Forret + dessert der passer til shusi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.938 visninger
24 svar
6 synes godt om
14. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja hva passer som forret og dessert til shusi?? 

Jeg tænker feks noget suppe til forret, og forskellig slags kager til hovedret. Men mangler inspiration og opskrifter, så har i nogle gode forslag, så ville jeg sætte stor pris det!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Små portioner miso suppe tror jeg ville være godt til forret, og måske en lækker luftigt chokolade mousse til dessert? 
- Det kunne jeg i hvert fald godt finde på at lave med sushi som hovedret

Anmeld

14. februar 2014

StineW79

TanyaGR skriver:

Små portioner miso suppe tror jeg ville være godt til forret, og måske en lækker luftigt chokolade mousse til dessert? 
- Det kunne jeg i hvert fald godt finde på at lave med sushi som hovedret

Miso suppe ser godt ud, og nem at lave!! Chokolade musse er nu kommet på dessert listen, så det ik " kun " bliver kager! Vh stine

Anmeld

14. februar 2014

ano14316

Jeg har bagt cheesecake igår og tænker at det ville da ikke være en helt ringe dessert til...

Jeg ville ikke lave forret til sushi, dels fordi det er sådan en let spise i sig selv at det er svært med noget der er lettere. Og så måtte det ikke tage appetitten fra sushien, så hellere lave lidt forskelligt tilbehør..

Anmeld

14. februar 2014

StineW79

ano14316 skriver:

Jeg har bagt cheesecake igår og tænker at det ville da ikke være en helt ringe dessert til...

Jeg ville ikke lave forret til sushi, dels fordi det er sådan en let spise i sig selv at det er svært med noget der er lettere. Og så måtte det ikke tage appetitten fra sushien, så hellere lave lidt forskelligt tilbehør..

Når du siger bagt cheescake, hvordan har du så lavet den?? Gerne med opskrift, hvis du har tid og vil dele! Den cheescake jeg plejer at lave involverer ik bagning nemlig! 

Udover tangsalat, hva tænker du så ku være lækkert tilbehør? Jeg tænker selv edmame bønner måske! Vh stine

Anmeld

14. februar 2014

ano14316

dobbelt

Anmeld

14. februar 2014

ano14316

StineW79 skriver:

Når du siger bagt cheescake, hvordan har du så lavet den?? Gerne med opskrift, hvis du har tid og vil dele! Den cheescake jeg plejer at lave involverer ik bagning nemlig! 

Udover tangsalat, hva tænker du så ku være lækkert tilbehør? Jeg tænker selv edmame bønner måske! Vh stine

Nej det er lidt sjovt, der er ikke mange der bæger cheesecake, men det er r super godt..
Bund af smuldret digestive (250g) og smør (100g) + evt hvid chokolade, bages 5 min ved 175 ?

500g flødeost
3æg
1 vaniliestang
100 g sukker
3,5 dl cremefraiche

Rør osten blød, pisk sukker og vanillie, pisk æggene i et ad gangen. Hæld det i skalden og bag 45 min
Pisk cremefraichen luftig, held over den bagte cheesecake og bag yderligere 5 min.

Anmeld

14. februar 2014

Elvers

Jeg ville også springe forretten over og så servere både tangsalat og edamamebønner til... Mmmm... Jeg bliver helt sulten!!

Og så denne til dessert hvis der er tid
http://www.dr.dk/Mad/opskrifter/Det_soede_liv/2012 1010120318.htm

Anmeld

14. februar 2014

StineW79

Elvers skriver:

Jeg ville også springe forretten over og så servere både tangsalat og edamamebønner til... Mmmm... Jeg bliver helt sulten!!

Og så denne til dessert hvis der er tid
http://www.dr.dk/Mad/opskrifter/Det_soede_liv/2012 1010120318.htm

Desserten ser vildt lækker ud, men er bange for at den bliver lidt for svær at nå at lave oveni! 

Elsker også bare edamamebønner!! Vh stine

Anmeld

14. februar 2014

StineW79

ano14316 skriver:

Nej det er lidt sjovt, der er ikke mange der bæger cheesecake, men det er r super godt..
Bund af smuldret digestive (250g) og smør (100g) + evt hvid chokolade, bages 5 min ved 175 ?

500g flødeost
3æg
1 vaniliestang
100 g sukker
3,5 dl cremefraiche

Rør osten blød, pisk sukker og vanillie, pisk æggene i et ad gangen. Hæld det i skalden og bag 45 min
Pisk cremefraichen luftig, held over den bagte cheesecake og bag yderligere 5 min.

Kommer du så ik feks jordbær gele ovenpå? Syntes næsten en cheescake er forkert uden, hvis du forstår hva jeg mener? Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.