Jeg synes man så ofte hører om, hvor lidt kommunen er til hjælp, eller hvor stride de er i forhold til mange ting, så jeg vil gøre det modsatte

Jeg går hjemme sygemeldt og har gjort det siden oktober 13, hvor jeg blev indlagt pga stress - var indlagt på psykiatrisk afdeling, da jeg havde selvmordstanker.
Men jeg magter ikke gå hjemme mere, det gør intet godt for mig og mine tanker. Jeg har diagnosen bipolar lidelse (manio-depressiv, hvor det ved mig klart er manien der er det mest fremtrædende)
Jeg drømmer om at tage blomsterbinder uddannelsen, og var til møde på kommunen i går, og mødte simpelthen den største forståelse for mig som person og får min sygdom. Jeg får en mentor koblet på mig, bliver indstillet til at komme i praktik ved en blomsterhandler og får en til at styre økonomien for mig, da jeg impulsshopper pga manien. Så de sørger for, at alle mine regninger bliver betalt først. Indtil jeg kan komme i praktik, så starter jeg på et center for livsstilsændringer, så jeg skal ikke længere bare gå.
Det er sgu da positivt med den støtte og forståelse, så kæmpe stort

fra mig. jeg er glad for, at man ikke bare opgiver mennesker med diagnoser, og at man tager individuelle hensyn, for jeg kommer aldrig til at arbejde fuld tid igen.
Anmeld