er virkelig nervøs!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.213 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. februar 2014

Alberthe_iben

Jeg har lige været til en lille ekstra scanning idag, da min moderkage har lagt ned foran min livmorhals.Skulle scannes for at se om den stadig gør det eller om jeg kan føde normalt. Den ligger der stadig og ikke nok med det, så har jeg en lille ekstra moderkage som er koblet sammen med den store som lillebror ligger i

Vi besluttede sammen med lægen at det skulle være kejsersnit og er egentlig meget godt tilfreds med det, har spekuleret meget over det siden uge 17 og synes faktisk det er rart at have en plan. 

Jeg vil dog lige ligge det klart at jeg selvfølgelig helst vil føde normalt, men der har været så mange trælse ting i denne graviditet at jeg synes det faktisk er rart endelig at vide noget med sikkerhed. 

Men til det der egentlig gør mig lidt nervøs...

1) Hvordan føles det?

2) Har andre med lidt ekstra på kroppen prøvet PKS og hvordan gik det ( Såret)

3) Hvordan er tiden efter med baby??

LIdt spekulationer her fra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

Kløver

Jeg synes mit pks (mit 2 ks) var en god oplevelse, havde nogle komplikationer efter, som ikke var relateret til ks. Synes ikke det har været slemt, selvfølgelig har man ondt men synes det går, det værste er dog man ikke må løfte længe efter. Du skriver bare hvis der er noget du vil vide

Anmeld

7. februar 2014

Alberthe_iben

Maja84 skriver:

Jeg synes mit pks (mit 2 ks) var en god oplevelse, havde nogle komplikationer efter, som ikke var relateret til ks. Synes ikke det har været slemt, selvfølgelig har man ondt men synes det går, det værste er dog man ikke må løfte længe efter. Du skriver bare hvis der er noget du vil vide

Tak for dit svar...

Tænkte på, når man nu får lov til at tage hjem, hvad så med smerterne? Kan man godt gå tur med barnevognen??

Anmeld

7. februar 2014

M &.I

jeg fik akut kejsersnit.. du få nogle piller som hjælper smerte .. når du kommer hjem er det en god ide du ikke gå meget da man er træt og lidt smerte.. så er det også meget svært at  gå på wc og lave det.. men jeg ved ikke om alle har på sammen måde som mig.. så skal du ikke bær tung.., men det skal nok gå. bare være forsigtig de par dage..

Anmeld

7. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik aks med thea, og syntes overhovedet ik at det var slemt.

Man kommer ind og får lagt epi, så laver de nogle tests for at se at den ligger rigtigt, inden de går ind og skære.

Efterfølgende får man morfin i nogle dage, og derefter sku det gerne ku klares med alm panodil. 

Tror ik der gik mere end en uge inden jeg var på toppen igen! Vh stine

Anmeld

7. februar 2014

Kløver

Alberthe_iben skriver:

Tak for dit svar...

Tænkte på, når man nu får lov til at tage hjem, hvad så med smerterne? Kan man godt gå tur med barnevognen??

Det kunne jeg godt. 1 gang kom vi først hjem efter 14 dage da min søn var født for tidligt, 2 gang ved mit pks blev det foretaget mandag og kom hjem torsdag. Min mand havde fri i 6 eller 8 uger efter og hjalp til med den store, men kunne godt gå ture, spændte selvfølgelig og tog det i det små, men gik jo bedre og bedre for hver gang

Anmeld

7. februar 2014

M &.I

for mig tog det ca 2 uger deromkring før jeg gik ud.. 

jeg kunne ikke rigtigt gå og det gjort ondt for mig bare at rejse mig op...  jeg fik bedre efter 1 mdr.. men ikke alle er ens nogle er frisk efter 2-3 dahe nogle tog det tid.

Anmeld

7. februar 2014

lycly

Mit pks var en rigtig god oplevelse. Kom hjem efter 2 døgn, handlede med min kæreste og barnevogn efter 3 døgn, var dog godt øm og træt da vi kom hjem. Det værste er faktisk om natten når man skal op men jeg ammede og havde bare min søn liggende i sengen så jeg ikke skulle rejse mig. For det niver i arret i en uges tid. Men jo mere man får rørt sig jo hurtigere kommer man sig

Anmeld

7. februar 2014

D-Micka

Jeg fik aks med den første og pks her anden gang ..

Det var bare en super oplevelse..
Jeg var oppe at gå samme aften og var hjemme dagen efter..

Jeg tog først rigtig ud af hjemmet ca. 4-5 dage efter

Mit ar er bare super pænt og har ingen komplikationer haft

Held og lykke
Håber det bliver en super oplevelse

Anmeld

7. februar 2014

Smil

Profilbillede for Smil
Alberthe_iben skriver:

Jeg har lige været til en lille ekstra scanning idag, da min moderkage har lagt ned foran min livmorhals.Skulle scannes for at se om den stadig gør det eller om jeg kan føde normalt. Den ligger der stadig og ikke nok med det, så har jeg en lille ekstra moderkage som er koblet sammen med den store som lillebror ligger i

Vi besluttede sammen med lægen at det skulle være kejsersnit og er egentlig meget godt tilfreds med det, har spekuleret meget over det siden uge 17 og synes faktisk det er rart at have en plan. 

Jeg vil dog lige ligge det klart at jeg selvfølgelig helst vil føde normalt, men der har været så mange trælse ting i denne graviditet at jeg synes det faktisk er rart endelig at vide noget med sikkerhed. 

Men til det der egentlig gør mig lidt nervøs...

1) Hvordan føles det?

2) Har andre med lidt ekstra på kroppen prøvet PKS og hvordan gik det ( Såret)

3) Hvordan er tiden efter med baby??

LIdt spekulationer her fra

Kan godt forstå du er nervøs og gør dig en masse tanker... Men jeg havde bare den mest fantastiske oplevelse, da jeg fik vores lillebror ved et planlagt kejsersnit Stemningen var så afslappet, der blev hygget og grint, narkoselægen tog billeder osv.

Hvordan det føles?
Det gør ikke specielt ondt at få lagt rygmarvsblokaden, man sidder lidt akavet, da man skal krølle ryggen sammen, hvilket er lidt svært med en stor mave Jeg kunne "fornemme", der skete noget ved min mave, men det gjorde på ingen måde ondt. Heller ikke da lægen "trykkede" kraftigt for at skab den "ve", som han kom ud ved.

Ekstra på sidebenene?
Det har jeg, men det gav ingen ekstra komplikationer på nogen mode

De første dage med baby?
Ca 4 timer efter kejsersnittet var jeg oppe og i bad Storesøster kom på besøg om aftenen Mælken løb til ca. 3 døgn efter kejsersnittet, og 5 dage efter kejsersnittet tog jeg ikke længere smertestillende
Der gik lige lidt, inden jeg følte at jeg kunne strække maven helt ud igen..

Alt i alt en helt igennem fantastisk oplevelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.