Hvis ens cyklus er reglmæssig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
9 svar
7 synes godt om
6. februar 2014

Emilie91

........ Har man så nemmere ved at blive gravid ? 

Ja altså, mig og min veninde snakkede om det igår. Og hun mente at man har nemmere ved at blive gravid hvis cyklussen er reglmæssig. 

min cyklus er på 28 dage altid. Med en ægløsning på 14. Dag. Og en varighed af 5 dage. (Altså mensen) 

Så nu tænker jeg bare om det er rigtigt ?  Hvad mener i ? 

God torsdag alle sammen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2014

Kit

Nemmere i den forstand, at man bedre kan finde sin ægløsning og dermed øge chancerne for en graviditet. Man bliver jo ikke nødvendigvis hurtigere gravid af den grund.

Min cyklus svingede fa 32-56 dage og så skyder man altså lidt i blinde

Anmeld

6. februar 2014

Emilie91

Kit skriver:

Nemmere i den forstand, at man bedre kan finde sin ægløsning og dermed øge chancerne for en graviditet. Man bliver jo ikke nødvendigvis hurtigere gravid af den grund.

Min cyklus svingede fa 32-56 dage og så skyder man altså lidt i blinde

Aaaaah på den måde 

ja det kan jeg godt se. hurra for æl-teste 

jeg har alligevel brugt æl test (første cyklus) bare for at se om det passer. Og det gjord det 

Anmeld

6. februar 2014

Kit

Ja, hurra for ÆL-test. Det har hjulpet os med at blive gravide, at vi kendte ÆL. Men det koster mange test, når man ikke har en regelmæssig cyklus.

Anmeld

6. februar 2014

Astrid1984

Som de andre siger, er det vel nemmere at regne æl ud hvis den er reglmæssig Min cyklus efter jeg stoppede på P piller, da vi skulle i gang med projekt baby har begge gange været ureglmæssig, mellem 37-41 dage, men blev gravid fortrinsvis hurtig begge gange synes jeg.

Anmeld

6. februar 2014

Papillon

Det hænger ikke nødvendigvis sammen - desværre 

Jeg havde helt regelmæssig cyklus på 28-29 dage fra første måned efter p-pillestop. Alligevel tog det et år at blive gravid.

Man er jo to om at lave en baby, så hans fertilitet har også betydning. Det tror jeg måske, har været tilfældet hos os, for det lykkedes først, da han begyndte med kosttilskud (multivitamin, zink og Q10) - men jeg kan selvfølgelig ikke konkludere noget! Det er bare en fornemmelse, jeg har

Anmeld

6. februar 2014

Emilie91

Papillon skriver:

Det hænger ikke nødvendigvis sammen - desværre 

Jeg havde helt regelmæssig cyklus på 28-29 dage fra første måned efter p-pillestop. Alligevel tog det et år at blive gravid.

Man er jo to om at lave en baby, så hans fertilitet har også betydning. Det tror jeg måske, har været tilfældet hos os, for det lykkedes først, da han begyndte med kosttilskud (multivitamin, zink og Q10) - men jeg kan selvfølgelig ikke konkludere noget! Det er bare en fornemmelse, jeg har

Ja det tænkte jeg også ... Der er jo to i legen så det er vel ikke altid sådan  

Det var også kun en undring. Vi havde ikke svært ved at blive gravide første gang. (som endte i gul) Der skete det i første cyklus. 

Men ja ... så kom vi bare til at snakke om det. For gid det hele var så nemt ikk  

Anmeld

6. februar 2014

Emilie91

Astrid1984 skriver:

Som de andre siger, er det vel nemmere at regne æl ud hvis den er reglmæssig Min cyklus efter jeg stoppede på P piller, da vi skulle i gang med projekt baby har begge gange været ureglmæssig, mellem 37-41 dage, men blev gravid fortrinsvis hurtig begge gange synes jeg.

Hvor er det mærkeligt at nogens er så forskellig og andres er så punktlig ? ... Det tror jeg nok aldrig jeg vil kunne forstå  

Men dejligt for jer at i er blevet gravide trods manglede viden om æl  

Anmeld

6. februar 2014

Astrid1984

emiliedamm skriver:

Hvor er det mærkeligt at nogens er så forskellig og andres er så punktlig ? ... Det tror jeg nok aldrig jeg vil kunne forstå  

Men dejligt for jer at i er blevet gravide trods manglede viden om æl  

Ens cyklus er ikke til at blive klog på Jeg opgav at holde styr på min cyklus, tog heller ikke æl teste

Anmeld

6. februar 2014

Papillon

emiliedamm skriver:

Ja det tænkte jeg også ... Der er jo to i legen så det er vel ikke altid sådan  

Det var også kun en undring. Vi havde ikke svært ved at blive gravide første gang. (som endte i gul) Der skete det i første cyklus. 

Men ja ... så kom vi bare til at snakke om det. For gid det hele var så nemt ikk  

Ja gid det var så nemt Håber I snart har heldet med jer igen! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.