Engangsydelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.999 visninger
12 svar
1 synes godt om
15. februar 2014

Anonym trådstarter

Er der nogle der har søgt om engangsydelse fra kommunen før? Jeg står i en situation hvor jeg er blevet nødsaget til at gøre det da jeg er blevet smidt ud af min udd. pga. for meget fravær. Syge børn, og flytning osv. som har været hårdt psykisk og fysisk. Jeg har tænkt mig at starte på en frisk så hurtigt som muligt, men kan se jeg selvf. ikke får udbetalt SU til den 1 Marts.

Jeg står med 2 børn, og vil kun modtage boligstøtte på 2000 til den 1. Hvor store er chancerne for jeg får bevilget engangsydelsen??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2014

Mimic

Anonym skriver:

Er der nogle der har søgt om engangsydelse fra kommunen før? Jeg står i en situation hvor jeg er blevet nødsaget til at gøre det da jeg er blevet smidt ud af min udd. pga. for meget fravær. Syge børn, og flytning osv. som har været hårdt psykisk og fysisk. Jeg har tænkt mig at starte på en frisk så hurtigt som muligt, men kan se jeg selvf. ikke får udbetalt SU til den 1 Marts.

Jeg står med 2 børn, og vil kun modtage boligstøtte på 2000 til den 1. Hvor store er chancerne for jeg får bevilget engangsydelsen??  

engangsydelse gives kun hvis det er en uforudset udgift, men vil mene at du kan få overlevelseshjælp og MÅSKE kan du søge en engangsydelse til hjælp med betaling af husleje, der er ikke andet for end at gå på kommunen og spørge ad, de fleste kommuner har op mod 6 ugers behandlingstid på engangsydelser

held og lykke

Anmeld

15. februar 2014

jydeinden

Anonym skriver:

kommunen kan være meget firkantet på det område.. Da min kæreste i sin tid valgte at droppe ud fra sin uddannelse pga nogle problemer på skolen valgte vi at søge om den hjælp vi troede vi kunne få, men de er meget strikse med hvad de vil give hjælp til og ikke ville give hjælp til og ventetiden kan være rigtigt lang

Anmeld

15. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Har du prøvet din bank?

Anmeld

15. februar 2014

wamse

Hvad er det, som du vil søge til?

Jeg stoppede uddannelse okt sidste år, og fik en overlevelseshjælp for nov
som var på 3500, og så betalte de min husleje. Men jeg stoppede uddannelsen fordi jeg blev indlagt, og kunne fortsætte med det pres, der var på uddannelsen

Anmeld

15. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvis du allerede er tilmeldt uddannelse igen fra 1. marts kan du intet få...

Sådan var de gamle regler i hvert fald...

Erfaring selv fra at stå uden indtægt i 2½ måned mellem grundforløb og skolepraktik...

Bedste råd er at snakke med en sagsbehandler, og ellers ja så ville jeg nok heller snakke med min bank om en kassekredit hvis det kun er en måned det drejer sig om...

Anmeld

15. februar 2014

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

engangsydelse gives kun hvis det er en uforudset udgift, men vil mene at du kan få overlevelseshjælp og MÅSKE kan du søge en engangsydelse til hjælp med betaling af husleje, der er ikke andet for end at gå på kommunen og spørge ad, de fleste kommuner har op mod 6 ugers behandlingstid på engangsydelser

held og lykke

Nå for pokker  

Øv altså..

Men tak for svar..

Anmeld

15. februar 2014

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

kommunen kan være meget firkantet på det område.. Da min kæreste i sin tid valgte at droppe ud fra sin uddannelse pga nogle problemer på skolen valgte vi at søge om den hjælp vi troede vi kunne få, men de er meget strikse med hvad de vil give hjælp til og ikke ville give hjælp til og ventetiden kan være rigtigt lang

Øv.. Tænkte nok der var rigtig lang ventetid.. 
Tak for svar

Anmeld

15. februar 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Har du prøvet din bank?

Nej har endnu ikke prøvet min bank. Har allerede en kassekredit nemlig.

Anmeld

15. februar 2014

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Hvad er det, som du vil søge til?

Jeg stoppede uddannelse okt sidste år, og fik en overlevelseshjælp for nov
som var på 3500, og så betalte de min husleje. Men jeg stoppede uddannelsen fordi jeg blev indlagt, og kunne fortsætte med det pres, der var på uddannelsen

Overlevelseshjælp hedder det vel så?

Jeg kan bare ærdlig talt ikke se mig ud af hvordan jeg skal kunne klare hele Marts mdr. med ingen penge og 2 små børn.  Tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.