hjælp til dagpleje(hente bringe tider)indordne sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2014

Wik

Jeg synes ikke der er nogen grund til at vække sine børn hvis man ikke skal afsted på arbejde, det er jo også at bryde deres rytme. Jeg kan godt se at der skal være noget fast, men det kan jo sagtens være en formiddagslur og en eftermiddagslur, men at tiderne varierer lidt i forhold til hvornår man er vågen og hvordan man har sovet. Det giver ikke mening at ligge et frisk barn til at sove, eller holde det vågen for fx at være i legestue, kan jeg ikke se nogen mening i. Om så din søn sover en halv legestue væk, så går det nok også. Du kan ikke synkronisere børn, og jeg kan godt forstå at man skal have regelmæssighed, men så længe man aflevere inden 9 ikke henter midt i et måltid hverdag, eller på anden måde genere en fast rytme så kan jeg ikke se problemet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

charlottekri

Anonym skriver:

han har kun gået der 3 dage så det ved vi ikke så meget om nu..jeg har bare hele tiden haft ideen om at han ikke skulle være der mere end 6 timer de dage vi ikke har behov for det..men det så lige hvordan vi planlægger det med formiddags lur eller sove længe eller om vi skal droppe og sove længe..

Det kan også sagtens lade sig gøre, men så kunne du måske tage ham op samme tid hver dag og så sove formiddagslur uanset hvornår han skal afleveres? Læser det også som om det er det dp mener

Anmeld

3. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

du oplevede ingen problemer med at du afleverede dit barn og med det samme sku det sove??

Nej med thea har der aldrig været nogen problemer med at blive afleveret, også blive lagt ud og sove osv!

Alberte er lidt en anden model.. Hun sov kun formiddagslur ca den første uge, hvorefter vi blev enige om at droppe den, da hun ik ville ligges ud, men heller ville lege med de andre. Så nu der sover hun kun til middag, og det fungere bare perfekt! Vh stine

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Nej med thea har der aldrig været nogen problemer med at blive afleveret, også blive lagt ud og sove osv!

Alberte er lidt en anden model.. Hun sov kun formiddagslur ca den første uge, hvorefter vi blev enige om at droppe den, da hun ik ville ligges ud, men heller ville lege med de andre. Så nu der sover hun kun til middag, og det fungere bare perfekt! Vh stine

okay tak..jeg må snakke med hende i morgen

Anmeld

3. februar 2014

lineog4

Hvis ikke jeg havde arbejde og de store børns skole afskaffede jeg vækkeuret 

Men jeg ville så også være villig til at have trolden hjemme de dage hvor hans sovetider forstyrrede det for gruppen. 

Jeg ved godt man siger ro og regelmæssighed er alfa og omega. Men det er min erfaring det kommer også selvom man smider uret væk og bare læser sit barn. 

Med den første kiggede jeg på uret, med de næste kiggede jeg på dem  

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis ikke jeg havde arbejde og de store børns skole afskaffede jeg vækkeuret 

Men jeg ville så også være villig til at have trolden hjemme de dage hvor hans sovetider forstyrrede det for gruppen. 

Jeg ved godt man siger ro og regelmæssighed er alfa og omega. Men det er min erfaring det kommer også selvom man smider uret væk og bare læser sit barn. 

Med den første kiggede jeg på uret, med de næste kiggede jeg på dem  

tak for dit imput..hjælper meget

Anmeld

4. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes, at man skal respektere, hvis de skal på tur. Det er det samme som i vs og bh. Der står, at børnene skal være afleveret senest på et tidspunkt ellers kommer de ikke med på tur. Håber I finder en god løsning

Anmeld

4. februar 2014

modesty

hej alle. af hensyn til dp mor og os er jeg anonym.

dette er som sådan ikke et problem. men som førstegangs mor i denne her institutions verden er jeg lidt i vildrede..

min søn er lige startet i dp og det går suuuper godt!!..

jeg har pt ikke noget fast arbejde men har dog noget 2-3 gange om ugen hvor jeg møder kl 8..de dage bliver han så afleveret omkring halv 8. og bliver vækket halv 7..

de dage jeg har fri ser jeg så ingen grund til at han skal være der fra halv otte til tre. nærmere 9-3. hvor vi står op kl 8..(vi kan godt sove længe;p)

sagde så til dp mor i dag at i morgen kom han først kl 9 da vi begge var hjemme.. hertil svare hun om jeg så godt kan nå at give ham formiddags lur.. de har planer om at skal i lege stue..(tænker her, dog inde i mig selv nej vi skal jo sove længe hihi.. ender med at sige: ej så kommer vi halv 8

men fremadrettet..de dage vi er hjemme. der syntes jeg da ikke vi skal op kvart over 6 for at han bliver afleveret halv 8 og er træt til kl. 9-9.30 og kan sove formiddags lur deroppe..inden dp start der kunne vi jo snilt sove til kl 8 også sov han til middag..
så de dage han kommer kl 9 springer han vel bare formiddagsluren over..

er jeg helt galt på den?:s..altså jeg har jo ikke haft med sådanne noget her at gøre før. men jeg tænker da at så længe jeg går hjemme eller bare generelt kan vi ligeså godt nyde når vi begge har fri og kan aflevere senere og give ham korte dage.. skal jeg indordne mig efter deres tider??

håber i forstår

Det virker som om I bare har misforstået hinanden. Er hun klar over at han kan klare sig med en enkelt lur når han sover længe? Er problematikken den helt simple praktiske at du ville aflevere mens de var på tur?

Selvfølgelig skal du ikke vække/aflevere ham tidligt blot så han kan sove to lure hvis han kan klare sig med én. Men det er klart at du skal indordne dig efter hendes tider hvis hun f.eks skal på tur.

Anmeld

5. februar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det virker som om I bare har misforstået hinanden. Er hun klar over at han kan klare sig med en enkelt lur når han sover længe? Er problematikken den helt simple praktiske at du ville aflevere mens de var på tur?

Selvfølgelig skal du ikke vække/aflevere ham tidligt blot så han kan sove to lure hvis han kan klare sig med én. Men det er klart at du skal indordne dig efter hendes tider hvis hun f.eks skal på tur.

problematikken var ikke at jeg sku aflevere efter deres tur..for jeg vil aflevere kl. 9 og de går først derefter...men DP's spørgsmål var så om han så havde sovet der inden..altså formiddag..og det har han jo ikke da vi så står senere op håber du forstår..det ikke sådan kun de dage de skal på tur..det var mere det der om jeg virkelig skal aflevere samme tid og stå op kvart over seks de dage hvor jeg ikke skal noget for netop at holde en rutine med formiddagslur imellem 8-8.30 som hun køre med.. jeg tænker bare de dage hvor jeg ikke skal ud af døren har vi jo ikk nøde at stå op kvart over seks..

den anden dag sov vi til halv 8 og han blev afleveret kl 9 og sov 1.5 time til middags tid, men var ikke sur eller tvær..så det kan vidst godt lade sig gøre at sove lidt længere nogle gange og aflevere ved en 9 tiden. men det klart at de dage hvor de skal i legestue og gymnastik der vil jeg selvfølgelig aflevere så han kan nå en formiddagslur så han ikke er for træt til legestue eller inden frokost...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.