Hvor meget kan man ses? (langt indlæg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
7 svar
1 synes godt om
10. februar 2014

Anonym trådstarter

Hej!
Jeg vil lige høre om der er nogen, der kan hjælpe mig mht reglerne for at være enlig forsørger.

Min situation er den, at jeg venter barn med min ekskæreste, som jeg ikke har været i et forhold med siden sommeren 2013. 
Vi bor ikke længere sammen, men ses engang imellem pga. graviditeten, da han ikke ønsker at gå glip af alt for meget. 
Men vi er ikke i et forhold, og det er rent venskabligt mellem os for vores barns skyld. 
Når vores barn så bliver født, og kommer til at bo ved mig, så er jeg jo det man vil betegne som enlig forsørger (ret mig hvis jeg tager fejl), og får derfor diverse tillæg som enlig.
Men min ekskæreste vil gerne komme og se sit barn (hjemme hos mig - vi bor omkring 70-75 km fra hinanden) så meget som muligt, og have at jeg under min barsel også er ved ham (han har et gæsteværelse) i hverdagene, når han skal passe sit job. 

Men mit spørgsmål er så, hvor tit min ekskæreste kan komme til at se vores barn (især i den første tid hvor barnet er meget afhængigt af dets mor)?
V il på ingen måde snyde systemet - sådan skal det endelig ikke forståes. Men ønsker bare at far og barn får et bedst muligt forhold under omstændighederne, uden at jeg/vi vil blive betragtet som sociale bedragere, da det på ingen måde er vores hensigt. 
Og at flytte sammen igen for barnets skyld er ikke en mulighed, da ingen af os bor til leje, og derfor ikke bare kan opsige vores lejemål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

Kris89

han må ikke hjælpe dig økonomisk og tror ikke i må overnatte sammen..

Er der mulighed for at du simpelthen lader være med at søge de ekstra tillæg...? hvis i er så gode venner og han vil hjælpe dig, kan i så ikke bare selv finde ud af det med penge?

Blot en tanke, som ville gøre det hele MEGET lettere for jer hvis i ønsker at ses næsten så meget som et par

Anmeld

10. februar 2014

baby012

Alle kommuner har forskellige regler, så ring og snak med dem.. 

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

han må ikke hjælpe dig økonomisk og tror ikke i må overnatte sammen..

Er der mulighed for at du simpelthen lader være med at søge de ekstra tillæg...? hvis i er så gode venner og han vil hjælpe dig, kan i så ikke bare selv finde ud af det med penge?

Blot en tanke, som ville gøre det hele MEGET lettere for jer hvis i ønsker at ses næsten så meget som et par

Det er desværre ikke en mulighed, da jeg er studerende og slet ikke ville kunne få det til at hænge sammen økonomisk - og han desværre ikke tjener nok (udd. i håndværkerfaget) til at kunne hjælpe mig nok økonomisk og samtidig kunne dække sine egne udgifter.... 

Men det er jo ikke fordi at vi ønsker at se meget til hinanden - men at vi begge ønsker at være en stor del af vores barns liv. Og det vil han ikke rigtigt kunne være pga. afstanden.

Og vi er heller ikke særligt gode til at bo sammen - hvilket også vil være umuligt, da det ikke kan fungere mht. mit studie når jeg er færdig med barsel. 

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

Alle kommuner har forskellige regler, så ring og snak med dem.. 

Vi bor i to forskellige kommuner. Så skal vi kontakte min? Eller hans? Eller begge? 

Anmeld

10. februar 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Vi bor i to forskellige kommuner. Så skal vi kontakte min? Eller hans? Eller begge? 

din kommune vil jeg da mene.

bider lidt mærke i at du skriver det ikke er muligt for jer at bo sammen igen pga økonomi og studie osv, jamen er i så kærester siden i tænker i de baner, eller? tænker bare når man går fra hinanden og ikke er interesseret i hinanden som før, så ville man da ikke tænke i de baner, om man skal eller kan flytte sammen igen osv? 

men som en anden skriver, i må vidst ikke sove sammen, og han må ikke bidrage med noget økonomisk, og det gælder også sådan noget med at du kører i hans bil og alt muligt. det er meget kringlet, så ring til kommunen, og prøv og sørg for at få deres svar på skrift, så du altid har dit på det rene hvis de nu skulle ændre mening eller lign, mht det de siger i må og ikke må. 

Anmeld

10. februar 2014

baby012

Anonym skriver:

Din det er kun dig der bliver lagt sag an imod hvis der kommer en sag, da det jo er dig der får tilskud  

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

din kommune vil jeg da mene.

bider lidt mærke i at du skriver det ikke er muligt for jer at bo sammen igen pga økonomi og studie osv, jamen er i så kærester siden i tænker i de baner, eller? tænker bare når man går fra hinanden og ikke er interesseret i hinanden som før, så ville man da ikke tænke i de baner, om man skal eller kan flytte sammen igen osv? 

men som en anden skriver, i må vidst ikke sove sammen, og han må ikke bidrage med noget økonomisk, og det gælder også sådan noget med at du kører i hans bil og alt muligt. det er meget kringlet, så ring til kommunen, og prøv og sørg for at få deres svar på skrift, så du altid har dit på det rene hvis de nu skulle ændre mening eller lign, mht det de siger i må og ikke må. 

Nej vi er ikke kærester, og overvejer heller ikke at blive det igen. 

Vi har udelukkende snakket om at flytte sammen igen for vores barns skyld (og min ekskærestes mht. far/barn-forholdet), så de vil komme til at få det bedst mulige forhold. 
Vi har gensidig respekt for hinanden, og et ønske om at samarbejde så godt som muligt for barnets skyld - da vi begge ikke mener at vores barn skal lide under at dets forældre ikke kunne finde ud af at være et par, og ikke nærer de samme følelser for hinanden (kæreste/forelskede følelser). 

Men ja, må prøve at kontakte min kommune. Og så få det på skrift som du skriver. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.