Så er det idag, - frivilig ægdonation.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
5 svar
8 synes godt om
13. februar 2014

charthys

At jeg har mit første møde på OUH omkring mit projekt frivillig ægdonation.

Jeg tænkte, det kunne være, der var nogen herinde der ville læse med, måske er der flere end mig der går over overvejer tanken, men lige har behov for det der lille ekstra skub ;-)

Jeg har i hvert fald gået og overvejet dette i flere år, før jeg gjorde alvor af det her efter nytår.

Væsentligste grund for mig til faktisk at føre det ud i livet har været loven om mulighed for kendt donor, - jeg mener det er ethvert barns ret at kunne finde tilbage til sit genetiske ophav hvis han/hun har det ønske. Men det blev der heldigvis åbnet op for sidste år, så nu er jeg altså i gang.

I dag skal jeg så til samtale med en læge i Odense, information og sikkert også nogen prøver tror jeg. Jeg sagde nej tak til det indledende sygeplejerske-overvejelses-møde de ellers tilbyder, da jeg ikke er bekymret for at fortryde halvvejs. Det er som sagt noget jeg har overvejet i rigtig lang tid. Mine personlige grunde til at gøre det er at jeg er blevet velsignet med foreløbig 3 helt igennem vidunderlige børn, og den lykke ønsker jeg at være med til at prøve at skabe for mine medmennesker også.

Så nu er vi altså i gang. Jeg må indrømme jeg har liiiiidt sommerfugle i maven. Men det føles også rigtigt fedt. :-D

Er der nogen af jer herinde, der står og venter eller har brugt donor æg, som har gjort jer nogen overvejelse omkring kendt/ukendt donor?? Hvordan har I tænkt at den viden skulle deles med barnet og hvornår?? Jeg syntes det kunne være meget sjovt at høre nogen tanker omkring det fra den anden side af sagen. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
charthys skriver:

At jeg har mit første møde på OUH omkring mit projekt frivillig ægdonation.

Jeg tænkte, det kunne være, der var nogen herinde der ville læse med, måske er der flere end mig der går over overvejer tanken, men lige har behov for det der lille ekstra skub ;-)

Jeg har i hvert fald gået og overvejet dette i flere år, før jeg gjorde alvor af det her efter nytår.

Væsentligste grund for mig til faktisk at føre det ud i livet har været loven om mulighed for kendt donor, - jeg mener det er ethvert barns ret at kunne finde tilbage til sit genetiske ophav hvis han/hun har det ønske. Men det blev der heldigvis åbnet op for sidste år, så nu er jeg altså i gang.

I dag skal jeg så til samtale med en læge i Odense, information og sikkert også nogen prøver tror jeg. Jeg sagde nej tak til det indledende sygeplejerske-overvejelses-møde de ellers tilbyder, da jeg ikke er bekymret for at fortryde halvvejs. Det er som sagt noget jeg har overvejet i rigtig lang tid. Mine personlige grunde til at gøre det er at jeg er blevet velsignet med foreløbig 3 helt igennem vidunderlige børn, og den lykke ønsker jeg at være med til at prøve at skabe for mine medmennesker også.

Så nu er vi altså i gang. Jeg må indrømme jeg har liiiiidt sommerfugle i maven. Men det føles også rigtigt fedt. :-D

Er der nogen af jer herinde, der står og venter eller har brugt donor æg, som har gjort jer nogen overvejelse omkring kendt/ukendt donor?? Hvordan har I tænkt at den viden skulle deles med barnet og hvornår?? Jeg syntes det kunne være meget sjovt at høre nogen tanker omkring det fra den anden side af sagen. :-)

Det er stort af dig, at du vil donere dine æg

Jeg kunne ikke gøre det (hvis det ikke var fordi, at jeg var for gammel). Men har dybt respekt for de kvinder som kan være med til, at hjælpe barnløsepar

Anmeld

13. februar 2014

LRJ

Du er for sej

Jeg har selv donerede 7 gange ( 6 gange anonymt og 1 gang åben kendt )
Du skal være velkommen til st skriv til mog med spørgsmål har doneret en gang på ouh

Anmeld

13. februar 2014

BabyMus

Hvor er det bare flot af dig!

Anmeld

13. februar 2014

tweety2060

flot af dig!!! Jeg ville gerne, men har selv svært ved at få børn, så er nødt til at prioriterer mig selv højere. Men hvis jeg ikke er for gammel, når jeg selv er færdig, vil jeg gerne gøre det

Anmeld

13. februar 2014

charthys

Det var ikke så slemt, her første møde derinde.

Information om hormoner og medicin, spørgeskemaer om mig og en gynækologisk undersøgelse.

Så det kan jeg godt lige klare. :-)

Jeg fik at vide at jeg selv kunne planlægge hvilken måned jeg ville gå i gang, så jeg regner med at starte op i april, det vil sige at jeg skal ringe og forvarsle dem når jeg får min mens i marts. Jeg skal skrive eksamensopgave i marts, så af praktiske hensyn er det nok meget rart at have den overstået, hvis jeg nu bliver dårlig af et eller andet. ;-)

Så nu er det lidt spændene. Hun scannede mine æggestokke og jeg har masser af fine store æggeblærer så hun sagde at jeg sikkert ville kunne hjælpe 2-3 par hvis tingene gik bedst muligt. Lidt vildt at tænke på. Når jeg melder mig klar skal de samtidig i gang med at forberede modtagerne så de er samme sted i deres cyklus som jeg og det hele forhåbentligt kan gå godt.

Men altså, det er en virkelig sær tanke at nu er jeg sørme i gang :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.