Er han enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
7 svar
1 synes godt om
10. februar 2014

Anonym trådstarter

Min ven er enlig og på kontanthjælp, såvidt jeg ved får han også boligstøtte. Hans kæreste har videregående uddannelse og fuldtidsarbejde. De bor hver for sig med hver sin husholdning, ingen hjemmeboende børn. Men de ses hver eneste weekend hele weekend? Må man det, altså uden at blive kaldt socialbedrager eller den slags? 

Her tænker jeg kun på regler i det offentlige for boligstøtte og kontanthjælp og den slags. Min egen holdning var, at det burde de have lov til, da de har separat økonomi og hver sin husstand.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min ven er enlig og på kontanthjælp, såvidt jeg ved får han også boligstøtte. Hans kæreste har videregående uddannelse og fuldtidsarbejde. De bor hver for sig med hver sin husholdning, ingen hjemmeboende børn. Men de ses hver eneste weekend hele weekend? Må man det, altså uden at blive kaldt socialbedrager eller den slags? 

Her tænker jeg kun på regler i det offentlige for boligstøtte og kontanthjælp og den slags. Min egen holdning var, at det burde de have lov til, da de har separat økonomi og hver sin husstand.

Med enlig mente jeg bor alene :-) 

Anmeld

10. februar 2014

B&J

jeg må indrømme lad ham da nyde sin kærlighed om man må eller ej ved jeg ikke...

Anmeld

10. februar 2014

hesøth

Anonym skriver:

Øhh ja. Tror altså kun man kan lave socialt bedrageri, hvis der er børn involveret, som man får extra enlig-forsørger-bidrag (eller hvad det nu hedder) til.

Almindelige voksne mennesker må gerne besøge hinanden.

Anmeld

10. februar 2014

roenlund

hesøth skriver:

Øhh ja. Tror altså kun man kan lave socialt bedrageri, hvis der er børn involveret, som man får extra enlig-forsørger-bidrag (eller hvad det nu hedder) til.

Almindelige voksne mennesker må gerne besøge hinanden.

Ikke hvis han er på kontanthjælp, alt efter hvilken gruppe han hører til i vil en evt kæreste skulle forsørge ham...

Anmeld

10. februar 2014

hesøth

roenlund skriver:

Ikke hvis han er på kontanthjælp, alt efter hvilken gruppe han hører til i vil en evt kæreste skulle forsørge ham...

Også hvis de ikke bor sammen?

Anmeld

10. februar 2014

LineV

roenlund skriver:

Det er da kun hvis de bor sammen eller er gift at man skal forsørge hinanden... Hvis han bor selv, kan han få alt den støtte han vil, også selvom hun besøger ham hver eneste dag. Det ved jeg, da jeg har kendt flere par i sådan en sag. 

Anmeld

10. februar 2014

roenlund

Jeg synes bare at jeg har læst at reglerne er de samme som med børn hvis man er en masse sammen og bidrager til hinanden økonomisk ses man som et par og satser sættes derefter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.