At jeg har mit første møde på OUH omkring mit projekt frivillig ægdonation.
Jeg tænkte, det kunne være, der var nogen herinde der ville læse med, måske er der flere end mig der går over overvejer tanken, men lige har behov for det der lille ekstra skub ;-)
Jeg har i hvert fald gået og overvejet dette i flere år, før jeg gjorde alvor af det her efter nytår.
Væsentligste grund for mig til faktisk at føre det ud i livet har været loven om mulighed for kendt donor, - jeg mener det er ethvert barns ret at kunne finde tilbage til sit genetiske ophav hvis han/hun har det ønske. Men det blev der heldigvis åbnet op for sidste år, så nu er jeg altså i gang.
I dag skal jeg så til samtale med en læge i Odense, information og sikkert også nogen prøver tror jeg. Jeg sagde nej tak til det indledende sygeplejerske-overvejelses-møde de ellers tilbyder, da jeg ikke er bekymret for at fortryde halvvejs. Det er som sagt noget jeg har overvejet i rigtig lang tid. Mine personlige grunde til at gøre det er at jeg er blevet velsignet med foreløbig 3 helt igennem vidunderlige børn, og den lykke ønsker jeg at være med til at prøve at skabe for mine medmennesker også.
Så nu er vi altså i gang. Jeg må indrømme jeg har liiiiidt sommerfugle i maven. Men det føles også rigtigt fedt. :-D
Er der nogen af jer herinde, der står og venter eller har brugt donor æg, som har gjort jer nogen overvejelse omkring kendt/ukendt donor?? Hvordan har I tænkt at den viden skulle deles med barnet og hvornår?? Jeg syntes det kunne være meget sjovt at høre nogen tanker omkring det fra den anden side af sagen. :-)
Anmeld