Hej!
Jeg vil lige høre om der er nogen, der kan hjælpe mig mht reglerne for at være enlig forsørger.
Min situation er den, at jeg venter barn med min ekskæreste, som jeg ikke har været i et forhold med siden sommeren 2013.
Vi bor ikke længere sammen, men ses engang imellem pga. graviditeten, da han ikke ønsker at gå glip af alt for meget.
Men vi er ikke i et forhold, og det er rent venskabligt mellem os for vores barns skyld.
Når vores barn så bliver født, og kommer til at bo ved mig, så er jeg jo det man vil betegne som enlig forsørger (ret mig hvis jeg tager fejl), og får derfor diverse tillæg som enlig.
Men min ekskæreste vil gerne komme og se sit barn (hjemme hos mig - vi bor omkring 70-75 km fra hinanden) så meget som muligt, og have at jeg under min barsel også er ved ham (han har et gæsteværelse) i hverdagene, når han skal passe sit job.
Men mit spørgsmål er så, hvor tit min ekskæreste kan komme til at se vores barn (især i den første tid hvor barnet er meget afhængigt af dets mor)?
V il på ingen måde snyde systemet - sådan skal det endelig ikke forståes. Men ønsker bare at far og barn får et bedst muligt forhold under omstændighederne, uden at jeg/vi vil blive betragtet som sociale bedragere, da det på ingen måde er vores hensigt.
Og at flytte sammen igen for barnets skyld er ikke en mulighed, da ingen af os bor til leje, og derfor ikke bare kan opsige vores lejemål.
Anmeld