

esioul

Bliss skriver:

Ok, tak! Det hjalp.

Hvor længe går der hos dig før du har testet Ovitrellen ud?

Jeg kunne spore ovitrelle på G test i omkring 6-7 dage.

Men den kan hvis hos nogle spores i op til 14 dage.

Anmeld

17. februar 2014

Bliss

Ok, så du har ikke prøvet at teste den ud med ÆL-tests?

Anmeld

17. februar 2014

esioul

Bliss skriver:

Ok, så du har ikke prøvet at teste den ud med ÆL-tests?

Nej der vil jo næsten altid være 2 streger på en ÆL test, fordi der altid vil være en mængde LH hormon i kroppen

Anmeld

17. februar 2014

Rockertand

Bliss skriver:

Hvad skal man tro???

Hvorfor vælger du ægløsningsteste og ikke graviditetsteste?

Anmeld

17. februar 2014

Bliss

esioul skriver:

Nej der vil jo næsten altid være 2 streger på en ÆL test, fordi der altid vil være en mængde LH hormon i kroppen

Det forstår jeg ikke, jeg plejer kun at få positiv ægløsningstest én gang pr måned, medmindre jeg altså tester lige efter Ovitrelle som nu!

Jeg bruger de digitale fra Clearblue som viser en smiley, så behøver man ikke selv at fortolke og fejlfortolke streger.

Anmeld

17. februar 2014

esioul

Bliss skriver:

Det forstår jeg ikke, jeg plejer kun at få positiv ægløsningstest én gang pr måned, medmindre jeg altså tester lige efter Ovitrelle som nu!

Jeg bruger de digitale fra Clearblue som viser en smiley, så behøver man ikke selv at fortolke og fejlfortolke streger.

Men selvom æl testen viser negativ, kan du jo sagtens teste falsk positiv på en g test??

Jeg tester den altid ude med g teste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.