hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Hvis jeg ser to unge og skændes og kalde hinanden øgenavne så siger jeg til dem hvis i skal være i klubben skal i tale pænt. For i klubben skal vi have respekt overfor hinanden. 

Er det respekt for hinanden, er det et "pænt" sprog" eller er det sprogudviklingen du vil fremme?

Jeg kan ikke lure det.

Som de andre siger må du læse i dine bøger/tekster, hvori der evt. også er nogle eksempler. Og det er netop det vi har praktikperioderne til: forbinde det læste teori med praksis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2014

Rixer

Jeg har ikke lige fundet ud af hvor jeg skal læse særligt, men problemformulering er hvordan jeg som pædagog kan arbejde med de ungesprog men det er så den eneste jeg har fundet på er der andre forslag til problemformulering ?

Jeg spurgte selv en klub her forleden men de sagde det er ikke noget de arbejder med men mest om regler for klubbens område..

Anmeld

6. februar 2014

Rixer

Så når jeg læser noget teori skal jeg hele tiden tænke om jeg har oplevet det i praksis eller hvad `?

Anmeld

6. februar 2014

FrkGranger

Rixer skriver:

Så når jeg læser noget teori skal jeg hele tiden tænke om jeg har oplevet det i praksis eller hvad `?

Sådan er det jo med al teori du læser på seminaret...

Men et sted at starte er med at læse om rollemodeller og betydningsfulde voksne, kan ikke på stående fod huske hvem der har skrevet om det, men brugte det i min bachelor om identitetsdannelse med overskriften "Betweenager 9-14 år." 

Men idéer til problemformuleringen kunne være: 

Hvordan støtter jeg som pædagog de unge i en positiv kommunikation?

Hvordan kan jeg indgå i en relation med den unge og dermed blive en rollemodel for den unge?

Hvilken rolle spiller det sprog de voksene taler til hinanden?

Du kan udarbejde et spørgeskema og spørge f.eks. 2 klubber om deres tanker om kommunikation og sprog.

Anmeld

6. februar 2014

Rixer

Ja, jeg har lige snakket med min underviser, han sagde hvis jeg valgte unges sprog, vil han anbefale mig at finde litteratur om det og afgrænse emnet

Det der med rollemodel har det noget de unges sprog at gøre ??

i forhold til de unges sprog hvad kan min problemformulering være ??

Jeg har to litteratur

Jørgensen, J. Normann og Quist, Pia: Unges Sprog, Hans Reitzels Forlag, København 2008

Halse, John Aasted: ”Fuck dig!” – om børns og unges sprog overfor hinanden og de voksne. Dansk Pædagogisk Forum, Århus 2006

Anmeld

7. februar 2014

Rixer

Tak for jeres hjælp og svar.

Jeg prøver at dykke mig ned i bøgerne for at se på om jeg har oplevet det samme som står i bøgerne

Anmeld

7. februar 2014

Astrid1984

Hvad med at finde noget teori med kommunikation? Susanne Idun Mørch har i hvert fald skrevet en bog om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.