Hvor meget skal baby på 8 måneder tage på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.241 visninger
9 svar
7 synes godt om
12. februar 2014

LilleSmølf

Vores dreng vejede 3200 g og var 50 cm lang ved fødslen og var altså ikke den største baby. Da han var 6 måneder gammel vejede han 8,7 kg. I dag er han 8 måneder gammel og vejer stadig 8,7 kg.

Han trives fint, er super glad, sover godt, spiser godt, er motorisk og "sprogligt" med og på nogle områder endda på forkant, etc. Alt i alt virker han til at være en yderst sund og rask lille gut (:

Min tanke er at børn vokser i ryk og så længe han er glad og rask og ikke taber sig, er der vel ingen grund til bekymring. Han har jo næsten allerede tredoblet sin vægt siden fødslen så det er jo ikke fordi han er en lille bitte én. Han bruger jo også rigtig meget energi hver dag på at kravle rundt.

Men der er lige et eller andet, der sidder og gnaver inde i hjernen - ER det nu helt okay eller skal vi gøre noget ved det? Er det normalt at vægten/højden går lidt i stå for derefter at komme i ét ryk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

Matuk.dk

Har du tjekket, hvordan han ligger på vækstkurven. 

Der er en pige i min mødregruppe, som også er mindre, end vi andres børn, men når man kigger på hendes vækstkurve ligger hun faktisk en smule over gennemsnittet og trives godt. 

Det kan jo sagtens være det samme med din søn. 

Min basse på 8 måneder vejer 9,5 kg, men er til gengæld kun 70 cm lang. 

www.matuk.dk

Følg os på  http://www.pinterest.com/matukdk/

Anmeld

12. februar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Uhh nu kan jeg ikke helt huske hvad vores vejede da de var 8 mdr., men jeg tænker at så længe han er glad og tilfreds og spiser, så skal du ikke være nevøs. Han brænder jo en masse af, ved at kravle rundt

Men ellers så prøv at ringe til lægen, så kan han/hun kontrolveje ham.

Anmeld

12. februar 2014

LilleSmølf

Matuk.dk skriver:

Har du tjekket, hvordan han ligger på vækstkurven. 

Der er en pige i min mødregruppe, som også er mindre, end vi andres børn, men når man kigger på hendes vækstkurve ligger hun faktisk en smule over gennemsnittet og trives godt. 

Det kan jo sagtens være det samme med din søn. 

Min basse på 8 måneder vejer 9,5 kg, men er til gengæld kun 70 cm lang. 

www.matuk.dk

Følg os på  http://www.pinterest.com/matukdk/

Han var skønnet for lille inde i maven og som sagt var han jo ikke den største baby ved fødslen men stadig en fin vægt. Og han har taget 230 g på om ugen i gennemsnit fra fødsel til 6 måneder så han har ikke holdt sig tilbage

Så han ligger faktisk rigtigt flot på vægtkurven og højdekurven (:

Anmeld

12. februar 2014

LilleSmølf

Mom skriver:

Uhh nu kan jeg ikke helt huske hvad vores vejede da de var 8 mdr., men jeg tænker at så længe han er glad og tilfreds og spiser, så skal du ikke være nevøs. Han brænder jo en masse af, ved at kravle rundt

Men ellers så prøv at ringe til lægen, så kan han/hun kontrolveje ham.

Hun så ham faktisk i dag (pga. jeg skulle derud) og sagde at han lignede én, der havde det rigtig godt (:

Tror mest af alt der ligger i, at jeg er lidt pylret nogle gange og det er lidt svært at vide alt, selvom man er mor. De kunne godt lige sende en manual med

Anmeld

13. februar 2014

Muffinmus

3200 er da en flot str og ligger i den pæne ende, naturligvis er 4 kg mere, men ikke nødvendigvis bedre....min pige vejede 2900 g og der var ingen snak om hun var for lille eller noget i den stil

men ja, barnet tredobler som regel sin fødselsvægt det første leve år, nogle lidt mere og nogle en smule mindre så længe barnet spiser fornuftigt og trives betyder det ikke så meget. Desuden sker der ofte et stop i vægtøgningen når de lærer at kravle og igen når de lærer at gå fordi de bruger mere energi end før så jeg syes ikke du bør være bekymret over vægten lige nu. Der er stadig fire mdr til han fylder et så han kan sagtens nå at tage lidt mere på undervejs.

Anmeld

13. februar 2014

De3Guldklumper

LilleSmølf skriver:

Vores dreng vejede 3200 g og var 50 cm lang ved fødslen og var altså ikke den største baby. Da han var 6 måneder gammel vejede han 8,7 kg. I dag er han 8 måneder gammel og vejer stadig 8,7 kg.

Han trives fint, er super glad, sover godt, spiser godt, er motorisk og "sprogligt" med og på nogle områder endda på forkant, etc. Alt i alt virker han til at være en yderst sund og rask lille gut (:

Min tanke er at børn vokser i ryk og så længe han er glad og rask og ikke taber sig, er der vel ingen grund til bekymring. Han har jo næsten allerede tredoblet sin vægt siden fødslen så det er jo ikke fordi han er en lille bitte én. Han bruger jo også rigtig meget energi hver dag på at kravle rundt.

Men der er lige et eller andet, der sidder og gnaver inde i hjernen - ER det nu helt okay eller skal vi gøre noget ved det? Er det normalt at vægten/højden går lidt i stå for derefter at komme i ét ryk?

Jeg fik at vide ved lægen med vores første barn - at ved et normal fungerende barn (altså at det spiser, tisser, sover og udvikler sig som det skal ) så skal de gerne som minimum ha tredoblet deres vægt ved 1 års undersøgelsen

Det kan han jo også fint nå endnu

Anmeld

13. februar 2014

MissTas

LilleSmølf skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre at de står stille i perioder..da annastacia var 9 måneder vejede hun 9,7 men til 15 mrd kontrollen ved lægen vejede hun kun 10,2 kg .. Så altså 500g på 6 mrd. Og fik at vide at hun var helt fin

Anmeld

13. februar 2014

MissTas

LilleSmølf skriver:

Nu er hun 2 år om om en uges tid og vejer 11,9 kg og er 84 lang

Anmeld

13. februar 2014

LilleSmølf

Tak for svar (:

Det gør mig meget mere rolig at høre, at det er helt normalt. Han wr heldigvis en glad lille dreng så jwg tror på at det nok skal gå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.