Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

644 visninger
6 svar
1 synes godt om
5. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Okay sagen er den at sønnen er blevet syg..

med hvad ved vi endnu ikke, men han hoster og har feber og er bare snottet så det konstant stopper hans næsebor til...

Han skal til lægen imorgen... Fik tiden inden han fik feber og hans tilstand blev værre...

MEN nu er han gået omkuld her for ca. 20 minutters tid siden...

Igår spiste han næsten ingenting, hverken i VS eller herhjemme og natten var bare et mareridt for han havde jo svært ved at finde ro da han var sulten...

hvad gør jeg så nu?

Selvfølgelig får han lov at sove, men bør jeg prøve at vække ham og se om jeg kan lokke noget mad i ham inden han bliver lagt igen for natten? (må se om jeg overhovedet kan finde noget han har lyst til, tror han har halsbetændelse )

Eller skal jeg bare lade ham sove og så sørge for der er mælk på flasken til at klare nattens sult og så ellers bare give ham hvad end han ønsker imorgen tidlig når han vågner???

Jeg er virkelig i tvivl da begge løsninger har været prøvet før og begge løsninger jeg lige kan finde på ender bare med en overtræt og oversulten lille dreng eller en hamrende irritabel mand der ikke har fået sovet og hvor ALT bare pisser ham af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2014

B&J

nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er men jeg vil helt sikkert lade det sove og holde øje og mad er ikke det vigtigste når de er syge men det er bare at få alt det drikkelse i dem i kan og har selv en syg dreng her hjemme med høj feber og han har ikke spist noget som helst men har drukket og spist en vand i og det er jeg glad for

god bedring

Anmeld

5. februar 2014

TNBC

Wampires skriver:

med hvad ved vi endnu ikke, men han hoster og har feber og er bare snottet så det konstant stopper hans næsebor til...

Han skal til lægen imorgen... Fik tiden inden han fik feber og hans tilstand blev værre...

Igår spiste han næsten ingenting, hverken i VS eller herhjemme og natten var bare et mareridt for han havde jo svært ved at finde ro da han var sulten...

hvad gør jeg så nu?

Selvfølgelig får han lov at sove, men bør jeg prøve at vække ham og se om jeg kan lokke noget mad i ham inden han bliver lagt igen for natten? (må se om jeg overhovedet kan finde noget han har lyst til, tror han har halsbetændelse )

Eller skal jeg bare lade ham sove og så sørge for der er mælk på flasken til at klare nattens sult og så ellers bare give ham hvad end han ønsker imorgen tidlig når han vågner???

Jeg er virkelig i tvivl da begge løsninger har været prøvet før og begge løsninger jeg lige kan finde på ender bare med en overtræt og oversulten lille dreng eller en hamrende irritabel mand der ikke har fået sovet og hvor ALT bare pisser ham af...

Jeg ville lade ham sove, Han er træt og det ville være synd at vække ham. og så have noget klar til, hvis han vågner. Hvad med noget yoghurt? eller juice.. ?? Noget der er koldt.. en flaske er nok en meget god ide.

Anmeld

5. februar 2014

Wampires

han er 2 år og 4 mdr.

og ja helt klart væske er det vigtigste..

eneste problem er bare at han har problemer med maven så der skal mad indenbords ellers mister han helt appetitten...

Vi prøvede at få lokket noget kakao i ham (sukker er altid godt og så var det mælk der ikke var så koldt igen)... Han kunne ikke engang sige nej, rystede bare en halv gang på hovedet og tog i stedet sin flaske med vand og drak lidt...

de sidste par gange han har drukket er der kommet et hosteanfald, og jeg synes han lugter af betændelse når han puster ud...

Anmeld

5. februar 2014

Wampires

Han sover stadig...

Hans feber har været oppe så han var fugtig over det hele...

han har kun tanktop på lige nu og så sin dyne...

Jeg regner med at lave en flaske med mælk til natten og så håbe på at han kan sove hele natten igennem uden at blive for sulten...

Stakkels lille mand

han har ikke før været så dårlig på den her måde...

Før har det været sådan at han har sovet 1-2 timer og så vågnet og ville have noget at spise førend han blev lagt for natten bagefter...

Men denne gang er han bare helt væk...

Anmeld

5. februar 2014

Malene76

Wampires skriver:

hvad gør jeg så nu?

Jeg ville tage det som det kommer og tilbyde ham mad i nat hvis behovet opstod. Derudover så ville jeg stille et glas kogende vand med 20-30 pebermyntedråber ind hvor han sover. Et sted hvor han ikke kan nå glasset. Det giver luft gennem næsen og giver en bedre nattesøvn. Det gør jeg altid når Felix er snottet.

KH Malene

Anmeld

6. februar 2014

Wampires

Han sov helt kl. 4 og vågnede lidt der og fik det mælk jeg havde taget med ind til ham i en flaske..

og så sov han indtil kl. 7 hvor vi så stod op og først prøvede at kæmpe med afføring da han ikke havde det igår da han jo bare drattede omkuld..

Så fik han morgenmad omkring kl. 8.30... hvor der blev spist måske 5 teskefulde...

og så løb han lidt rundt og legede og så har han lige siddet på toilettet og så kom "proppen" bare flyvende og lavede et kæmpe splask...

Så nu spiser han lidt af min kolde havregrød og drikker noget kakaomælk...

Lige om lidt skal vi alle 3 afsted da jeg skal på jobcentret, og imens jeg er der tager han og farmand ud og betaler for tandlæge fra igår... og bagefter skal han til lægen...

Så må vi se om der er noget han kan gøre...

Der er både kyssesyge og mund, hånd, fod syge i VS lige nu... og som altid de kroniske forkølelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.