Hun vil ikke have ble på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.717 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. februar 2014

Mother-love

Hej de damer.
Sagen er den at Isabella er begyndt at sige hun ikke vil have bleen på. Hun er (2.7år) hvilket jo er rigtig dejligt. Men men hun siger ikke når hun skal på toilet.
Selvom jeg minde hende om at hun skal sige når hun skal på toilettet. Så gør hun det ikke.

Og man kan spørger hende og hun siger nej. Og 2 min efter tisser hun i bukserne.

Er det for tidligt at hun skal have bleen af når hun ikke siger når hun skal tisse?
Skal jeg sige hun skal have ble på indtil hun har lært noget mere at tisse på toilettet?
Hun har indtil videre kun tisset en gang på toilettet. Og det var fordi jeg skiftede hende en morgen og kunne se bleen var helt tør. Så jeg fik hun hurtigt på toilettet.

Jeg synes det er lidt svært atlt det her af med bleen noget. For hun er ikke rigtig interesseret i at komme på toilet. Man skal ikke sige "skal du på toilet"?
Man skal sige "så skal vi ud på toilet"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi gjorde det at vi satte knægten på toilettet faste tidspunkter, dvs når han stod op, efter han gik fra én leg til en ny leg, inden mad, inden middags søvn og inden nat.

Men han var noget mindre da han ikke ville have ble på.

Han begyndte selv at sige tis når han tissede på toilettet, det gik ikke ret lang tid før han sagde til inden han skulle tisse.

Han var renlig om dagen da han blev halvandet år og renlig nat og dag som to årig. 

Tror det vigtigt man hjælper barnet i starten og ikke forventer barnet kan alt til at starte med, vi må stadig til tider sige til knægten at vi lige går toilettet, for han hopper danser for at holde sig, når han er fordybet i en leg. Og han er to år og 8mdr og har været heltids renlig lidt over 8 mdr.

Anmeld

8. februar 2014

TNBC

Havanagila skriver:

Hej de damer.
Sagen er den at Isabella er begyndt at sige hun ikke vil have bleen på. Hun er (2.7år) hvilket jo er rigtig dejligt. Men men hun siger ikke når hun skal på toilet.
Selvom jeg minde hende om at hun skal sige når hun skal på toilettet. Så gør hun det ikke.

Og man kan spørger hende og hun siger nej. Og 2 min efter tisser hun i bukserne.

Er det for tidligt at hun skal have bleen af når hun ikke siger når hun skal tisse?
Skal jeg sige hun skal have ble på indtil hun har lært noget mere at tisse på toilettet?
Hun har indtil videre kun tisset en gang på toilettet. Og det var fordi jeg skiftede hende en morgen og kunne se bleen var helt tør. Så jeg fik hun hurtigt på toilettet.

Jeg synes det er lidt svært atlt det her af med bleen noget. For hun er ikke rigtig interesseret i at komme på toilet. Man skal ikke sige "skal du på toilet"?

Da min nevø havde bleven af første gang(vi var svømmehallen) spurgte jeg ham også om vi skulle gå ind og tisse, hvor han sagde nej, men jeg gik ind alligevel og han tissede på toilettet. Hvis du kan se på hende at hun skal tisse, så sig; vi går lige ud og tisser og gør det. Eller gør det en gang i timen.

Se om hun begynder at sige noget, ellers skal hun jo nok ha bleen på igen.

Anmeld

8. februar 2014

Sitrani

Havanagila skriver:

Hej de damer.

Hejsa Ja jeg vil mene det er for tidligt.. Min datter er præcis lige så gammel som din, og vi har lige været det der igennem. Hun fik lov at gå uden ble, og det lykkedes også et par gange at tisse på potten/toilettet, men flest gange i bukserne.. Hehe.. Hun sidder på potten og toilettet hver gang hun skal lave stort, og det fungerer helt fint Hun siger selv til, men hun har stadig ble på, og tisser også i den... Jeg gør det, at jeg hver gang hun får en ren ble, spørger om hun vil ud og tisse inden hun får bleen på igen - og det vil hun for det meste, men hvis ikke, er det også okay.. Og så kommer der en fin tår i potten, men hun siger ikke til når hun skal tisse, kun når det er bummelum

Anmeld

8. februar 2014

modesty

Havanagila skriver:

Hej de damer.

Jeg ville helt klart bruge muligheden for at se om ikke hun kunne lære at styre det. 

Jeg har en veninde som lod sin søn løbe rundt uden ble på og hun havde så en potte med i hånden. Hver gang han tissede eller gjorde ansats til at lave lort, stak hun potten ind under ham. Efter nogle dage havde han lært det. Alternativt, som en anden nævner, sæt ham på potten på bestemte tidspunkter hver dag (hellere lidt for ofte end det modsatte). Selvfølgelig vil der være nogle svipsere, og du skal nok i gang med vand og sæbe en gang eller to, men det skader jo ikke.

Hvis hun efter noget tid stadig ikke kan styre det, er det måske for tidligt.

Anmeld

8. februar 2014

millesofie

Havanagila skriver:

Hej de damer.

min pige var 2år & 3mdr da hun var helt renlig 

og det blev hun jo ved at jeg sagde nu går vi på wcet 
og til sidst kunne hun jo selv mærke når det kom og følte sig dygtig og stolt 

Anmeld

8. februar 2014

Mother-love

Tak for alle jeres svar.
Jeg har så lige fået afvide af kæresten at hun flere gange har tisset på toilettet ovre i vs i denne uge. Så jeg tror det er ved at gå den vej at hun vil af med bleen. Hun siger når hun tisser eller lige har tisset i bleen.
Men jeg må vel bare prøve mig lidt frem. Det er svært for mig at se på hende hvornår hun skal tisse.
Det idag opdagede jeg jo først da det var forsent. Har nu ikke noget imod at tørre tis op. Ville bare høre om hvad jeres erfaring var.

Hun vil ikke sidde på en potte overhovedet. Så vi har sådan en til toilettet med stige på. Og siden vi har købt den går det bedre.
Men vi må prøve os frem og se hvad der fungere bedst for os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.