Huskøb og indkomst....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

673 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. august 2009

Honningblomst

Nogen der kan hjælpe mig her....hvis jeg skulle købe et hus til en mill. hvor meget skal jeg så tjene og hvad regner jeg med i indkomst,..er det kun det jeg tjener eller også de penge der kommer fra børnenes far eller??
Ved godt der er lidt tid til jeg bliver færdig med at læse og min boligsikring falder ikke selvom jeg tjener 100.000kr mere end nu..vildt ikke...omvendt tænker jeg det måske er bedre at eje end leje, på sigt, så jeg har noget der er noget værd...også selvom det er på Falster-griner- så kan jeg jo købe det her hus vildt billigt fordi det er mors og fars...
Nå, men altså...nogen der ved hvad det kræver af indtægter at købe et hus??selvom jeg har ejet to huse så aner jeg det bare ikke...dengang var jeg jo ikke alene..
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

starsofheaven

Eva skriver:

Nogen der kan hjælpe mig her....hvis jeg skulle købe et hus til en mill. hvor meget skal jeg så tjene og hvad regner jeg med i indkomst,..er det kun det jeg tjener eller også de penge der kommer fra børnenes far eller??
Ved godt der er lidt tid til jeg bliver færdig med at læse og min boligsikring falder ikke selvom jeg tjener 100.000kr mere end nu..vildt ikke...omvendt tænker jeg det måske er bedre at eje end leje, på sigt, så jeg har noget der er noget værd...også selvom det er på Falster-griner- så kan jeg jo købe det her hus vildt billigt fordi det er mors og fars...
Nå, men altså...nogen der ved hvad det kræver af indtægter at købe et hus??selvom jeg har ejet to huse så aner jeg det bare ikke...dengang var jeg jo ikke alene..
Knus Eva..

hej eva, først.. tror jeg så dig i bye i lørdags.. kan det passe? hvis det var dig så stod vi lige ved siden af hinanden ude foran peppers... haha.. men var lidt i tvivl.. men men det med hus.. vi fik afvide af banken at det kommer an på hvad vi har når alle faste udgifter er betalt.. det er det de regner udfra...

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

starsofheaven skriver:

hej eva, først.. tror jeg så dig i bye i lørdags.. kan det passe? hvis det var dig så stod vi lige ved siden af hinanden ude foran peppers... haha.. men var lidt i tvivl.. men men det med hus.. vi fik afvide af banken at det kommer an på hvad vi har når alle faste udgifter er betalt.. det er det de regner udfra...

Tak for svar-smiler

Jo, det var skide fulde Eva med Kia-klistermærker overalt-griner- var til farvel-fest hos min skønne veninde...ihh, du skulle have revet fat i mig jo-smiler
Knus..

Anmeld

3. august 2009

Mum33

Tror meget de ser på din "økonomiske historie" fremfor hvad du tjener. Hvad bruger du i mdr?, har du jævnligt overtræk?, opsparing?, osv. Vi har nemlig lige været i banken i fredags og vi kunne sådan set låne hvad vi ville fordi de kunne se at vi havde styr på vores pengesager og havde realistiske forventninger.
Tror ikke det er urealistisk med en mill når du er færdig, men prøv at se på brutto og netto beløbene i annoncerne. De giver et hint  

Held og lykke.

Anmeld

3. august 2009

Bastian

Man siger, at man kan købe for 3 x sin indkomst. Så ca. 350.000.

Ellers vil man se på dit budget, om det vil se fornuftigt ud. Det er noget med, at bankerne har sat det beløb op, som man skal have til rådighed efter alle regninger er betalte, men ca. 5000 pr. voksen og vist nok ca. 2000 pr barn. Er der nogen, der har de opdaterede tal?

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Tror meget de ser på din "økonomiske historie" fremfor hvad du tjener. Hvad bruger du i mdr?, har du jævnligt overtræk?, opsparing?, osv. Vi har nemlig lige været i banken i fredags og vi kunne sådan set låne hvad vi ville fordi de kunne se at vi havde styr på vores pengesager og havde realistiske forventninger.
Tror ikke det er urealistisk med en mill når du er færdig, men prøv at se på brutto og netto beløbene i annoncerne. De giver et hint  

Held og lykke.

Tusind tak..-smiler
Ja, hvis de gør det, så er jeg heldig nok, da jeg jo er ret så forsigtig.
Jeg ved at min leje nu svarer til det det koster at have huset, så er der selvfølgelig det med om renten på lån falder eller stiger når jeg skal købe.
Men ud fra den ser det fint ud, det der bare er lidt ironisk er at når jeg begynder at tjene penge, så trækkes der jo selvfølgelig og fair nok fra mine tilskud, så jeg ender op med det samme eller mindre.
Men det ser nu ok ud...vil jo have su gæld men det er vidst ikke den værste gæld..tror du?? eller skulle jeg betale den ud og så låne til hele huset...tænker bare su lån er noget af det billigste i stedet for at låne til udbetaling...giver det mening...??
Knus og tak igen..

Anmeld

3. august 2009

Mum33

Tjaaa, er ikke så klog på alt det, men har hørt flere der siger, at man skal få afviklet SU-lån inden man bliver færdig (med et banklån) Ellers er det låst fast hvor meget du skal betale tilbage. Min veninde skal betale i 9 år !!!

Men hør din rådgiver i banken. De er ret kloge

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

Tjaaa, er ikke så klog på alt det, men har hørt flere der siger, at man skal få afviklet SU-lån inden man bliver færdig (med et banklån) Ellers er det låst fast hvor meget du skal betale tilbage. Min veninde skal betale i 9 år !!!

Mener godt man kan betale det ud, hvis man har pengene...men ja, jeg må vidst hellere tale med min bank om det...smiler
tak..
Knus..

Anmeld

3. august 2009

Anja

SU-lån er ikke låst fast. Jeg har et su-lån og der betaler vi et fast afdrag på hver anden mdr, men vi kan til en hver tid bare gå ind og betale mere af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.