Kan man godt det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
8 svar
1 synes godt om
16. februar 2014

Anonym trådstarter

Jeg vælger at være ano, da man aldrig ved hvem der kigger med

Sagen er den at vi lejede et sted 1. Dec. I lejekontrakten blev der skrevet at lejemålet først kan opsiges efter 6 mdr. MEN vi oplever nu flere mangler ved lejemålet.
Bla.:
Træk ved samtlige døre og vinduer (alle radiatorer skal kører på 5 for at holde nogenlunde varme).
Træk i skabe omkring emhætten, som heller ikke virker.
Skimmel på toilettet og konstant lugt fra kloaksystemet.
Der er fodkoldt, i køkkenet er der ca. 13 grader på gulvet.
Der mangler isolering over alt.
Min datter er snottet hele tiden.
Så vi vurdere at det ikke er "forsvarligt" at blive boende og at det jo er en gennemgribende renovering der skal til for at udbedre de mange fejl.
Men er den gangbar?
Altså kan vi godt ophæve lejemålet selvom kontrakten siger først efter 6 mdr pga. de mange fejl og mangler?
Vi skriver selvfølgelig de mange fejl og mangler i opsigelsen, og at vi foreslår at vi finder en fælles løsning. Altså så vi gør det på en ordentlig måde for alle parter.

Hvad siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2014

Wish-Baby

Anonym skriver:

Sagen er den at vi lejede et sted 1. Dec. I lejekontrakten blev der skrevet at lejemålet først kan opsiges efter 6 mdr. MEN vi oplever nu flere mangler ved lejemålet.
Bla.:
Træk ved samtlige døre og vinduer (alle radiatorer skal kører på 5 for at holde nogenlunde varme).
Så vi vurdere at det ikke er "forsvarligt" at blive boende og at det jo er en gennemgribende renovering der skal til for at udbedre de mange fejl.
Men er den gangbar?
Altså kan vi godt ophæve lejemålet selvom kontrakten siger først efter 6 mdr pga. de mange fejl og mangler?
Vi skriver selvfølgelig de mange fejl og mangler i opsigelsen, og at vi foreslår at vi finder en fælles løsning. Altså så vi gør det på en ordentlig måde for alle parter.

Hvad siger i?

Ved ikke om man disideret kan det, men jeg vil mene ja, da det er uforsvarligt og bor der med et lille barn, bille kontakte LLO og hvis det er meget slemt også kommunen, tror det er teknisk forvaltning, men er ikke sikker... da de kan erklære lejligheden ubeboelig og så er det lejers ansvar at genhuse jer et andet sted på hans regning mens lejligheden bliver lavet, eller ophve lejemålet med det samme og i skal have jeres penge dat betalte husleje tilbage

Anmeld

16. februar 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Bla.:
Men er den gangbar?

Hvad siger i?

I kan jo bare opsige, der er jo ikke lang tid til 1. maj.
Kontakt en organisation, der har styr på reglerne, men sådan noget som træk er jo svært at bevise, og nogle er mere følsomme for det end andre.
Brug tiden på at finde noget nyt eller flyt hjem til familie et par måneder.

Anmeld

16. februar 2014

klmf

Kan træk og at det er fodkoldt betegnes som en mangel?? Det ville jeg nok ikke godtage som udlejer. Skimmelsvamp er dog en anden sag, hvis der virkelig er tale om det og ikke det sorte snask, der kan sætte sig ved fx vinduer med kondensvand. For det skal rengøres væk:-) Men prøv da at snakke med udlejer, måske de er til at snakke med.

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

Wish-Baby skriver:

Ved ikke om man disideret kan det, men jeg vil mene ja, da det er uforsvarligt og bor der med et lille barn, bille kontakte LLO og hvis det er meget slemt også kommunen, tror det er teknisk forvaltning, men er ikke sikker... da de kan erklære lejligheden ubeboelig og så er det lejers ansvar at genhuse jer et andet sted på hans regning mens lejligheden bliver lavet, eller ophve lejemålet med det samme og i skal have jeres penge dat betalte husleje tilbage

Jeg læste på Danmarks lejerforeninger, at der er udleveres ansvar at holde de ting ved lige. Og gjorde de ikke det, så kunne man trække dem i huslejernævnet (mener jeg det var?) og det er jeg da sikker på at vores udlejer gerne vil slippe for, da det ellers kan blive dyrt for ham.

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Kan træk og at det er fodkoldt betegnes som en mangel?? Det ville jeg nok ikke godtage som udlejer. Skimmelsvamp er dog en anden sag, hvis der virkelig er tale om det og ikke det sorte snask, der kan sætte sig ved fx vinduer med kondensvand. For det skal rengøres væk:-) Men prøv da at snakke med udlejer, måske de er til at snakke med.

Der står på Danmarks lejerforeninger at tagrender, muresten, døre og vinduer SKAL være tætte, ellers betegnes det som mangel på vedligeholdelse, så jo det er en fejl/mangel.
Skimmelsvampen er på væggene i badeværelset.

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

I kan jo bare opsige, der er jo ikke lang tid til 1. maj.
Kontakt en organisation, der har styr på reglerne, men sådan noget som træk er jo svært at bevise, og nogle er mere følsomme for det end andre.
Brug tiden på at finde noget nyt eller flyt hjem til familie et par måneder.

Men det blæser jo direkte ind
Jeg er normalt ikke pylleret, når det føles som om man ligger udenfor med vind i håret, når man ligger i sin seng, så er det da galt.

Anmeld

16. februar 2014

stjernehimmel

Har i skrevet tingene pæ mangelslisten i skulle sende inden 14 dage efter i flyttede ind?

desværre skal der rigtig meget til før man kan flytte og lejelkontrakten er ugyldig  

Anmeld

16. februar 2014

klmf

Anonym skriver:

Der står på Danmarks lejerforeninger at tagrender, muresten, døre og vinduer SKAL være tætte, ellers betegnes det som mangel på vedligeholdelse, så jo det er en fejl/mangel.
Skimmelsvampen er på væggene i badeværelset.

Så må I bare gå til den:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.