Rodbehandling???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
7 svar
4 synes godt om
12. februar 2014

@BRUGER

Har igår fået lavet rodbehandling i min ene tand, havde ingen smerter ved tanden før, men vi opdagede det ved røntgenbillede.

Nu i dag efter behandlingen kommer der små jag i tanden hvis jeg bruger den og når jeg børster tænder?? Tandlægen sagde jeg godt kunne være lidt øm, men føler ikke rigtig nogen ømhed andet end de jag der kommer når jeg bruger min tand/børster den..

Det føles lidt som om jeg har hul i min tand nu?? Er det normalt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

@BRUGER

@BRUGER skriver:

Har igår fået lavet rodbehandling i min ene tand, havde ingen smerter ved tanden før, men vi opdagede det ved røntgenbillede.

Nu i dag efter behandlingen kommer der små jag i tanden hvis jeg bruger den og når jeg børster tænder?? Tandlægen sagde jeg godt kunne være lidt øm, men føler ikke rigtig nogen ømhed andet end de jag der kommer når jeg bruger min tand/børster den..

Det føles lidt som om jeg har hul i min tand nu?? Er det normalt??

slet ingen der kender noget til det???

Anmeld

12. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik det forklaret med at det er de sidste nerveender der er ved at dø! Vh stine

Anmeld

12. februar 2014

@BRUGER

StineW79 skriver:

Jeg fik det forklaret med at det er de sidste nerveender der er ved at dø! Vh stine

Så det er helt ok eller hvad??

Anmeld

12. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
@BRUGER skriver:

Så det er helt ok eller hvad??

Det gik i hvert fald over af sig selv, så det regner jeg med! Men der gik nok ca 1 uge, inden det var helt væk. Vh stine

Anmeld

12. februar 2014

Jupiter

I virkeligheden har du jo et hul nu, for man borer helt ned i tanden og fjerner den døde rod 

Men ja, det er helt normalt at der går nogle dage før det føles normalt.

Hvis du stadig føler jagende smerter eller lignende om en uge, så kontakt tandlægen. Det kan godt være han ikke har fået det hele med, eller at fyldningen måske er for høj når du tygger sammen.

Anmeld

12. februar 2014

@BRUGER

Jupiter skriver:

I virkeligheden har du jo et hul nu, for man borer helt ned i tanden og fjerner den døde rod 

Men ja, det er helt normalt at der går nogle dage før det føles normalt.

Hvis du stadig føler jagende smerter eller lignende om en uge, så kontakt tandlægen. Det kan godt være han ikke har fået det hele med, eller at fyldningen måske er for høj når du tygger sammen.

Okay tak for svar nu er jeg rolig igen 

Anmeld

12. februar 2014

sandramor

@BRUGER skriver:

Okay tak for svar nu er jeg rolig igen 

nu ved jeg ikke hvor langt i behandlingen du kom idag??

men normalt er proceduren at når man skal ha lavet en rodbehandling skal nerven enten fjernes med det samme ellers skal der ilægges klorcamphor fenol som slår nerven ihjel..... når man ilægger det så begynder nerven at udsende giftstoffer, som den gør inden den dør.... og det er normalt det man mærker og det der gør ondt.... 

ganske ufarligt men kan virkelig gøre nas...... tænker det er det der er igang... for fjerner man nerven har man normalt ingen smerter andet end hvis der sidder betændelse dernede.......

så som sagt.. det er ganske normalt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.