Positiv ægløsningstest på cyste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
5 svar
1 synes godt om
15. februar 2014

Bliss

Jeg fik konstateret en cyste i onsdags efter 5 dages Pergotime. Lægen så ikke andre større follikler på scanningen. Cysten var 24mm. Jeg har ikke taget hormoner i 4 dage nu. Hvordan kan det være at jeg her til morgen tester positiv på ægløsningstesten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2014

esioul

Bliss skriver:

Jeg fik konstateret en cyste i onsdags efter 5 dages Pergotime. Lægen så ikke andre større follikler på scanningen. Cysten var 24mm. Jeg har ikke taget hormoner i 4 dage nu. Hvordan kan det være at jeg her til morgen tester positiv på ægløsningstesten?

Tænker der kan have gemt sig en bag cysten?

Anmeld

16. februar 2014

Bliss

Ja måske! Eller cysten er en follikkel? Min sidste mens blev 4 dage forsinket pga Lutinus, måske folliklen så alligevel er gået i gang med at vokse der hvor mens ville ha kommet hvis jeg ikke havde været på Lutinus?

Anmeld

19. februar 2014

Bliss

esioul skriver:

Tænker der kan have gemt sig en bag cysten?

Du havde måske ret i at der havde gemt sig en folikkel bag cysten. Sku ha taget en ny clamydia-test  i går, 2 dage efter inseminationen. Sygeplejersken sagde at cysten stadig var der, stadig 25mm, men ved siden af lå noget der ku ligne en kollapset folikkel-sæk.

Men synes du ikke at det er mærkeligt at en cyste på kun 25mm kan gemme en follikkel som hos mig plejer at være mindst 20 mm ved ægløsning??

Anmeld

19. februar 2014

et-ønske

Der kan sagtens have gemt sig noget bag en cyste - det gjorde der hos mig
Tvivler på at Gyn kan tage fejl ved cyste/æg - for selv jeg synes det var relativt let at se forskellen til scanning, og ja jeg har haft mange

Anmeld

19. februar 2014

Bliss

Well fertilitetslæger siger at der ikke er nogen forskel i udseende hos cyste og folikkel, det er som jeg forstår det kun udfra  størrelsen de kan bedømme om det er mest sandsynligt at det er det ene eller det andet.

Men er det ikke mærkeligt at det var på eget initiativ at jeg sku ÆL-teste? At min klinik ikke siger til mig at der nemt kan gemme sig noget bag en cyste?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.