Tapas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
2 svar
1 synes godt om
3. februar 2014

LykkeB

God aften søde baby brugere. 

Jeg står og skal holde fødselsdag snart for en flok veninder og jeg har besluttet mig for, at vi skal have små tapas anretninger, som man kan sidde med hele aftenen. 

- har i nogle gode forslag til hvad jeg kan servere? alt fra små ting, pindemadder, noget dressing til dyppelse osv. Kom med bud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

asphodel

LykkeB skriver:

God aften søde baby brugere. 

Jeg står og skal holde fødselsdag snart for en flok veninder og jeg har besluttet mig for, at vi skal have små tapas anretninger, som man kan sidde med hele aftenen. 

- har i nogle gode forslag til hvad jeg kan servere? alt fra små ting, pindemadder, noget dressing til dyppelse osv. Kom med bud

Asparges omviklet med røget filet og bagt i ovnen i 15 minutter.

Grøntsagsstave (fx gulerod, agurk, squash, bladselleri) serveret med dyppelse, fx hummus, guacamole og cremefraiche.

Godt brød med forskellige oste og pølser.

Agurkeskiver med en klat flødeost med urter/hvidløg og et stykke røget laks på toppen.

Saltmandler.

Vindruer - halveret og med et stykke ost imellem. Fx grønne vindruer med grøn gouda.

Squash halveret og skåret i mindre stykker, med ost på toppen og gratineret i ovnen.

Hjemmelavet sushi.

Blinis med cremefraiche og røget laks eller kaviar.

Edamamebønner (kan købes frosne).

Minitærter - eller en stor tærte som man selv skærer af.

Forårsruller.

Tortilla smurt med en art dressing, herpå fx rucola og noget pålæg/røget laks (ja, jeg elsker røget laks &nbsp. Rullet sammen og skåret i små mundrette bider.

Små pølsehorn lavet med butterdej og chorizopølse.

Frikadeller, kødboller eller små bøffer - eventuelt små boller til at lave miniburgere med.

Til dessert måske et stort frugtfad samt marcipanstykker, nougatstykker osv. og så chokoladefondue.

Det var lige lidt hurtige idéer.

Anmeld

4. februar 2014

LykkeB

asphodel skriver:

Asparges omviklet med røget filet og bagt i ovnen i 15 minutter.

Grøntsagsstave (fx gulerod, agurk, squash, bladselleri) serveret med dyppelse, fx hummus, guacamole og cremefraiche.

Godt brød med forskellige oste og pølser.

Agurkeskiver med en klat flødeost med urter/hvidløg og et stykke røget laks på toppen.

Saltmandler.

Vindruer - halveret og med et stykke ost imellem. Fx grønne vindruer med grøn gouda.

Squash halveret og skåret i mindre stykker, med ost på toppen og gratineret i ovnen.

Hjemmelavet sushi.

Blinis med cremefraiche og røget laks eller kaviar.

Edamamebønner (kan købes frosne).

Minitærter - eller en stor tærte som man selv skærer af.

Forårsruller.

Tortilla smurt med en art dressing, herpå fx rucola og noget pålæg/røget laks (ja, jeg elsker røget laks &nbsp. Rullet sammen og skåret i små mundrette bider.

Små pølsehorn lavet med butterdej og chorizopølse.

Frikadeller, kødboller eller små bøffer - eventuelt små boller til at lave miniburgere med.

Til dessert måske et stort frugtfad samt marcipanstykker, nougatstykker osv. og så chokoladefondue.

Det var lige lidt hurtige idéer.

Hold da op. Sikke en masse lækre ideer du kom med der. Tak! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.