Gode råd om start i bh.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

338 visninger
6 svar
1 synes godt om
10. februar 2014

Alexander&Lærke

Min datter bliver 3 i juli og skal derfor overgå til bh 1 juli.

jeg har søgt om at få hende ind før, men dp mor tror ikke det kan lade sig gøre da de mangler børn i dp, og derfor ikke vil flytte børn ud før. Da de så vil får tomme pladser. 

Jeg havde søgt om sommerferie i uge 29-30-31. De 2 første uger er lukke uger. Derfor ellers ville jeg gerne have sent. 

Har så fået afvide i dag at jeg ikke kan få uge 31 men gerne uge 28. Hvilke så vil sige at hun kommer til at skulle starte i uge 27 og få 4 dage i den nye bh og så holde ferie i 3 uger. 

Hun kende bh fra storebror gik der, men det er snart 1 år siden hun har været der sidst, da han begyndte i SFO i april sidste år. Så ved ikke hvor meget hun husker. 

Men hvordan klare man lige indkøring bedst muligt. Når der kommer en ferie 4 dage efter opstart. Og hvad når hun skal tilbage efter de 3 uger. Skal vi så igennem indkøring igen... 

Uhh lige så syntes jeg det er pisse svært at hun er født i juli og ikke 7 dage senere så hun var august barn og vi kunne starte efter sommerferien.... Nogen som har været igennem det. Samme dilemma og hvordan gjorde i, hvad kunne i have gjort anderledes? 

Kom med alle jeres gode bud... Så min pige kan få en god start. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

roenlund

Jeg tror jeg ville se om jeg kunne få de ekstra fridage det kræver at hun først skal starte efter ferien...

Hvis hun skal starte før skal du jo alligevel have fri for at kunne køre hende ind og så kan du vel bare holde hende hjemme... efter ferien vil du alligevel skulle køre hende ind igen...

Anmeld

10. februar 2014

Alexander&Lærke

roenlund skriver:

Jeg tror jeg ville se om jeg kunne få de ekstra fridage det kræver at hun først skal starte efter ferien...

Hvis hun skal starte før skal du jo alligevel have fri for at kunne køre hende ind og så kan du vel bare holde hende hjemme... efter ferien vil du alligevel skulle køre hende ind igen...

Ja men jeg må ikke holde 4 ugers ferie som det bliver så. Og. Jeg vil ikke sende hende ud i en nødpasninngs bh i uge 30 ved kun at tage 27-28-29. 

Jeg tænker lidt om man kunne  spørge dp mor/ kontoret om hun må være der de 4 dage inde i juli. Den nye som starter op, skal jo også køres ind og har korte dage. Det er en af dem som går der allerede hans lillesøster som har søgt pladsen. 

Anmeld

10. februar 2014

roenlund

Alexander&Lærke skriver:

Ja men jeg må ikke holde 4 ugers ferie som det bliver så. Og. Jeg vil ikke sende hende ud i en nødpasninngs bh i uge 30 ved kun at tage 27-28-29. 

Jeg tænker lidt om man kunne  spørge dp mor/ kontoret om hun må være der de 4 dage inde i juli. Den nye som starter op, skal jo også køres ind og har korte dage. Det er en af dem som går der allerede hans lillesøster som har søgt pladsen. 

Det var måske ikke en dårlig ide, det kunne jo også være at der var nogen fra Dp på ferie i de dage... Har du ellers nogen der evt kunne passe i de dage?

Men hvis hun så skal starte i uge 31 har du jo heller ikke mulighed for indkøring... jeg tror jeg ville ringe til Dp kontoret og høre om muligheden for at blive i dp længere, i nogen kommuner er det nemt at få lov og i nogen (som vores) næsten umuligt...

Men ligemeget hvad er du jo nød til at have fri til at køre hende ind i BH og det vil du jo heller ikke have mulighed for i uge 31...

Det kan være du er nød til at snakke med arbejdet om der ikke kan ændres så du har fri i uge 31 så du kan bruge den på indkøring...

Undskyld det blev meget forvirrende men jeg synes det er meget svært at se en løsning

Anmeld

11. februar 2014

Alexander&Lærke

Jeg tænker at høre om de 4 dage. Hvis det kan lade sig gøre, vil jeg høre arbejdet om 1-2 fridage i uge 31. Og håbe så min man også kan tage 1 dag til indkøring. Så hun måske får 3 dage med indkøring, også 2 alm dage. Jeg har fri kl 13 de dage så de kunne jo være korte. 

Ja det er sku ikke så godt planlagt med start og ferie lukket og ferie. 

Anmeld

11. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville helt sikkert spørge dp om hun ikke kunne være der de 4 dage. Du ville ellers komme til, at kører hende ind 2 gange. Det ville være synd for hende, at komme nogen dage og så holde ferie. Glemme bh og så skulle starte forfra.

Håber I finder en god løsning

Anmeld

11. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Alexander&Lærke skriver:

Min datter bliver 3 i juli og skal derfor overgå til bh 1 juli.

jeg har søgt om at få hende ind før, men dp mor tror ikke det kan lade sig gøre da de mangler børn i dp, og derfor ikke vil flytte børn ud før. Da de så vil får tomme pladser. 

Jeg havde søgt om sommerferie i uge 29-30-31. De 2 første uger er lukke uger. Derfor ellers ville jeg gerne have sent. 

Har så fået afvide i dag at jeg ikke kan få uge 31 men gerne uge 28. Hvilke så vil sige at hun kommer til at skulle starte i uge 27 og få 4 dage i den nye bh og så holde ferie i 3 uger. 

Hun kende bh fra storebror gik der, men det er snart 1 år siden hun har været der sidst, da han begyndte i SFO i april sidste år. Så ved ikke hvor meget hun husker. 

Men hvordan klare man lige indkøring bedst muligt. Når der kommer en ferie 4 dage efter opstart. Og hvad når hun skal tilbage efter de 3 uger. Skal vi så igennem indkøring igen... 

Uhh lige så syntes jeg det er pisse svært at hun er født i juli og ikke 7 dage senere så hun var august barn og vi kunne starte efter sommerferien.... Nogen som har været igennem det. Samme dilemma og hvordan gjorde i, hvad kunne i have gjort anderledes? 

Kom med alle jeres gode bud... Så min pige kan få en god start. 

Jeg ville se om far eller jeg kan tage nogen omsorgsdage eller om bedsterne eller noget i den dur kan passe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.