Rytme/rutine i detaljer taaak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

767 visninger
14 svar
16 synes godt om
6. februar 2014

Diana2013

Vores subdhedsplejske siger at vi skal begynde på rutiner så det har vi prøvet, måske er det mig der er dum men jeg synes det er enormt svært. Han er 2,5 månede. Han vågner gerne omkring kl 06, spiser, skifter ble, 07 falder han i søvn, omkring kl 08 vågner han og spiser igen så leger vi, øvelser med mave, osv 9,30 kommer han ud og sove i barnevognen sover mellem 2-3 timer op og spise lege så falder han i søvn igen og spiser og leger, så er klokken vel omkring 17 hvor han sover igen til omkring 19, kommer i nat tøj og spiser, her skifter han så mellem at græde, lege Power nappe til 00 hvor han vågner 2-3 timer og spiser. Jeg kan ikke få ham til at falde til ro tidligere til nat ;( han græder meget af dagen også da han er kolik. Der er ikke 2 dage der er ens og meget forskelligt hvor længe han sover. Så vær sød at hjælpe og forklare i detaljer hvad i gør, også gerne jeres putte rutine da jeg ikke kan få ham til st falde i søvn kun i armen hvor han ikke vil overgive sig til søvnen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

jeg kender endnu ingen der har kunne presse en bestemt rytme ned over hovedet på deres helt små børn til gengæld kender jeg MASSER af børn der ligeså stille selv har fundet et mønster der passer til dem  Ingen børn er ens, og dit barn har ovenikøbet kolik og bruger derfor sin energi en del anderledes end så mange andre babyer. 

Jeg ville blæse på sp's mening lige dér. Han skal nok få en mere fast rytme med tiden.  

Anmeld

6. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wow det er tidligt. Barnets rytme vil jo ændre sig flere gange endnu. Det er alt for tidligt med faste rutiner. Jeg mener min sp sagde jeg først skulle starte på dem da mit barn var omkring 7-8 måneder. Mange gør det dog når det er 6 måneder.

Gør som du synes og lige den her gang ville jeg ignorere sp udmelding

Anmeld

6. februar 2014

Sabone

Vi havde en dreng, som græd rigtig meget, når han skulle sove om aftenen, men fandt ud af, at det var fordi han var overtræt..

Vi gør det, at mellem 18 og 18.30 kommer han ud og ligge på puslebordet med bar numse og der ligger han gerne i et kvarters tid, alt efter humør, men han er nu altid glad, når han ligger der. 

Så får han ren ble og nattøj på og så tager jeg en flaske med op i seng og giver ham den der. 

Når han har spist (mellem 18.30 og 19) ligger jeg ham i vuggen, dynen over ham, sutten i munden og et kys i panden med et godnat, mor og far elsker dig og så slukker jeg lyset og inden for et kvarter har vi ro  

Anmeld

6. februar 2014

Diana2013

mor:) skriver:

Wow det er tidligt. Barnets rytme vil jo ændre sig flere gange endnu. Det er alt for tidligt med faste rutiner. Jeg mener min sp sagde jeg først skulle starte på dem da mit barn var omkring 7-8 måneder. Mange gør det dog når det er 6 måneder.

Ja jeg synes også det er tidligt, men er det ikke alt for sent at han falder til ro omkring midnat ? Hun sagde også at han spiste alt for ofte hver anden 3 time, ;( men han vil jo gerne spise ?

Anmeld

6. februar 2014

Diana2013

Vi skulle allerede starte da han blev 2 måneder så har prøvet 14 dage nu og det lykkes bare ikke, men er det ikke alt for sent han falder til ro ?

Anmeld

6. februar 2014

lineog4

Nu ikke helt rigtigt. Med min nummer 2 og 3 blev der nød til at skabes rutiner da de store skulle afleveres i enten skole eller børnehave. Jeg kunne ikke bare lade den mindste bestemme alt... De var begge ikke mere end 14 dage gammel da jeg pressede dem ind i en formiddags rytme der passede til aflevering og en eftermiddagsrytme der passede til hentning - jeg kunne ikke tillade mig andet da det så havde gået udover over de store. 

Klart var der dage der gik i fisk, men det var sjældent og min datter er fx aldrig kommet for sent i skole.

Aftenrytmen var lidt svære men synes egentlig også når jeg husker efter at den blev presset igennem tidligt - men det kan være jeg husker forkert

Anmeld

6. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Diana2013 skriver:

Ja jeg synes også det er tidligt, men er det ikke alt for sent at han falder til ro omkring midnat ? Hun sagde også at han spiste alt for ofte hver anden 3 time, ;( men han vil jo gerne spise ?

Min nevø på 6mdr er kun LIGE begyndt at kunne sove for natten kl 21. Før det var det kl 23. Og sådan husker jeg også min egen dreng gjorde da han var så lillebitte.

mad hver 3. Time er helt gennemsnitligt og jo faktisk også det vi selv burde gøre min dreng får stadig mad hver 3.time (2år). Kl 5.30 morgenmad, kl 9 formiddagsmad, kl 12 rugbrød, kl 15 eftermiddagsmad, kl 18 aftensmad 

Anmeld

6. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Nu ikke helt rigtigt. Med min nummer 2 og 3 blev der nød til at skabes rutiner da de store skulle afleveres i enten skole eller børnehave. Jeg kunne ikke bare lade den mindste bestemme alt... De var begge ikke mere end 14 dage gammel da jeg pressede dem ind i en formiddags rytme der passede til aflevering og en eftermiddagsrytme der passede til hentning - jeg kunne ikke tillade mig andet da det så havde gået udover over de store. 

Klart var der dage der gik i fisk, men det var sjældent og min datter er fx aldrig kommet for sent i skole.

Aftenrytmen var lidt svære men synes egentlig også når jeg husker efter at den blev presset igennem tidligt - men det kan være jeg husker forkert

Jamen det er stadig rigtigt at flertallet vil sige at barnet har sin egen rytme i denne alder. Og tør også påstå de fleste sp'er er enige.
Men derfor kan der godt være omstændigheder der gør at man bliver nødt til at presse en rytme ind alligevel

Der er bare ingen grund til at presse en rytme ind hvis man alligevel er hjemme.

Til ts: jeg havde en dreng med ondt i maven. Han ville spise ret ofte fordi det var det eneste der hjalp hans mavekneb, men samtidig var det med til at give ham mere ondt i maven. Det var lidt af en ond spiral. Min sp sagde at jeg skulle blive ved med at give bryst sålænge det var det eneste der hjalp og det ville gå over af sig selv. Det gjorde det også da han var 3 eller 4 måneder.
Han sov nogenlunde ligesom dit barn og havde svært ved at falde til ro. Kan du evt. amme ham i søvn? Hvad tid prøver du at ligge ham til natten?

Anmeld

6. februar 2014

Diana2013

Jamen det er stadig rigtigt at flertallet vil sige at barnet har sin egen rytme i denne alder. Og tør også påstå de fleste sp'er er enige.
Men derfor kan der godt være omstændigheder der gør at man bliver nødt til at presse en rytme ind alligevel

Der er bare ingen grund til at presse en rytme ind hvis man alligevel er hjemme.

Til ts: jeg havde en dreng med ondt i maven. Han ville spise ret ofte fordi det var det eneste der hjalp hans mavekneb, men samtidig var det med til at give ham mere ondt i maven. Det var lidt af en ond spiral. Min sp sagde at jeg skulle blive ved med at give bryst sålænge det var det eneste der hjalp og det ville gå over af sig selv. Det gjorde det også da han var 3 eller 4 måneder.
Han sov nogenlunde ligesom dit barn og havde svært ved at falde til ro. Kan du evt. amme ham i søvn? Hvad tid prøver du at ligge ham til natten?

Jeg prøver at ligge ham omkring kl 09, og bruger ca 2-3 timer på at han sover. Før kunne jeg amme ham i søvn men ved ikke hvorfor jeg ikke kan det mere ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.