Hvad er bedst at gøre nu? (ferie)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

526 visninger
8 svar
5 synes godt om
16. februar 2014

*Pingvinen*

Vi har 3 drenge på 10, 14 og 16 år. Vi har kun de sidste 3 år taget på ferie. Det har været 1 uge i sommerferien i en hytte på en campingplads.
Sidste år købte vi så en campingvogn. Virkelig mit ønske længe.
Men drengene er for store. De gider det ikke. Den store på 16 er næsten ''tvunget'' med i få weekender/sommerferien. Ellers er han bare hjemme.
Nr 2 vil gerne med engang imellem sammen med en kammerat. Og nr 3 er tvunget med. Ingen af dem gider det rigtigt. Ej heller manden. Han har lidt bøjet sig for mig.
Vi har heldigvis ikke sat en formue i vognen, men den koster jo stadig.
Nu har manden så sagt, at han synes, vi skal overveje at sælge vognen også tage på andre ferier eller i hvert fald se mulighederne i andre ferier fx skiferie, solferie, ferieCenter, weekend/helligdage på ferieCenter osv. Og hvis jeg spørger drengene ville de vælge alt fremfor Camping. Ja selv ferie i haven..
Konstatering - det har været alt for sent at tage på Camping.
Jeg føler bare et pres, for den store dreng bliver 17 i år og ''gider sgu da'' ikke med mor og far på Camping.. og Ja det kan jeg da godt se...
Øv altså...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2014

*Pingvinen*

Og lige lidt flere tanker...
Har også tænkt i muligheder for kør-selv ferier til fx Tyskland, Holland og Tjekkiet, hvor bilen bare skal pakkes også kører vi.

Eller måske er det okay bare at have vognen lidt endnu også se hvordan det går. Får brugt den til et fodboldstævne i år. Men bare lidt dyrt at have den til at stå...
Kan det betale sig at leje sådan en gammel vogn ud osv?
Er ked af, vi har en ferieform, som vores børn ikke gider. Vil jo egentlig bare gerne være sammen med dem og se at de nyder det hele...

Anmeld

16. februar 2014

tribk

*Pingvinen* skriver:

Vi har 3 drenge på 10, 14 og 16 år. Vi har kun de sidste 3 år taget på ferie. Det har været 1 uge i sommerferien i en hytte på en campingplads.
Men drengene er for store. De gider det ikke. Den store på 16 er næsten ''tvunget'' med i få weekender/sommerferien. Ellers er han bare hjemme.
Nr 2 vil gerne med engang imellem sammen med en kammerat. Og nr 3 er tvunget med. Ingen af dem gider det rigtigt. Ej heller manden. Han har lidt bøjet sig for mig.
Nu har manden så sagt, at han synes, vi skal overveje at sælge vognen også tage på andre ferier eller i hvert fald se mulighederne i andre ferier fx skiferie, solferie, ferieCenter, weekend/helligdage på ferieCenter osv. Og hvis jeg spørger drengene ville de vælge alt fremfor Camping. Ja selv ferie i haven..
Jeg føler bare et pres, for den store dreng bliver 17 i år og ''gider sgu da'' ikke med mor og far på Camping.. og Ja det kan jeg da godt se...
Øv altså...

Jeg ville få solgt den vogn. Ud af en familie på fem er det kun dig der vil den vogn. Hvis det var mig ville jeg ikke insistere på at beholde den. Jeg kan ikke se værdien i den, når nu resten af familien ikke gider det. Jeg tror der er masser af andre ferieformer som store drenge gerne vil deltage i.

Det skal lige siges at en campingvogn er det sidste jeg ville bruge mine penge på, så det er mit svar selvfølgelig farvet af!

Anmeld

16. februar 2014

Sandratoft

*Pingvinen* skriver:

Øv altså...

Mine forældre havde også en campingvogn, og den nød mig og min søster rigtig godt af fra vi var ca 8-14 år, og derefter havde vi ikke lyst til den slags ferier mere og mine forældre solgte vognen

Jeg vil også anbefale dig at sælge den vogn, og tage en snak om hvordan i så ønsker at holde ferie En ferie i campingvogn er simpelthen alt for tæt og intimt for teenagere (sådan huskede jeg det i hvert fald )

Anmeld

16. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sælg vognen, når nu det kun er dig der gider bruge den! Nyd at i evt ka tá ud og rejse, også evt lej en vogn, der hvor i kommer frem.

Lån et telt til stævnet! Vh stine

Anmeld

16. februar 2014

CaWi

*Pingvinen* skriver:

Øv altså...

Som du selv siger, så er det egentlig kun dig der har lyst til at campere. Så hvis det var mig ville jeg sælge vognen. De to store, er nu så store, at de nok ikke synes om at skulle være så tæt på sine forældre i en uge/uger af gangen. De har brug for frirum, deres eget rum at sove osv. Og den mindste vil jo sikkert alt det de to store vil.
Selvfølgelig ville det være federe for dem at komme på camping i f.eks. Italien, men de sover stadig i samme rum som jer, og alt efter hvor man er, så scorer man altså ikke mange lækre piger på camping pladsens legeplads

Sælg vognen, og find en ferie form i alle kan glæde jer til og ser frem til

Anmeld

16. februar 2014

Muffinmus

Enig med de andre. Vognen er din og ikke familiens. Ville klart satse på en anden slags ferie hvor man ikke er tvunget til at blive klemt i en sardinkasse. Ikke i den alder i hvert fald. Mine ville elske det. Vi har så købt stort telt i stedet. Men de er også 6, knap 5 og knap 2:-) men vi tager også på solferie med dem udenlands.

Anmeld

16. februar 2014

lineog4

Vi har ikke camping vogn, men håber da mine unger vil med på camping med telt også når de er teenagere  Hvad med at have et lille telt med de kunne få for dem selv (har set en masse af det i Italien hvor camping også foregår med teenagere), lidt unge mands hørm og hygge på en campingplads med unge disko... Ved ikke om det er muligt i DK. Vi camperer i Italien og der er fest og glade dage, og de unge synes absolut ikke det er en kedelig ferieform.

Anmeld

16. februar 2014

Chili

*Pingvinen* skriver:

Og lige lidt flere tanker...
Har også tænkt i muligheder for kør-selv ferier til fx Tyskland, Holland og Tjekkiet, hvor bilen bare skal pakkes også kører vi.

Eller måske er det okay bare at have vognen lidt endnu også se hvordan det går. Får brugt den til et fodboldstævne i år. Men bare lidt dyrt at have den til at stå...
Kan det betale sig at leje sådan en gammel vogn ud osv?
Er ked af, vi har en ferieform, som vores børn ikke gider. Vil jo egentlig bare gerne være sammen med dem og se at de nyder det hele...

Altså vi camperede i tjekketiet osv. Kør selv ferier som du snakker om. Der findes massere af pladser derned, og dengang vi gjorde det var der også danske pladser
Men hvis det ikke er en mulighed, så ville jeg sælge den, og prøve at opleve verden på en anden måde, som alle er med på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.