skolebørn i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
10 svar
2 synes godt om
7. februar 2014

TNBC

http://ekstrabladet.dk/nationen/article2213011.ece

Det giver slet ingen mening i min verden.. hvorfor skal de tilbage i børnehave??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er godt nok langt ude. Gad vide hvor langt de kommer med det

Anmeld

7. februar 2014

TNBC

MoarHvidovre skriver:

Det er godt nok langt ude. Gad vide hvor langt de kommer med det

Ikke langt, håber jeg.

Anmeld

7. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Yurie skriver:

Ikke langt, håber jeg.

Nej, det må man ikke håbe for dem som bor i kommunen. Der er da ingen mennesker der både kan aflevere efter kl. 8 og hente inden kl. 15.30. Man har også transporttid frem og tilbage. Jo, selvfølgelig hvis man er på deltid, men hvor mange er det lige.

Så ligger der også lige det sociale i det, at man leget med sine venner fra skolen bagefter skole.

Anmeld

7. februar 2014

TNBC

MoarHvidovre skriver:

Nej, det må man ikke håbe for dem som bor i kommunen. Der er da ingen mennesker der både kan aflevere efter kl. 8 og hente inden kl. 15.30. Man har også transporttid frem og tilbage. Jo, selvfølgelig hvis man er på deltid, men hvor mange er det lige.

Så ligger der også lige det sociale i det, at man leget med sine venner fra skolen bagefter skole.

Helt enig..

Det er kun for at spare penge.. tror jeg.

Anmeld

7. februar 2014

Pikku Myy

Yurie skriver:

Det giver slet ingen mening i min verden.. hvorfor skal de tilbage i børnehave??

Nu har jeg kun lige skimmet "artiklen", men måske handler det bare om at børnehaverne stiller lokaler til rådighed - måske også pædagogtimer, men at skolebørn og børnehavebørn ikke skal egentlig blandes. Lidt som en integreret institution.

Jeg tænker man måske kan spare nogle ressourcer på at lokaler, personale og evt andet kan udnyttes hele dagen i stedet for kun de par timer SFO er åben.

Det fremgår ikke af "artiklen" hvad planen er ...?

Anmeld

7. februar 2014

SHERO

Jeg gik selv i en integreret institution hvor det var børnehave og sfo og ikke vuggestue, så det aldrig selv som et problem, og har kun gode minder derfra... Så tænker det sagtens ville kunne fungere..

Anmeld

7. februar 2014

MorT3Banditter

Nu har jeg kun lige læst de første par linjer af artiklen.

Men i mine børns børnehave opholder skolebørnene sig i børnehaven om morgenen, hvis de kommer inden kl 8 tror jeg det er og om eftermiddagen går de store børnehave børn op på skolen kl 13 og de små børnehave børn går der op kl 15.30. Så de er alle sammen blandet om morgenen og om eftermiddagen.

Anmeld

7. februar 2014

MetteT

Tullen85 skriver:

Jeg gik selv i en integreret institution hvor det var børnehave og sfo og ikke vuggestue, så det aldrig selv som et problem, og har kun gode minder derfra... Så tænker det sagtens ville kunne fungere..

Det samme her..

Anmeld

7. februar 2014

LinLin

Yurie skriver:

Den bhv jeg nu er en del af var tidligere en 3-14 års institution det blev en 3-6 års da fritidshjemmene blev nedlagt i aarhus...
Så helt nyt er det altså ikke...

De indretter vel så der er noget for de store også...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.