Nadia1991 skriver:
Min datter som bliver 3 her til marts, er blevet indlagt på odense universitets hospital da hun havde fået et astma anfald.
Lægerne blev ved med at give hende ventoline i , hvilket ikke havde hjulpet. Lægen kommer igen og beslutter sig for at lægge drop. Lægen får lagt et drop som han mener ligger rigtigt og en sygeplejerske binder armen ind i bandage så hun ikke risikere at rive droppet ud. Kl 04.25 kommer en sygeplejerske ind for at give noget medicin som hun forresten får hver 30 min. Hun stryger sin hånd hen og over min datters albue og siger noget er groligt galt m. Hun nærmest flår bandagen af min datter hånd samt skynder sig at fjerne droppet. Her ser jeg så min datter har en EKSTREMT STOR HÅND ! Så stor at sygeplejerske fare ned til telefonen og får fat i en akut læge, lægen kommer som et lyn og her ser han at de 150-200ml medicin min datter skulle have i drop ligger under huden. Huden er stram og hun kan ikke bøje fingerne eller håndledet. Lægen gør os klar til en akut operation de skal lette trykket fra hendes arm hurtigst muligt. Blot 35 min efter det blev opdaget lå hun på operations bordet. De har åbnet halvdelen af hendes underarm for at lette trykket mest muligt. Såret kan de ikke sy sammen da armen er så hævet at huden ikke kan nå sammen. Operationen er gået okay men hun skal opereres igen imorgen for at se om der er mulighed for at lukke det sammen.. min datter på snart 3år skal leve med et grimt ar for noget der ikke er hendes skyld. !
Jeg er stik tosset og vil bare ud med den værste klage nogensinde men hvor gør man det.? Og bare et dumt spørgsmål men kan man kræve erstatning
Her ses billeder af armen 10 min inden operation
Øv for en kedelig oplevelse.
På alle sygehuse findes der en "patientvejleder" der kan hjælpe jer med en klagesag -de er rigtig dygtige. Bed sygeplejerskerne om hjælp til at få kontakt til vedkommende.
Jeg ved ikke hvor meget erstatning der er at hente men noget vil jeg tro der er når der skulle operation til.
Desværre så sker den slags ind imellem i sygehusvæsenet, uanset hvor meget vi anstrenger os for at gøre alting perfekt hver eneste gang så sker der bare dumme fejl.
Jeg er sikker på at den læge der lagde det venflon rigtig ked af det, -ikke fordi det hjælper jer lige nu og her.
Håber hun kommer igennem uden mén, og i får en god dialog med personalet på afdelingen. I skal jo helst gå derfra og stqdigvæk have tillid nok til at i tør komme tilbage en anden gang.
Anmeld