Hej piger
Ved slet ikke, hvor jeg skal starte er simpelthen så træt af vores tidligere udlejer.
Sagen er den at min kæreste og jeg for over et år siden fraflyttede en lejlighed, som er ejet af en privatperson. Der har aldrig været nogle problemer i de tre år vi boede i lejligheden. Vores udlejer har altid været flink. Da vi fraflyttede beholdte han omkring 2000 kr. af vores depositum på 15.000 i så fald der skulle komme en ekstra regning for vand og varme. Det var fint nok så skulle vi ikke finde de penge selv, hvis der skulle komme en ekstra regning. Nå men jeg spørger så løbende efter vi er flyttet om der er kommet en opgørelse (det er jo kun en gang årligt). Endelig kommer den i december og han sender opgørelsen til os. Vi skal have 2300 tilbage - YES.. Har løbende holdt ham opdateret i forhold til, hvilken konto pengene skal sættes ind på, da vi skiftede bank i løbet af det år. Dette svarede han dog ikke på og sendte oplysningerne til de mails han bruger. Han skriver så at nu er pengene sat ind, og da de ikke går ind tænker jeg straks han har overført til min gamle konto, som var den vi brugte da vi boede til leje. MEN den var lukket ned to måneder før han overførte pengene ergo er de gået retur til ham. Det skriver jeg til ham, men han siger vi må snakke med tidligere bank. Det gør jeg så og de tjekker og siger pengene ikke er gået ind og ikke kan gå ind på en konto, som har været lukket ned over 2 måneder. Nå jeg prøver så at kontakte ham flere gange på mail INTET svar. Efter nogle uger sender vi et brev til ham INTET svar. Nu har jeg sendt ham en sms på det nummer vi havde INTET svar. Vi har holdt en rolig tone og ikke ringet endnu, men det gør vi i morgen. Alt i alt har det her stået på over en måned, hvor han ikke har svaret på vores henvendelser! Er så gal! Han kan da ikke bare regne med vi stadig har samme konto over et år efter vi er fraflyttet og har endda løbende opdateret omkring det nye kontonummer. Ved da godt det ikke er et kæmpe beløb, men vi står og skal flytte i eget hus og har ikke for mange penge lige pt. Er der nogen der ved om man kan klage til en juridisk instans? Evt. Lejernes organisation (uden det koster en formue?) Er så træt af han i det mindste ikke kan sende dokumentation på, at de er overført. Har flere gange spurgt om han ikke kan tjekke op med sin bank omkring det. Uh hvor er jeg ved at miste tålmodigheden nu... Undskyld det blev lidt langt. Ville bare høre om der er nogen, som ved hvad vi kan stille op. Nægter at opgive - det er et princip nu.
Anmeld