En masse spørgsmål, kan du svarer? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. februar 2014

Anonym trådstarter

Er anonym fordi jeg synes at det er pinligt at der er så meget jeg ikke ved 

Men her kommer mine spørgsmål*

Hvorfor er det at man skal føde tvillinger før uge 38? eller folk bliver sat igang inden uge 40?

Hvad betyder Bio?

Hvordan føder man tvillinger? og følger de hinandens søvn rytme? får man overhovedet noget søvn med sådan to?

Folk med mere end 2 børn, hvordan søren handler i ind? flyver de ikke rundt i alle retninger og tigger om ting? 

Er en igangsættelse fødsel værre end en naturlig fødsel?

Jeg læser alle svar, men jeg er ikke så god til det der med at svarer... håber i vil svare på mine spørgsmål 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

lineog4

Det er ikke det hele jeg kan svare på, men det med flere børn og handle det kan jeg  Det er for det meste meget let fordi de gør hvad jeg siger og bliver omkring mig, men har da løbet forvildet rundt og pludselig mistet den ene - mærkeligt nok er det faktisk oftest når jeg er alene med den ene af dem - måske fordi jeg så er mere tryg og giver mere slip.

En bio betyder et befrugtet æg der ikke når at blive til en reel graviditet.

En igangsat fødsel kan være værre end en der går i gang af sig selv, men er det ikke altid. Min igangsatte fødsel var anderledes men ikke værre end de andre.

Der kan være tusind grunde til man bliver sat i gang før termin: svangerskabsforgiftning, barnet ikke tager nok på, graviditetssukkersyge, tidligere fødsler, mistet er barn, bækkenløsningssmerter, depression hvad ved jeg. 

Anmeld

4. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hvorfor er det at man skal føde tvillinger før uge 38? eller folk bliver sat igang inden uge 40?

Hvad betyder Bio?

Hvordan føder man tvillinger? og følger de hinandens søvn rytme? får man overhovedet noget søvn med sådan to?

Folk med mere end 2 børn, hvordan søren handler i ind? flyver de ikke rundt i alle retninger og tigger om ting? 

Jeg læser alle svar, men jeg er ikke så god til det der med at svarer... håber i vil svare på mine spørgsmål 

Jeg kan ikke svare på alle, men fødsel og tvillinger, er samme når man kun føder en, der kommer bare to. Enten alm. eller kejsersnit. hvad skulle der være anderledes? De kan komme næsten lige i røven på hinanden, eller der kan gå længere tid.. Men som regel nogle minutter.

Om du får søvn, har ikke noget at gøre om man har tvillinger eller ej, men om du får et barn der sover meget eller lidt. Jeg har passet tvillinger der står 15-20minutter af gangen, men aldrig på samme tid, de første 5-6måneder, natten var hips om haps.

Når man har flere børn, behøver jo ikke at have alle børnene med alene, og ikke alle børn løber væk,(hold fast i vognen), lad dem hjælpe med at finde mad, hvad de vil have at spise..

Anmeld

4. februar 2014

twinny

Anonym skriver:

Hvad betyder Bio?

ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.  Så intet er pinligt.

Fordi der kan opstår for mange komplikationer ved tvilling fødsler efter uge 38.

Hvad betyder Bio?

er blevet svaret på

Det gør man som alle andre, enten ved kejsersnit eller alm. vaginal fødsel.

Om man får noget søvn? tjjja det er vel forskelligt alt efter hvilke børn man har. Mine drenge har altid sovet som vinden blæser. Så søvn er en Rusland.  Nogle tvillinger følger hinandens rytme, de kan blive synkroniseret. Ved man vækker dem samtidig ved natspisning og lure i løbet af dagen. (dog er det ikke noget jeg har gjort mig i, da jeg mener de er to individer med forskellige behov)

Nu har jeg kun to, så de kan heldigvis være i vognen.

Ikke altid Jeg havde en nem og hurtig fødsel ved igangsættelse. Så nej, det behøver den ikke at være.

håber du blev lidt klogere på området.

Anmeld

5. februar 2014

SjeBets

Jeg vil svare på de sidste spørgsmål, jeg har 3 børn og to bonus børn og har nogle gange dem alle med ude og handle, de tigger og plager ikke og har aldrig gjort det, det er opdragelse vil jeg mene

Min igangsættelse var meget værre end da jeg selv fik lov til at gå i fødsel. Men det er meget forskelligt

Jeg håber da man får lidt søvn med tvillinger. Min mor er en ud af 6 børn og de var alle tvillinger. Og de første to sæt er der kun 1.5 år i mellem. Og min bedste mor var alene med den meget af tiden, da min bedstefar var fisker og ude længe af gangen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.