Børn og telefoner??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
3 svar
3 synes godt om
4. februar 2014

et-ønske

Min datter på 8 år går i 2. Klasse - stort set alle pigerne har deres egen telefon, det har min også, og fred være med det.
Det er min holdning at vi som forældre/voksne skal lære vores børn hvordan man "har telefon". Hvilke tidspunkter skriver man på, og hvornår er det okay at ringe osv.

Der er en pige fra klassen, som ringer både min datter og mig ned - hvis min datter ikke svare efter 5 minutter på SMS/telefon ringer hun til mig flere gange.
For det første undrer det mig at forældrene ikke er opmærksomme på det, derudover er jeg ret irriteret over at hendes mor har givet hendes datter mit nummer :-(
Her til aften spørger den pågældende pige efter en anden piges nummer... Jeg siger til min datter at det må de selv ordne med hinanden - hun skal ikke udlevere andres telefonnumre.
Det kunne jeg ikke drømme om selv at gøre som voksen.

Er jeg helt gal på den?? Overvejer at kontakte pigens mor, men ved ikke om jeg er alt for hysterisk?? Hvad siger i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

LilleSmølf

et-ønske skriver:

Min datter på 8 år går i 2. Klasse - stort set alle pigerne har deres egen telefon, det har min også, og fred være med det.
Det er min holdning at vi som forældre/voksne skal lære vores børn hvordan man "har telefon". Hvilke tidspunkter skriver man på, og hvornår er det okay at ringe osv.

Der er en pige fra klassen, som ringer både min datter og mig ned - hvis min datter ikke svare efter 5 minutter på SMS/telefon ringer hun til mig flere gange.
For det første undrer det mig at forældrene ikke er opmærksomme på det, derudover er jeg ret irriteret over at hendes mor har givet hendes datter mit nummer :-(
Her til aften spørger den pågældende pige efter en anden piges nummer... Jeg siger til min datter at det må de selv ordne med hinanden - hun skal ikke udlevere andres telefonnumre.

Er jeg helt gal på den?? Overvejer at kontakte pigens mor, men ved ikke om jeg er alt for hysterisk?? Hvad siger i??

Hvis mit barn blev ringet op konstant af legekammerater og endda pludseligt havde mit nummer - så ville jeg klart tage fat i forældrene til det andet barn.

Du kan jo sådan set være ligeglad med om barnet hænger i mobilen hele tiden, etc. men når det går ud over jer synes jeg det er fair nok at snakke med forældrene om det og samtidig bede om at dit telefonnummer bliver slettet fra pigens mobil.

Det var sgu da en underlig holding de forældre har

Anmeld

4. februar 2014

TNBC

et-ønske skriver:

Jeg udlevere heller ikke numre der ikke er mit eget uden at spørge personen først. Hvad nu hvis personen ikke vil have at den anden får deres nummer?

Jeg ville nok snakke med moren, både fordi at pigen har fået dit nummer, men også fordi at hun ringer så meget.. for det sku da vildt irriterende...

Anmeld

4. februar 2014

et-ønske

Tak er glad for at høre at det ikke bare er mig der er hysterisk

Synes også det er underligt at man ikke lige fortæller sine børn om det at have telefon inden de får en.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.