Alberthe_iben skriver:
Jeg har lige været til en lille ekstra scanning idag, da min moderkage har lagt ned foran min livmorhals.Skulle scannes for at se om den stadig gør det eller om jeg kan føde normalt. Den ligger der stadig og ikke nok med det, så har jeg en lille ekstra moderkage som er koblet sammen med den store som lillebror ligger i
Vi besluttede sammen med lægen at det skulle være kejsersnit og er egentlig meget godt tilfreds med det, har spekuleret meget over det siden uge 17 og synes faktisk det er rart at have en plan.
Jeg vil dog lige ligge det klart at jeg selvfølgelig helst vil føde normalt, men der har været så mange trælse ting i denne graviditet at jeg synes det faktisk er rart endelig at vide noget med sikkerhed.
Men til det der egentlig gør mig lidt nervøs...
1) Hvordan føles det?
2) Har andre med lidt ekstra på kroppen prøvet PKS og hvordan gik det ( Såret)
3) Hvordan er tiden efter med baby??
LIdt spekulationer her fra
Kan godt forstå du er nervøs og gør dig en masse tanker... Men jeg havde bare den mest fantastiske oplevelse, da jeg fik vores lillebror ved et planlagt kejsersnit

Stemningen var så afslappet, der blev hygget og grint, narkoselægen tog billeder osv.
Hvordan det føles?
Det gør ikke specielt ondt at få lagt rygmarvsblokaden, man sidder lidt akavet, da man skal krølle ryggen sammen, hvilket er lidt svært med en stor mave

Jeg kunne "fornemme", der skete noget ved min mave, men det gjorde på ingen måde ondt. Heller ikke da lægen "trykkede" kraftigt for at skab den "ve", som han kom ud ved.
Ekstra på sidebenene?
Det har jeg, men det gav ingen ekstra komplikationer på nogen mode

De første dage med baby?
Ca 4 timer efter kejsersnittet var jeg oppe og i bad

Storesøster kom på besøg om aftenen

Mælken løb til ca. 3 døgn efter kejsersnittet, og 5 dage efter kejsersnittet tog jeg ikke længere smertestillende

Der gik lige lidt, inden jeg følte at jeg kunne strække maven helt ud igen..
Alt i alt en helt igennem fantastisk oplevelse