Gigt i fingrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.565 visninger
9 svar
2 synes godt om
6. februar 2014

Anonym trådstarter

Nogle med gigt i fingrene? Jeg har gennem længere tid haft ondt i mine fingreled og har svært ved at bøje de 3 første fingre på begge hænder. Pegefingrene er værst. Kan det være gigt? Og hvordan finder man ud af det? Blodprøver eller andre undersøgelser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2014

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Det kunne det godt være

Min kæreste har lige fået konstateret psoriasisgigt

Prøv og søg på det

Han har gigt i fingrene, anklerne, tæerne, højre kraveben, venstre skulder, 

og slidgigt i nakken.

Gigten i fingrene startede med at de hævede voldsomt - og han heller ikke kunne bøje dem. 

Så smut en tur til lægen - og hold fast så du kan blive undersøgt. Vores læge trak på skulderen og vidste ikke hvad det var...

Så kom min kæreste igen.. og sagde det gør stadig ondt!

og så kom han igennem en helveds masse undersøgelser.. og nu har vi fået svar 

Pøj pøj med det 

Anmeld

6. februar 2014

Anonym trådstarter

Problembarnet skriver:

Det kunne det godt være

Min kæreste har lige fået konstateret psoriasisgigt

Prøv og søg på det

Han har gigt i fingrene, anklerne, tæerne, højre kraveben, venstre skulder, 

og slidgigt i nakken.

Gigten i fingrene startede med at de hævede voldsomt - og han heller ikke kunne bøje dem. 

Så smut en tur til lægen - og hold fast så du kan blive undersøgt. Vores læge trak på skulderen og vidste ikke hvad det var...

Så kom min kæreste igen.. og sagde det gør stadig ondt!

og så kom han igennem en helveds masse undersøgelser.. og nu har vi fået svar 

Pøj pøj med det 

Jeg har ondt i fingrene, den ene skuldre, lænd, ryg og tær, fødder. Må få det undersøgt. Har bare lade det ligge og tænkt det ikke er noget. Men har ret svært ved at bøje fingrene det er som om der sidder væske derinde.

Anmeld

6. februar 2014

Problembarnet

Jeg har ondt i fingrene, den ene skuldre, lænd, ryg og tær, fødder. Må få det undersøgt. Har bare lade det ligge og tænkt det ikke er noget. Men har ret svært ved at bøje fingrene det er som om der sidder væske derinde.

åh ja, han har da også i lænden.. 

Du skal være velkommen til at skrive privat hvis det er

Er dine fingre hævet?
Min kæreste lod det også ligge. Men synes sgu du skal tale med din læge.. og som sagt kræv at blive undersøgt.. 

Mener at min kæreste blev sendt til en special-læge.. og så gik det stærkt derfra..

Nu får han piller så han faktisk slet ikke har ondt 

Anmeld

6. februar 2014

Anonym trådstarter

Problembarnet skriver:

åh ja, han har da også i lænden.. 

Du skal være velkommen til at skrive privat hvis det er

Er dine fingre hævet?
Min kæreste lod det også ligge. Men synes sgu du skal tale med din læge.. og som sagt kræv at blive undersøgt.. 

Mener at min kæreste blev sendt til en special-læge.. og så gik det stærkt derfra..

Nu får han piller så han faktisk slet ikke har ondt 

Tak... jeg vil kontakte min læge og det kan være jeg skriver til dig privat hvis jeg lige har nogle spørgsmål. tak.

Anmeld

6. februar 2014

Problembarnet

Tak... jeg vil kontakte min læge og det kan være jeg skriver til dig privat hvis jeg lige har nogle spørgsmål. tak.

Som sagt du skal være velkommen

Pøj pøj med det.. glæder mig til en update.. hvis man må skrive sådan? 

(Det er faktisk en måned siden han fik diagnosen)

Anmeld

6. februar 2014

aarhusmor

Du kan få taget en blodprøve om du har en reumafaktor, hvis ja så er det gigt. Hvis nej, så er det nok ikke gigt. Der findes gigtsygdomme der ikke har en reumafaktor, men er der ikke en reumafaktor, så må man i det fleste tilfælde afvente og se.

Du kan evt. læse lidt om syre/base kost. For meget syre (Hævder nogen) kan give stive fingre/ hævede fingre.

Andre hævder at for meget kalk kan give det.

Men som de andre siger, så er det bedste du kan gøre , kontakte din læge.

Anmeld

6. februar 2014

pussekat

Anonym skriver:

Nogle med gigt i fingrene? Jeg har gennem længere tid haft ondt i mine fingreled og har svært ved at bøje de 3 første fingre på begge hænder. Pegefingrene er værst. Kan det være gigt? Og hvordan finder man ud af det? Blodprøver eller andre undersøgelser?

hejsa
du skal til læge og have en blodprøve også skal du bliv ved med at hold på det gør ondet og jeg her selv en gamle læge som synde det være mere sjov med piller og jeg i okt 13 fik jeg nye læge som her tage nok piller fra mig da jeg fik for mere af samme ting jeg kun have være død af det og min nye læge her sende mig på smeteklinik nu og det sige min gamle læge der være over 2 år ventet min nye læge sende den her 7-1 og skal op til den på søndag så det bliv dejlig at der bliv gjor når nu så du skal hold op det hele tid for eller får du nok piller som ikke hjælp dig nok her sove jeg kun 2 time
held og lykke med det
p.s fra en som selv her gigt i hele kroppe

Anmeld

6. februar 2014

Anonym trådstarter

pussekat skriver:

hejsa
du skal til læge og have en blodprøve også skal du bliv ved med at hold på det gør ondet og jeg her selv en gamle læge som synde det være mere sjov med piller og jeg i okt 13 fik jeg nye læge som her tage nok piller fra mig da jeg fik for mere af samme ting jeg kun have være død af det og min nye læge her sende mig på smeteklinik nu og det sige min gamle læge der være over 2 år ventet min nye læge sende den her 7-1 og skal op til den på søndag så det bliv dejlig at der bliv gjor når nu så du skal hold op det hele tid for eller får du nok piller som ikke hjælp dig nok her sove jeg kun 2 time
held og lykke med det
p.s fra en som selv her gigt i hele kroppe

Tak jeg vil se om jeg ikke kan bliver undersøgt ordentlig ihvertfald. Tak.

Anmeld

6. februar 2014

Thereseh

Anonym skriver:

Du går til lægen, og man kan hvis det fx. er leddegigt, måle dit gigttal via en blodprøve. 

Men inden du når så langt, vil jeg opfordre dig til at gå til læge og få undersøgt om du måske skal sendes videre til en reumatolog. 

Det kan også være noget så simpelt som d-vitaminmangel, da man kan få stive og ømme led. Jeg havde fx. ondt i knæ, ankler og albuer. Fik målt mit d-vitamin, som var alt alt for lavt, og efter en skrap kur med d-vitamin, gik det i sig selv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.