Renser en hsg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.070 visninger
12 svar
8 synes godt om
12. februar 2014

Bliss

Jeg skulle ha lavet en HSU hos min gynækolog i dag men hun kunne ikke få slangen med væsken langt nok op! Har jeg en dårlig (læs: talentløs) gynækolog? Jeg er jo blevet insemineret 5 gange, så der må vel være passage op til livmoderen eller hur?

Nå, men nu er jeg sendt videre til HSG - røntgen, men er denne behandling lisså effektiv som HSU'en? Jeg mener renser den arvæv etc ud som jeg hører at HSU kan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

Kløver

Jeg fik at vide HSU renser fordi væsken skyller igennem ved passage
Forstår ikke man laver iui uden en HSU
Har ikke prøvet hsg så ved jeg ikke noget om

Anmeld

12. februar 2014

et-ønske

Maja84 skriver:

Helt enig det forstår jeg heller ikke?!
Hos mig ville de ikke lave IUI før denne undersøgelse var gennemført

Anmeld

12. februar 2014

modesty

Bliss skriver:

Jeg skulle ha lavet en HSU hos min gynækolog i dag men hun kunne ikke få slangen med væsken langt nok op! Har jeg en dårlig (læs: talentløs) gynækolog? Jeg er jo blevet insemineret 5 gange, så der må vel være passage op til livmoderen eller hur?

Nå, men nu er jeg sendt videre til HSG - røntgen, men er denne behandling lisså effektiv som HSU'en? Jeg mener renser den arvæv etc ud som jeg hører at HSU kan?

Hvorfor i alverden er du blevet insemineret 5 gange uden at have fået et ordentligt underlivstjek??

Svaret på dit spørgsmål: Nej, en HSG skyller ikke æggelederne som en HSU. Om din gyn er talentløs eller ej, kan jeg ikke svare på, da det ikke nødvendigvis er den samme type slange der bliver brugt - jeg tænker at den til HSG måske er tykkere end den til insemination? Da jeg skulle have lagt æg op ved IVF, måtte de bruge et specielt kateder fordi min livmoderhals var lille.

Men det er rent og skært gætværk, jeg aner det ikke. 

Anmeld

12. februar 2014

salix

Bliss skriver:

jeg fik også sådanne en undersøgelse inde vi kunne starte i IVF behandlig, den er med til at sikere sig at at alt er som det skal være

Anmeld

12. februar 2014

esioul

Maja84 skriver:

Den klinik jeg er tilknyttet laver ikke gennemskyldning, inden iui. Kun hvis man har haft klamydia infektion eller lign der giver bekymring :/

Anmeld

12. februar 2014

Kløver

esioul skriver:

Den klinik jeg er tilknyttet laver ikke gennemskyldning, inden iui. Kun hvis man har haft klamydia infektion eller lign der giver bekymring :/

Mystisk, vat ren standart rutine der jeg var, da de sagde at ellers havde iui jo ingen effekt

Anmeld

12. februar 2014

esioul

Maja84 skriver:

Mystisk, vat ren standart rutine der jeg var, da de sagde at ellers havde iui jo ingen effekt

synes også det burde tjekkes. Især hvis man aldrig har opnået graviditet før.

Anmeld

12. februar 2014

Bliss

Tak for alle jeres svar!

Ja jeg ville osse ønske at det var blevet checket fra starten, men har jo været gravid, for 2 år siden, og har ikke haft clamydia eller andre infektioner på nær blærebetændelse siden. Måske derfor at de ikke checkede mig obligatorisk?

Anmeld

12. februar 2014

Bliss

modesty skriver:

Hvorfor i alverden er du blevet insemineret 5 gange uden at have fået et ordentligt underlivstjek??

Svaret på dit spørgsmål: Nej, en HSG skyller ikke æggelederne som en HSU. Om din gyn er talentløs eller ej, kan jeg ikke svare på, da det ikke nødvendigvis er den samme type slange der bliver brugt - jeg tænker at den til HSG måske er tykkere end den til insemination? Da jeg skulle have lagt æg op ved IVF, måtte de bruge et specielt kateder fordi min livmoderhals var lille.

Men det er rent og skært gætværk, jeg aner det ikke. 

Vil det sige at det faktisk er bedst/effektivest at få lavet HSU da den også renser?

Måske jeg skulle prøve en HSU på min fertilitetsklinik, selvom det koster penge,  kan jo være at de kan finde ud af det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.