2 årig vil ikke spise aftensmad ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
7 svar
4 synes godt om
16. februar 2014

Jems

Hej

Min søn er 2 1/2 år nu og er inde i en periode hvor han slet ikke vil spise aftensmad! ih hvor er det træls! for han vågner vildt tidligt fordi han er sulten.

Nogen der har prøvet det og har et guldkorn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2014

Mettefpigen

Lukas er også inde i den periode nu, og jeg plejer at give ham noget frugt eller rugbrød inden sengetid :-)

Anmeld

16. februar 2014

Jems

Mettefpigen skriver:

Lukas er også inde i den periode nu, og jeg plejer at give ham noget frugt eller rugbrød inden sengetid :-)

Okay det vil noah ikke engang, må prøve at være lidt mere tilbydende

Anmeld

16. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Overvej om det måske er for sent på aftenen...

vores søn har at hvis det er efter kl. 18 så skal det virkelig være lækkerier der tilbydes ellers er han for træt til at spise...

Han er 2 år og 4 mdr....

Har altid haft problemer med at spise så der er prøvet mange ting efterhånden

Anmeld

16. februar 2014

Mettefpigen

Jems skriver:

Okay det vil noah ikke engang, må prøve at være lidt mere tilbydende

Jeg tager f.eks også rugbrød til som han kan dyppe i sovsen eller ketchup til ;-) det kan også hjælpe...

Anmeld

16. februar 2014

Happiness

Det er præcis det samme her, og har desværre varet i 2-3 måneder nu...  

Det er dog begyndt at blive lidt bedre nu. VI sætter os bare til bords, og hvis han ikke vil spise, må han lade være. Men han skal sidde ved bordet mens vi spiser. Det har hjulpet lidt hvis vi ignorere at han ikke vil spise. Så begynder vi bare at spise og snakke som vi plejer. Og så er han nu begyndt at spise nogle mundfulde. Vi er endda nået dertil at han nogle dage spiser næsten det hele VI gør ikke et stort nr ud af det når han spiser, selv om det er svært. Man har jo lyst til at juble højt

Og det skal siges at Lukas altid har været alt-ædende og har spist næsten lige så store portioner som jeg Så det kom godt nok bag på os, at han har haft sådan en periode.

Anmeld

16. februar 2014

Mamalou

Happiness skriver:

Det er præcis det samme her, og har desværre varet i 2-3 måneder nu...  

Det er dog begyndt at blive lidt bedre nu. VI sætter os bare til bords, og hvis han ikke vil spise, må han lade være. Men han skal sidde ved bordet mens vi spiser. Det har hjulpet lidt hvis vi ignorere at han ikke vil spise. Så begynder vi bare at spise og snakke som vi plejer. Og så er han nu begyndt at spise nogle mundfulde. Vi er endda nået dertil at han nogle dage spiser næsten det hele VI gør ikke et stort nr ud af det når han spiser, selv om det er svært. Man har jo lyst til at juble højt

Og det skal siges at Lukas altid har været alt-ædende og har spist næsten lige så store portioner som jeg Så det kom godt nok bag på os, at han har haft sådan en periode.

Til TS:
Jeg tror også, at det er det bedste at gøre, altså ignorere det. Jeg tror det bliver forstærket, hvis man lægger pres på dem. Jeg forsøger - selvom det kan være svært - at være cool omkring det. Min søn er sund og rask, så er overbevist om, at han får det han skal have samlet set over dagen.

Jeg giver min søn en portion yoghurt eller frugt ingen sengetid i de perioder, hvor han ikke spiser alverden.

Vh. Louise

Anmeld

18. februar 2014

Jems

Tusind tak for jeres svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.