hej du kan sagtens bruge din bæresele nu, han skal bare vende med ansigtet mod dig, og så sørg for at han er strammet godt ind til dig, så han ikke hænger og dasker...
ellers ville jeg også foreslå en slynge, eller måske en vikle, selv har jeg kun brugt bæresele, men det er altså ret hårdt i længden synes jeg, for de er tunge at have siddende for længe, og de små har heller ikke godt af at sidde sådan op hele tiden.
Med en slynge, eller en vikle, har du et væld af muligheder for hvordan du kan bære dit barn, uden at tage armene i brug, på den måde kan du nemt få handlet, eller røre i gryderne, selvom du er nødt til at bære dit barn...
ellers prøv foreløbig dette... tag så meget tøj af ham som muligt, og svøb ham stramt i et dynebetræk, eller andet stof der ikke er for varmt, og så læg ham sådan halvt på ryggen halvt på siden, når han er faldet i søvn. når du så lægger ham ned igen, kan du sørge for at han ikke "vælter" ved at ligge en dyne rullet som pølse, i ryggen af ham.... Det har nogen gange hjulpet lidt her.... og ellers har jeg bare vugget mine børn i armene, og så lagt dem når de har sovet godt...
Det kan sagtens være at det bare handler om tryghed, og de fleste babyer kan få tryghedsbehovet stillet, ved at du simpelthen ligger dem på en måde, så de føler det som at ligge i dine arme....
herhjemme har jeg haft stor glæde af en næsten proppet sækkestol. Altså en puff var det i virkeligheden, men som en lille sækkestol, der bare var ekstra meget fyld i. jeg laver en lille fordybning i den, og så lægger jeg barnet heri, når han er faldet i søvn, eller er så tilpas træt, at han ikke ville brokke sig når man lagde ham ned.... det har kureret både mine 2 og 4 andre børn, på 1-2 uger hver gang..... det lyder vildt med 1-2 uger, men det er det altså ikke.... jeg "trænede" med sækkestolen i løbet af dagen, og lod så drengene sove i den der hvor jeg var, for eksempel i kravlegården, i stuen, eller på spisebordet ved siden af mig, hvis jeg lavede noget i køkkenet....
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld