SummaSummarum skriver:
Har aldrig hørt om det, så vil rigtig gerne have en uddybelse hvis du vil være så venlig 
Selvfølgelig (:
Det går ud på at når barnet når de 6 månder hopper man over "mos og grød" stadiet og lader dem spise hvad resten af familien spiser (med forbehold, selvfølgelig, der er nogle ting de slet ikke må få som fx. nødder og andre ting som er bedst at vente med, fx. gulerod) og mest af alt, at de selv tager og spiser det med fingrene uden at blive madet.
Dvs. de spiser med til morgenmad, frokost og aftensmad hvor de selv sidder med egen tallerken og ske (vores gør i hvert fald selvom den ikke er til meget nytte endnu) og fodrer sig selv. Mens de selvfølgelig får flaske/bliver ammet ved siden, som man normalt ville gøre uanset.
Det gør at de lærer at tygge først og synke senere, hvor børn der bliver madet med mos lærer at synke først og tygge senere (og derfor ofte er længere tid om at lære at spise rigtigt). Desuden er det godt for dem at få lov til at styre det selv og røre ved maden samt smage den i rigtig form. Børn, der får lov til at spise på den måde er generelt set sundere når de bliver voksne og langt mindre kræsne end børn, der ikke gør (der er lavet undersøgelser som nemt kan findes på Google).
Vi er i hvert fald bare rigtigt glade for metoden, især mig der har haft mange problemer med mad da jeg var barn så det vil jeg meget gerne undgå med min søn (:
Anmeld