Rødt øje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.438 visninger
4 svar
5 synes godt om
10. februar 2014

trunte89

Min datters øje er meget rødt og lidt hævet. Det klør meget og gør ondt siger hun. Er det bare noget harmløst? Kan jeg prøve at give hende nogle øjendråber?

Håber en kan hjælpe.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

charlottekri

Prøv at se om øjet er rødt indeni ved at hive lidt ned i det nederste øjenlåg. Hvis det er det, er det nok øjenbetændelse og så skal du nok give lægen et ring

Anmeld

10. februar 2014

trunte89

charlottekri skriver:

Prøv at se om øjet er rødt indeni ved at hive lidt ned i det nederste øjenlåg. Hvis det er det, er det nok øjenbetændelse og så skal du nok give lægen et ring

Ja det er ret rødt. Skal det ikke snaske hvis det er øjenbetændelse?

Anmeld

10. februar 2014

MorDk

trunte89 skriver:

Ja det er ret rødt. Skal det ikke snaske hvis det er øjenbetændelse?

Det behøver ikke snaske. 

Mange tager fejl af forkølelse i øjet og øjenbetændelse.

et øje kan snaske meget og have gulligt/grønligt pus uden at det kræver behandling. Hvis øjet er rødt er det øjenbetændelse og kræver behandling. 

Anmeld

10. februar 2014

trunte89

MorDk skriver:

Det behøver ikke snaske. 

Mange tager fejl af forkølelse i øjet og øjenbetændelse.

et øje kan snaske meget og have gulligt/grønligt pus uden at det kræver behandling. Hvis øjet er rødt er det øjenbetændelse og kræver behandling. 

Mange tak for beskrivelsen hun led en del af det som lille, men kan slet ikke huske hvordan og hvorledes mere. Jeg har lige snakket med vagtlægen og han mente også at det var øjenbetændelse, og har sendt nogle dråber ned på apoteket som vi skal hente imorgen. Så håber jeg det hurtigt er bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.