Cyklus med cyste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.872 visninger
8 svar
1 synes godt om
13. februar 2014

Bliss

Jeg har denne cyklus desværre fået en cyste pga Pergotime, og ingen æg til ægløsnng. Jeg har ikke prøvet dette før. Ved i hvor meget anderledes man kan forvente at ens cyklus bliver? Altså, får man mens tidligere eller senere?

Er træt af at skulle spilde den måned, og er ivrig efter at komme i gang med næste cyklus som forhåbentlig bliver cyste-fri!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2014

stjernehimmel

Bliss skriver:

Jeg har denne cyklus desværre fået en cyste pga Pergotime, og ingen æg til ægløsnng. Jeg har ikke prøvet dette før. Ved i hvor meget anderledes man kan forvente at ens cyklus bliver? Altså, får man mens tidligere eller senere?

Er træt af at skulle spilde den måned, og er ivrig efter at komme i gang med næste cyklus som forhåbentlig bliver cyste-fri!

Min var den samme, og sprang af sig selv :-) jeg havde 2 stk, men de forsvandt selv og mens kom sådan nogenlunde som det pkejede(haft bio inden så ik helt mens på dato som før)

Anmeld

13. februar 2014

Bliss

Tak! Sprang de?  Var der smerte? Eller gik de bare i sig selv? Hvor store var dine? Min er 24 mm.

Anmeld

13. februar 2014

stjernehimmel

Bliss skriver:

Tak! Sprang de?  Var der smerte? Eller gik de bare i sig selv? Hvor store var dine? Min er 24 mm.

Jeg tror de sprang, da jeg havde rigtig ondt en dag... Og da jeg var til kontrol var de væk.

jeg havde 2 der sad op af hinanden på 5 cm i diameter hver....

fik ik afvide nogle springer, nogle går i sig selv mens andre skal operes væk, det var derfor jeg gik til kontrol med mine 

Anmeld

13. februar 2014

Bliss

Ok, men du fik ikke så ondt at du sku køres på skadestuen? Det hører jeg at nogen får.

Hvor tit gik du til kontrol, og er der en chance for tror du at selvom min gyn i går kun kunne se en stor cyste, at der alligevel kan gemme sig et æg så jeg ku få ægløsning denne cyklus?

Beklager de mange spørgsmål, men har ikke erfaringer med det her!

Anmeld

13. februar 2014

stjernehimmel

Det helt ok :-) 

fik rigtig ondt men hoppede under dynen, rart var det ikke men gik over...

jeg eg spurgte om man kunne blive gravid når man havde cyste, det mente hun da den anden snildt kan danne æg...

jeg blev tjekket 3 mdr efter de fandt dem, og skal ikke afsted igen da de er forsvundet... Jeg kan jo så få igen... Og de fortalte mange har dem uden egentlig at opdage det.... 

Kender rigtig mange der har haft eller har dem :-) og de har alle børn :-) skal du til kontrol for din? 

Anmeld

13. februar 2014

Bliss

Jeg har så vidt jeg ved aldrig haft en før, og det er åbenbart utrolig almindeligt at udvikle dem når man får hormonbehandling især på Clomid (jeg fik Pergotime).

Hun sagde ikke noget om kontrol, bare at jeg sku komme på min første mens-dag og blive scannet. men der er nok længe til da jeg kun er på min 8 cyklusdag i dag.

Hun så jo kun cysten i går på scanningen og sagde at pga de hormon-ændringer som cysten forårsager så kan det udrydde andre follikel-anlæg den cyklus, men altså, den var 24 mm stor, dvs ligesom et meget stort æg, så der kunne vel godt gemme sig en follikkel på 8-9 mm bag ved!

Tak for dine svar!!

Anmeld

14. februar 2014

et-ønske

Jeg er blevet gravid to gange selvom der var cyster.
De kan dog godt finde på at sætte behandlingen i bero hvis der er for mange store - så afventer man at de punktere af sig selv.
Der kan sagtens gemme sig gode follikeler bag cysterne venter ihvertfald tveæggede tvillinger nu - og til scanning inden IUI så de kun et brugbart æg

Held og lykke

Anmeld

14. februar 2014

Bliss

Det lyder fantastisk, tillykke med det!

Ville du lade dig scanne snart igen selvom lægen sagde jeg sku vente til min første mens?

Hun lød meget overbevist om at cysten denne måned havde støvsuget begge æggestokke for follikler, jeg ville bare stole lidt mere på en stille og rolig læge som ikke var ubehagelig og ikke ku få mig ud af lokalet hurtigt nok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.